2012-03-27, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrluge
Har haft min 2:ā i ca 1 år och sen den dagen har jag inte rört min bärbara, ända gången var när jag var tvungen att använda bankid men det har dom löst nu

Word och exel funkar utmärkt med pages och numbers lite beroende på hur väl man använder det, men till vardags funkar det utmärkt, att man sen kan fortsätta i telefonen är ju oxå riktigt bra

Photoshop funkar nu riktigt bra det oxå med det nya touch inte som professionell användare utan normal

Spelande är riktigt bra

Surf funkar alldeles utmärkt få gånger jag märkt att man saknar flash

Och tillsammans med Apple tv så funkar ju streaming av film till tv oxå riktigt bra

Så mitt svar är ja det funkar mer än utmärkt till vardagliga saker

Utskrifter funkar riktigt bra det med, finns en billig AirPrint skrivare på Claes Ohlsson som är mycket bra och prisvärd

Tack för ett bra svar!

Blir nog en iPad, verkar passa mina ändamål. Så länge webbläsaren inte upplevs krånglig, överblick är viktigt, och enheten är snabb så är jag nöjd. Någon som testat och kan utvärdera processorn?
Citera
2012-03-27, 18:20
Medlem
bizzks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartbil
Köpte en penna på Kjell Co. För 99spänn det blev mycket lättare att skriva + att den är bra att ha lite allt möjligt

Kollade den på kjell Co. och som sagt känns den för klumpig och tjock.

Citat:
Ursprungligen postat av Zippi
Jag har lite svårt för alla stylus som har en tjock, halvklotformad udd. Känns väldigt konstigt att använda, framför allt att skriva med.

Ska man göra mycket anteckningar så kan jag rekommendera den här stylus-pennan. Den ser lite konstig ut men känns precis som en "riktig" penna när man skriver.

Riktigt härligt, spenderade två timmar i stan för att leta efter en "riktigt penna" till Ipaden. Finns det några sådana fast i studentpriser tro? Närmare sagt 100 kr ?
Citera
2012-03-27, 18:35
Medlem
Någon som har laddat ned högskoleprovet apparn? Verkar ju bra att kunna träna på paddan dock så har appen väldigt dåliga recensioner med att den inte funkar därför undrar jag om någon har testat den på sin ipad3?
Citera
2012-03-27, 18:56
Medlem
Går det inte spara lösenord i safari på paddan? Har jag ju lyckats med på min iphone.
Citera
2012-03-27, 18:58
Medlem
Whip Its avatar
Kan man förkorta batteritiden ifall man laddar den lite då och då? Ladda den till 14% , därefter hade jag ingen mer tid o ladda den. Vad är optimalast?
Citera
2012-03-27, 19:00
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bedinooo
Om man har Samsung galaxy S2 LTE med fast pris på abbonemanget. så har man upp upp till 80mbit/s och om delar interneten till ipaden via tethering så borde man få kunna använda 4g-nätet eller?

Både ja och nej.
Eftersom att din telefon har stöd för 4G så kommer du kunna få in 4G på den om du befinner dig i området där det finns det. Men om du sedan delar med dig av det så ansluter du din ipad som du ansluter till ett Wi-Fi nät.

Sammanfattning: Du kan komma upp i samma hastighet som på telefonen men ipaden kommer att uppfatta det som vanligt Wi-Fi.
Citera
2012-03-27, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thisisnotme
Går det inte spara lösenord i safari på paddan? Har jag ju lyckats med på min iphone.

Funkar på samma vis på båda, så det ska funka.

Dr Tinnitus
Citera
2012-03-27, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whip It
Kan man förkorta batteritiden ifall man laddar den lite då och då? Ladda den till 14% , därefter hade jag ingen mer tid o ladda den. Vad är optimalast?

Apple har svaren, bara att titta in på deras sidor och söka.

Klicka dig runt läs och lär...

http://www.apple.com/se/batteries/

Dr Tinnitus
Citera
2012-03-27, 20:26
Medlem
Vill tipsa er som letar efter ett heltäckande fodral till ipaden, netonnet sålde ett heltäckande läderfodral för 99:- som hittat

Denna modell var det: http://www.targus.com/us/productdetail.aspx?sku=THZ021US

Perfekt om man vill kunna slänga ner sin ipad i väskan utan att oroa sig för repor
Citera
2012-03-27, 20:52
Medlem
Hur väl fungerar det med tethering från mobiltelefonen till iPad? Är lite sugen på att skaffa en iPad och har inge lust att slänga ut över 1000kr extra för en "4G" iPad + att jag behöver ett extra surfabonnemang.
Citera
2012-03-27, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Funkar på samma vis på båda, så det ska funka.

Dr Tinnitus

Okey, får inte upp förfrågan på spray.se. Kan du förklara hur man gör?
Citera
2012-03-27, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diarrehampus
Hur väl fungerar det med tethering från mobiltelefonen till iPad? Är lite sugen på att skaffa en iPad och har inge lust att slänga ut över 1000kr extra för en "4G" iPad + att jag behöver ett extra surfabonnemang.

Det funkar men är väldigt dålig hastighet. Lätt värt 1000kr för 3G!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in