Har haft min 2:ā i ca 1 år och sen den dagen har jag inte rört min bärbara, ända gången var när jag var tvungen att använda bankid men det har dom löst nu
Word och exel funkar utmärkt med pages och numbers lite beroende på hur väl man använder det, men till vardags funkar det utmärkt, att man sen kan fortsätta i telefonen är ju oxå riktigt bra
Photoshop funkar nu riktigt bra det oxå med det nya touch inte som professionell användare utan normal
Spelande är riktigt bra
Surf funkar alldeles utmärkt få gånger jag märkt att man saknar flash
Och tillsammans med Apple tv så funkar ju streaming av film till tv oxå riktigt bra
Så mitt svar är ja det funkar mer än utmärkt till vardagliga saker
Utskrifter funkar riktigt bra det med, finns en billig AirPrint skrivare på Claes Ohlsson som är mycket bra och prisvärd
Tack för ett bra svar!
Blir nog en iPad, verkar passa mina ändamål. Så länge webbläsaren inte upplevs krånglig, överblick är viktigt, och enheten är snabb så är jag nöjd. Någon som testat och kan utvärdera processorn?
Köpte en penna på Kjell Co. För 99spänn det blev mycket lättare att skriva + att den är bra att ha lite allt möjligt
Kollade den på kjell Co. och som sagt känns den för klumpig och tjock.
Citat:
Ursprungligen postat av Zippi
Jag har lite svårt för alla stylus som har en tjock, halvklotformad udd. Känns väldigt konstigt att använda, framför allt att skriva med.
Ska man göra mycket anteckningar så kan jag rekommendera den här stylus-pennan. Den ser lite konstig ut men känns precis som en "riktig" penna när man skriver.
Riktigt härligt, spenderade två timmar i stan för att leta efter en "riktigt penna" till Ipaden. Finns det några sådana fast i studentpriser tro? Närmare sagt 100 kr ?
Någon som har laddat ned högskoleprovet apparn? Verkar ju bra att kunna träna på paddan dock så har appen väldigt dåliga recensioner med att den inte funkar därför undrar jag om någon har testat den på sin ipad3?
Kan man förkorta batteritiden ifall man laddar den lite då och då? Ladda den till 14% , därefter hade jag ingen mer tid o ladda den. Vad är optimalast?
Om man har Samsung galaxy S2 LTE med fast pris på abbonemanget. så har man upp upp till 80mbit/s och om delar interneten till ipaden via tethering så borde man få kunna använda 4g-nätet eller?
Både ja och nej.
Eftersom att din telefon har stöd för 4G så kommer du kunna få in 4G på den om du befinner dig i området där det finns det. Men om du sedan delar med dig av det så ansluter du din ipad som du ansluter till ett Wi-Fi nät.
Sammanfattning: Du kan komma upp i samma hastighet som på telefonen men ipaden kommer att uppfatta det som vanligt Wi-Fi.
Kan man förkorta batteritiden ifall man laddar den lite då och då? Ladda den till 14% , därefter hade jag ingen mer tid o ladda den. Vad är optimalast?
Apple har svaren, bara att titta in på deras sidor och söka.
Hur väl fungerar det med tethering från mobiltelefonen till iPad? Är lite sugen på att skaffa en iPad och har inge lust att slänga ut över 1000kr extra för en "4G" iPad + att jag behöver ett extra surfabonnemang.
Hur väl fungerar det med tethering från mobiltelefonen till iPad? Är lite sugen på att skaffa en iPad och har inge lust att slänga ut över 1000kr extra för en "4G" iPad + att jag behöver ett extra surfabonnemang.
Det funkar men är väldigt dålig hastighet. Lätt värt 1000kr för 3G!