2012-03-08, 01:04
Medlem
Mathematics1s avatar
Papperskorgen
Citera
2012-03-08, 01:45
Medlem
trickydicks avatar
Tusan fortfarande ingen GPS i WiFi versionen

http://www.apple.com/ipad/specs/

Jag kommer ha min hemmavid +90%av tiden och ta med mig den på resa ca 3-4 ggr/år. Då kan det vara bra med GPS, samt att jag har appar som kräver GPS.. (T ex astronomi-appar)

Då jag har en iPhone 4S så kan den alltid agera router, så jag behöver inget modem i paddan, men en GPS-funktion vore bra…
Citera
2012-03-08, 05:09
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miklon
Egna är en sanning med modifikation, de bygger på Cortex A9 och tillverkas av Samsung. Men visst, det är bara Apples modeller som har just de varianterna.

Edit: Det mest störande är väl ändå namnet, "The new iPad"? Vad ska den kallas när nästa iPad kommer?

"Newest Ipad" såklart!
Citera
2012-03-08, 07:47
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troxie
Möjligt att de vill avverka nummerordningen som resten av deras sortiment. Folk går kalabalik just nu, men glömmer att varje upplaga från deras datorer och annat inte är numrerade.

Sant i och för sig. Det är ju faktiskt inget problem på datorsidan. Jag tror dock att folk kommer kalla den iPad 3 i alla fall, men i framtiden kanske man bara säger "jag har en iPad från 2012".
Citera
2012-03-08, 08:33
Medlem
När kommer man kunna beställa iPad här i Sverige (från: apple.com/se/)?
Jag vet att den kommer att kunna köpas den 23e.

Vart bör man köpa den? Fysisk butik, Elgiganten, Siba etc. eller från apple.com?
Citera
2012-03-08, 08:59
Medlem
DeMontes avatar
I och med att den är något djupare än föregångaren, hur väl kommer diverse tillbehör och skal etc att fungera till denna?
Citera
2012-03-08, 10:07
Medlem
KonungHonungs avatar
Använer sig LTE-versionerna fortfarande av micro SIM, eller har Apple gått över till nano SIM?

Eller kanske rentav detta: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1038837
Citera
2012-03-08, 10:24
Medlem
Flärps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeMonte
I och med att den är något djupare än föregångaren, hur väl kommer diverse tillbehör och skal etc att fungera till denna?

Alla gamla tillbehör kommer att vara kompatibla.
Citera
2012-03-08, 10:25
Medlem
Flärps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonungHonung
Använer sig LTE-versionerna fortfarande av micro SIM, eller har Apple gått över till nano SIM?

Eller kanske rentav detta: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1038837

Jag vet inte om du försöker provocera men det är Micro SIM som används.
Citera
2012-03-08, 10:57
Medlem
KonungHonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flärp
Jag vet inte om du försöker provocera men det är Micro SIM som används.
På vilket sätt skulle mitt inlägg kunna tolkas som provokativt?
Citera
2012-03-08, 11:13
Moderator
Neksnors avatar
Två funderingar om den nya paddan.

Den har 4 gånger så många pixlar som föregångaren, men grafikprestandan verkar bara ha fördubblats. Borde inte det halvera flytet i grafiken?

iPhoto... Tanken verkar vara att iPad ska ersätta datorn (Post PC osv...) men fotografier tar mycket plats, 64 GB är lite i sammanhanget. Hade det inte varit bättre att ha iOS-iPhoto som en fältversion av OSX-iPhoto? Man tömmer kameran där, rensar, sorterar osv och sedan synkar man över allt, trådlöst givetvis, till OS X-iPhoto. Att ha en iPad som enda förvaringsplats, säkerhetskopia i molnet eller ej, för alla mina foton känns inte skönt.
Citera
2012-03-08, 11:25
Medlem
JGGs avatar
Kommer 4G versionen från USA fungera i sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in