Citat:
Ursprungligen postat av Wosp
Du kan ju köra över din 3G anslutning ifrån din iPhone men tror inte att det funkar med GPS, då Wi-Fi versionen helt enkelt inte har en GPS inbyggd. Jag har ingen iPad så vet inte säkert hur det fungerar men som jag tror så om du delar din internetanslutning ifrån telefonen så kommer din padda bara att uppfatta det som vanligt Wi-Fi och kan därför inte ta nytta av att navigera via 3G anslutningen.
Menar att man har laddat ner en app, appar med GPS måste ju funka ifall man sitter på Wifi, och då tar den där Wifin är inkopplad. Som är svår när du åker på vägen, men kopplar du in telefonen är ju telefonen Wifin och då är den ju på samma plats som iPaden.
Bara en tanke, men kanske skulle funka

Bara att man är testa om man är intresserad av att använda GPS ändå!