2012-02-13, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRealEnDumEn
Du kan dock inte jämföra klockfrekvens mellan Android och iOS. iOS kommer alltid vara ett mer effektivt OS vad gäller prestandahantering. Jämför t ex iPhone 4S SGS2; Likvärdig prestanda sånär som små detaljer men SGS2 snurrar i 1,2Ghz medan 4S snurrar i 800Mhz. 50% högre klockfrekvens! (samma sak gäller RAM-minnet.)
Det är sant. Samtidigt tror jag inte riktigt Apple "bryr sig", eller rättare sagt. De behöver inte riktigt fixera så mycket eftersom de har så många som skulle köpa iPad 3 även ifall det blir en dual. (Jag till exempel)

Men kan kan väl hoppas på att det blir en Quad med 1.5GHz. (det skulle väl ändå resultera i att det gick lite snabbare vid lite mer krävande spel? Eller liknande?)
Citera
2012-02-13, 18:47
Medlem
Beställde en Ipad 2 3g 32GB från Dustin. Har fortfarande inte fått den så jag ringde upp dom. Dom säger att dom inte fått några på en månad och att dom inte vet när dom kommer att få in fler med tanke på att Apple inte ger några leveransdatum.

Tror Flashback att dom håller in leveranserna för en Ipad3 release istället?

PS. Kan jag förvänta mig en Ipad 3 ifall dom inte får in några Ipad2?
Citera
2012-02-13, 18:53
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McSweden
Beställde en Ipad 2 3g 32GB från Dustin. Har fortfarande inte fått den så jag ringde upp dom. Dom säger att dom inte fått några på en månad och att dom inte vet när dom kommer att få in fler med tanke på att Apple inte ger några leveransdatum.

Tror Flashback att dom håller in leveranserna för en Ipad3 release istället?

PS. Kan jag förvänta mig en Ipad 3 ifall dom inte får in några Ipad2?

Apple har inte slutat tillverka iPad 2, men dragit ner på tillverkningen: http://iphoneguiden.se/rykte-ipad-2-begransas-i-forman-for-ipad-3/

Och nej du kan inte vänta dig en iPad 3.
Citera
2012-02-13, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wosp
Apple har inte slutat tillverka iPad 2, men dragit ner på tillverkningen: http://iphoneguiden.se/rykte-ipad-2-begransas-i-forman-for-ipad-3/

Och nej du kan inte vänta dig en iPad 3.
Hur långt innan brukar det hända att det tar slut i lagren? Alltså brukar det dra ner en månad innan eller 2 veckor. (Refererat till tidigare realeaser då) Ifall någon vet? Skulle bara vilja se när man kan förvänta sig att ha en iPad 3 i handen!

Tack!
Citera
2012-02-14, 07:07
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malkia
Hur långt innan brukar det hända att det tar slut i lagren? Alltså brukar det dra ner en månad innan eller 2 veckor. (Refererat till tidigare realeaser då) Ifall någon vet? Skulle bara vilja se när man kan förvänta sig att ha en iPad 3 i handen!

Tack!

Jag har inte en aning men Mars låter rimligt. Det var då iPad 2 släpptes bland annat
Citera
2012-02-14, 11:04
Moderator
Semesters avatar
Det blir intressant om de väljer att ha kvar ipad 2 men till ett lägre pris för att således slå mot kindle fire och andra i den lägre prisklassen.
Citera
2012-02-14, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Semester
Det blir intressant om de väljer att ha kvar ipad 2 men till ett lägre pris för att således slå mot kindle fire och andra i den lägre prisklassen.
Sägs komma en 7.85"/8" iPad, eller sägs att de håller på att kolla på en sådan. Sedan ifall de väljer att börja skapa eller slänga den i sjön vet jag inte.

Citat:
Jag har inte en aning men Mars låter rimligt. Det var då iPad 2 släpptes bland annat
Japp! Har ju kommit mer specifika spekulationer, nu sägs det vara 7 mars som eventet hålls på! Håller tummarna!
Citera
2012-02-14, 12:00
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Sägs komma en 7.85"/8" iPad, eller sägs att de håller på att kolla på en sådan. Sedan ifall de väljer att börja skapa eller slänga den i sjön vet jag inte.

Japp! Har ju kommit mer specifika spekulationer, nu sägs det vara 7 mars som eventet hålls på! Håller tummarna!

Såg det jag med. Kommer kanske inte köpa den direkt men kommer att göra det senare. Plus att om den pressenteras den 7 mars så kan man kanske räkna med att den inte börjar att säljas dagen efter precis och sen sp tar det förmodligen någon månad för den att tag sig hela den långa vägen till kalla Norden
Citera
2012-02-14, 12:29
Medlem
Citat:
Såg det jag med. Kommer kanske inte köpa den direkt men kommer att göra det senare. Plus att om den pressenteras den 7 mars så kan man kanske räkna med att den inte börjar att säljas dagen efter precis och sen sp tar det förmodligen någon månad för den att tag sig hela den långa vägen till kalla Norden
Får väl ändå hoppas på att det tar 1 vecka för lansering i USA sedan 1 vecka till för Europa (ink. Sverige)
Citera
2012-02-14, 12:41
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Får väl ändå hoppas på att det tar 1 vecka för lansering i USA sedan 1 vecka till för Europa (ink. Sverige)

Vet inte om det var iPad 1 eller iPad 2 eller båda men i alla fall någon av dom tog ju flera månader att ta sig till Sverige.
Citera
2012-02-14, 12:44
Medlem
Citat:
Vet inte om det var iPad 1 eller iPad 2 eller båda men i alla fall någon av dom tog ju flera månader att ta sig till Sverige.
Det var iPad 1, den tog väl runt 10 månader för runt 1-2 månader efter den hade släppts i Sverige kom iPad 2.

Som med iPhone 3Gs, 4, 4S & iPad 2 har de ju alla släppts någon vecka/or efter release i USA, hoppas på det igen!
Citera
2012-02-14, 12:47
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Det var iPad 1, den tog väl runt 10 månader för runt 1-2 månader efter den hade släppts i Sverige kom iPad 2.

Som med iPhone 3Gs, 4, 4S & iPad 2 har de ju alla släppts någon vecka/or efter release i USA, hoppas på det igen!

Jo det är väll en uppenbar fördel för Apple om deras produkter kan släppas världen över inom relativt kort tid
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in