2011-03-28, 17:53
Medlem
dannywtfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myggiz
Android har ju redan blommat ut med 3.0..

Operativsystemet är på väg åt rätt håll, men jag väntar på applikationerna. Just nu känner jag att Android inte är speciellt intressant för mig då jag helst vill ha min handdator till att arbeta med. Var jag intresserad av annat så hade jag kanske funderat på en Android.
Citera
2011-10-23, 11:26
Medlem
KonungHonungs avatar
Nu fick ju inte iPhone 4S(teve) 1GB RAM, men är det inte väldigt sannolikt att iPad 3 får det om den ska orka driva en 10-tums Retinadisplay? Grafikminnet lär ju behöva låna lite mer RAM om antalet pixlar fyrdubblas.

Lägg därtill att Safari fortfarande laddar om sidor ibland, och skulle må bättre av lite mer minne.
Citera
2011-10-23, 12:06
Medlem
dannywtfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonungHonung
Nu fick ju inte iPhone 4S(teve) 1GB RAM, men är det inte väldigt sannolikt att iPad 3 får det om den ska orka driva en 10-tums Retinadisplay? Grafikminnet lär ju behöva låna lite mer RAM om antalet pixlar fyrdubblas.

Lägg därtill att Safari fortfarande laddar om sidor ibland, och skulle må bättre av lite mer minne.

Är det officiellt att iPad 3 kommer att ha retina, eller är det spekulationer?
Citera
2011-10-23, 14:13
Medlem
korps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannywtf
Är det officiellt att iPad 3 kommer att ha retina, eller är det spekulationer?

inget är officiellt alls, allt är spekulationer.
Citera
2011-10-23, 14:20
Medlem
dannywtfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korp
inget är officiellt alls, allt är spekulationer.

Om den har likadan A5, skärm och kamera som iPhone 4s så är det bara att slå till

Egentligen borde de ju faktiskt uppgradera sin tablet så mycket de kan med tanke på att konkurrenterna snart är ikapp och förbi (om de inte redan är det). De har inte något att vinna på att spara på krutet längre.
Citera
2011-10-24, 09:04
Medlem
TheRealEnDumEns avatar
Citat:
Om den har likadan A5, skärm och kamera som iPhone 4s så är det bara att slå till

Egentligen borde de ju faktiskt uppgradera sin tablet så mycket de kan med tanke på att konkurrenterna snart är ikapp och förbi (om de inte redan är det). De har inte något att vinna på att spara på krutet längre.

Du har inte testat så många konkurrenter, eller?
Apple behöver inte släppa en ny ipad på säg 2-3 år och fortfarande inte ligga efter. Men det är klart de kommer med en ny i vår. Jag gissar på A6 för att kunna driva Retina-displayen ordentligt.
Citera
2011-10-24, 15:21
Medlem
dannywtfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRealEnDumEn
Du har inte testat så många konkurrenter, eller?
Apple behöver inte släppa en ny ipad på säg 2-3 år och fortfarande inte ligga efter. Men det är klart de kommer med en ny i vår. Jag gissar på A6 för att kunna driva Retina-displayen ordentligt.

Nej, det har jag inte, men med tanke på att de specmässigt inte ligger så långt efter så skulle jag bli förvånad om det inte kommer ut en "värre" modell med android när som helst. Tegra 3 släpps ju snart, så...
Citera
2011-10-25, 09:23
Medlem
TheRealEnDumEns avatar
Citat:
Nej, det har jag inte, men med tanke på att de specmässigt inte ligger så långt efter så skulle jag bli förvånad om det inte kommer ut en "värre" modell med android när som helst. Tegra 3 släpps ju snart, så...

Ja, så som det ser ut idag så måste Android upp på quadcore för att hänga med Apples dualcore. OSet är så mycket mer optimerat, och prestandamässigt bättre kodat. (Cocoa vs Java)

Ice cream sandwich ska väl dock ha minskat denna skillnad till viss del.
Citera
2011-10-25, 16:45
Medlem
dannywtfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRealEnDumEn
Ja, så som det ser ut idag så måste Android upp på quadcore för att hänga med Apples dualcore. OSet är så mycket mer optimerat, och prestandamässigt bättre kodat. (Cocoa vs Java)

Ice cream sandwich ska väl dock ha minskat denna skillnad till viss del.

Visst är iOS:et mer optimerat och bättre kodat för att ge en fin användarupplevelse, men samtidigt missar man en del om man inte använder android. Jag måste säga att möjligheten att skräddarsy de olika hemskärmarna är värt otroligt mycket. Jag själv kör med en iPad och det är ganska irriterande att man måste öppna apparna för att exempelvis se kalendern/facebook/mail osv. Det är ju en rejäl fördel för androids del. Att iOS lyckats att få till ett operativsystem som inte är krävande är riktigt skickligt gjort, men vad sägs om att uppdatera ett system som grafiskt sett nästan sett likadan ut sedan år tillbaka?
Citera
2011-10-26, 09:31
Medlem
TheRealEnDumEns avatar
Citat:
Visst är iOS:et mer optimerat och bättre kodat för att ge en fin användarupplevelse, men samtidigt missar man en del om man inte använder android. Jag måste säga att möjligheten att skräddarsy de olika hemskärmarna är värt otroligt mycket. Jag själv kör med en iPad och det är ganska irriterande att man måste öppna apparna för att exempelvis se kalendern/facebook/mail osv. Det är ju en rejäl fördel för androids del. Att iOS lyckats att få till ett operativsystem som inte är krävande är riktigt skickligt gjort, men vad sägs om att uppdatera ett system som grafiskt sett nästan sett likadan ut sedan år tillbaka?

Det handlar ju mer om förfining från Apples sida. Jag ser inga direkta nackdelar att ha allting extremt avskalat i OSet. Det är apparna som fyller funktionen, OSet ska egentligen inte synas. Jag kör även Google Chrome som webläsare i datorn. Samma tänk där. Det är bara ett skal mot det som är viktigt, hemsidan/appen.
Citera
2011-10-26, 20:56
Medlem
Omegamans avatar
Citat:

Det gäller ju alla apples produkter. Anledningen till att de flesta anser iOS vara så lätthanterat är just för att det finns så få funktioner i den. Apple utvidgar ju hela tiden men det går oerhört långsamt. jag stör mig också på det men det är också därför jag jailbreakar så att jag kan hålla på och göra lite vad jag vill. Som jag ser det ska man inte använda deras produkter om man vill hålla på och tweaka för det är verkligen inte den målgruppen som de riktar sig emot.

Vad det gäller Ipad 3 så hoppas jag på en ny design. Vill se en tunnare och förstorad iphone4. Lite trött på utseendet måste jag säga. Blir väldigt besviken om ipad 3 bara kommer med bättre skärm/kamera och stöd för 4G.
Citera
2011-10-29, 11:18
Bannlyst
Folk måste vara rika eller dumma (eller både och) som köper en ny iPad och en ny iPhone en gång i halvåret trots att de kostar runt 6k och erbjuder minimala skillnader för det priset.

Å andra sidan är det bra att folk har det gott ställt, kanske vi kan tacka Reinfeldt för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in