2005-11-07, 20:21
Medlem
MobileFreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanillababe
Sen, som nån annan skrev, så kände jag inte att jag behövde gå på toa, så efter många timmar hade jag fruktansvärt ont i magen och var helt säker på att de gjort nåt fel i samband med snittet.
Det hade de inte.. det var bara jag som var otroligt kissnödig. Jag överdriver inte om jag säger att jag kissade i två minuter.. oavbrutet.
På mig nu den senaste gången körde de med nån ultraljudsapparat, och på displayen fick man upp exakt hur många ml som fanns i blåsan Det var nästan att man blev sugen på att skaffa en sån hemma och bara ha för skojs skull Jag hade ca. 6 dl som mest innan de kopplade in och tömde ut allt. Efteråt när man kan kissa som vanligt igen uppskattar man verkligen att grejorna fungerar som de ska.
Citera
2005-11-07, 21:30
Medlem
Vanillababes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MobileFreak
På mig nu den senaste gången körde de med nån ultraljudsapparat, och på displayen fick man upp exakt hur många ml som fanns i blåsan Det var nästan att man blev sugen på att skaffa en sån hemma och bara ha för skojs skull Jag hade ca. 6 dl som mest innan de kopplade in och tömde ut allt. Efteråt när man kan kissa som vanligt igen uppskattar man verkligen att grejorna fungerar som de ska.

Jodu, man är verkligen glad att det funkar.
Var nära att få kateter då ryggen skar ihop oxå eftersom jag hade så ont så jag inte kunde kissa.. Men efter lite ketogan som jag fick intravenöst och nåt mer smärtstillande så klämde jag ur mig lite.. så jag slapp.
Citera
2005-11-07, 21:35
Medlem
jocke-abcs avatar
Jag bröt benet en eftermiddag för några år sen, hur det kändes att få slangen har jag inget minne av men när den var där fanns det bara fördelar, nästan så man skulle kunna tänka sig att ha det permanent. Det kändes inte något speciellt när dom tog ut den heller, det blev bara mycket otrevligare när man skulle lätta på trycket (jobbigt att springa omkring med en spik av rostfritt stål fastskruvad med fyra skruvar i lårbenet innan man vänjer sig, speciellt när benet är dubbelt så tjockt som vanligt).
Citera
2005-11-14, 14:53
Medlem
Jag vaknade upp med kateter efter en operation en gång och det var mycket obehagligt vill jag minnas. Efter att de drog ut den kändes det som att pissa rakblad och jag var tvungen att spruta in Xylocain i snoppen i ett par dagar för att kunna tömma över huvud taget.
Citera
2005-11-14, 17:08
Medlem
DanSnows avatar
Jag hade en inne efter min hjärtoperation. Tyckte inte alls det var så farligt när dom drog ut den. Sen kan man ju spekulera i om blandningen fentanyl + morfin + ketogan + tramadol jag hade i kroppen kan ha gjort sitt till att det inte gjorde så ont...
Citera
2005-11-14, 17:57
Medlem
TB-303s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goatbreader
Usch, jag fick det när jag röntgade njurarna en gång. Var ingen rolig upplevelse, sen gjorde det ont varje gång man urinerade i en vecka efterår :-(

Jag VET att jag kommer att få göra om det igen, då jag väntar på njurtransplantation. Har läst "manualen" om vad som händer. Hoppas man är väck när det är dags.
Vad är det för röntgen? När man kollat mina njurar, har det varit antingen med kontrastmedel IV, eller så har man sprutat in ett ämne (Crom ?), som man senare kollar via blodprover.
Citera
2005-11-14, 17:59
Medlem
8222s avatar
Fick det när jag inte kunde pissa efter att ha opererat bort blindtarmen. Ja, det var nog faaan det skönaste jag varit med om Var rejält pissnödig, och det tog ju sin lilla tid innan man vågade plinga, och sen ytterligare en bra stund innan de påbörjade proceduren... men sen så... aaaaah...
Citera
2005-11-14, 18:20
Medlem
Var med om en uroskopi för nåt år sedan. Fruktansvärt. Fick ett stålrör ca 5mm diam inkört och sen, som det kändes, en systemkamera uppkörd i baconbaguetten.
Visst fick jag bedövning men det var ju den som gjorde fruktansvärt ont.
Sen när jag skulle pinka efteråt kom det bara luft och skum.
En fruktansvärd upplevelse.
Citera
2005-11-14, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MembrumManuebri
Var med om en uroskopi för nåt år sedan. Fruktansvärt. Fick ett stålrör ca 5mm diam inkört och sen, som det kändes, en systemkamera uppkörd i baconbaguetten.
Visst fick jag bedövning men det var ju den som gjorde fruktansvärt ont.
Sen när jag skulle pinka efteråt kom det bara luft och skum.
En fruktansvärd upplevelse.
Vore bra för jämställdheten om alla män fick gå igenom en sån undersökning 1-5 gånger i sina liv utom jag då förstås!
Citera
2005-11-14, 19:51
Medlem
prettygirls avatar
Jag var nära att få det efter att jag opererat blindtarmen.
Gick dock bra att gå på damernas själv.
Antar att skräcken gjorde att jag ansträngde mig.
Citera
2005-11-14, 20:47
Jajamensan, det har jag blivit utsatt för! Började med en trevlig nyårs-fest. Skulle skoja med polaren om raketer o sånt så jag tog med mig en handgranat, en riktig men utan laddning. Cyklade hem, ramlade o krossade foten.

Så jag hamnade på akuten, full & påverkad av diverse mediciner. På sjukhuset fick jag sen morfin. Men så vart jag kissnödig! Kunde inte gå eller så. Nä, det var till att en snygg sköterska började pilla in en slang i snoppen o tömma blåsan.

Senare skulle sköterskan hänga upp min jacka, och vad händer... Jo handgranaten trillar ut ur fickan. Avdelningen fick utrymmas. Securitas, Polis & Bomb-tekniker anlände. Jag låg på brittsen o hade fått i mig alkohol, bensodiazepiner och morfin. O vem trodde då på mig, sluddrandes;
-Nähä, det är bara en leksak!

Två månader senare kunde jag hoppa in på kryckor på polisstationen i Helsingborg o få tillbaka min handgranat.

Summa, summarum;
Cykla inte med en låtsasbomb på halt väglag påverkad av alkohol o massa piller! Det slutar med att bomb-patrullen kommer och sticker en slang in i snoppen!
Citera
2005-11-14, 21:21
Medlem
Methedrines avatar
Har fått kateter efter en längre operatin (tror jag fick skopolamin eller atropin), det var iaf lögn i helvete att pissa efteråt.
Kom en snäll syrra och satte kateter, fick xylocain först, så det kändes inte alls. Bara SÅÅÅ underbart att inte vara överfylld med piss.
Kommer inte ihåg hur det var att ta ut den, så det kan inte ha gjort något större intryck.

Summa summarum: Det finns otaliga värre saker du kan bli utsatt för inom vården (allt med ändelsen -skopi kan du räkna med är dåliga nyheter).

/M.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in