Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2012-09-22, 21:02
Medlem
Hej, jag blev av med mitt körkort i början av 2011 på grund av att jag blivit omhändertagen enligt "LOB" dvs varit för full på stan, detta har hänt 7ggr under 2år + att jag blivit tagen med ca 1g hash på mig.
Jag blev av med mitt körkort helt. Och fick inte ansöka om ett nytt körkortstillstånd på 12månader.
Ett år gick och jag ansökte och fick till svar att jag under 6månader skulle ta 4blod prov -alkohol samt 2blod -droger.
Drack inte en droppe under den här tiden och har nu fått mitt körkortstillstånd.

Men jag fick samtidigt nya villkor för körkortstillståndet, med samma antal prover. dricker i princip ingenting nu, har blivit pappa och har bättre för mig än att spendera pengar hos special läkare. Finns det någon mening med att överklaga?
varför fick jag inte sammanlagt 8alkohol 4droger från börjar?

Någon som varit med om något liknande? förstår inte varför jag får fler prover när jag hållt mig ren i de 6 prov månaderna.

varför fick jag inte alla prover samtidigt då resultatet av var enbart negativa?
Citera
2012-09-22, 21:06
Medlem
Tycker du själv att du borde ha ett körkort?
Citera
2012-09-22, 21:10
Medlem
Det är nog så att de vill se att du fortfarande håller dig nykter för åker man fast 7 ggr på 2 år så e man fan alkolist och skall inget körkort ha.
Citera
2012-09-22, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronkka
Tycker du själv att du borde ha ett körkort?

Ja? har aldrig kört full eller ens haft tanked? fick en chock att man blev av med det pga att man blev för full om man dricker ca 1ggr/månad, bara det att jag har svårt att kontrolera mig?
Citera
2012-09-22, 21:14
Medlem
gummibootens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yahoo123
Hej, jag blev av med mitt körkort i början av 2011 på grund av att jag blivit omhändertagen enligt "LOB" dvs varit för full på stan, detta har hänt 7ggr under 2år + att jag blivit tagen med ca 1g hash på mig.
Jag blev av med mitt körkort helt. Och fick inte ansöka om ett nytt körkortstillstånd på 12månader.
Ett år gick och jag ansökte och fick till svar att jag under 6månader skulle ta 4blod prov -alkohol samt 2blod -droger.
Drack inte en droppe under den här tiden och har nu fått mitt körkortstillstånd.

Men jag fick samtidigt nya villkor för körkortstillståndet, med samma antal prover. dricker i princip ingenting nu, har blivit pappa och har bättre för mig än att spendera pengar hos special läkare. Finns det någon mening med att överklaga?

Någon som varit med om något liknande? förstår inte varför jag får fler prover när jag hållt mig ren i de 6 prov månaderna.

varför fick jag inte alla prover samtidigt då resultatet av var enbart negativa?

Jag har aldrig haft något körkort, men har tagit dom där jävla proverna ett flertalet gånger, men misslyckat. Dock inga droger - vilket verkar vara värre än alkohol. En kompis blev tagen med men hasch och var tvungen att lämna urinprov i 6 månader, pissade grönt, Fick 6 månader till. Sen fick han tillbaks körkortet men får ta pissprov lite nu och då.
Citera
2012-09-22, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsgbg
Det är nog så att de vill se att du fortfarande håller dig nykter för åker man fast 7 ggr på 2 år så e man fan alkolist och skall inget körkort ha.

är inte så insatt i alkolism. Men har förståelse för att de måste ha koll på mig då de inte känner mig. Men under den tiden jag drack så drack jag ca 1ggr/ månad, drack bara alltid för mycket. Har aldrig haft ett sugen eller kännt mig tvungen att dricka..

+att du säger att alkolister inte ska få ha körkort? Dricker man utan att köra bil ser jag ingen anledning till att bli av med sitt körkort?
Citera
2012-09-22, 21:17
Medlem
Det är ju ett krav att vara pålitlig i nykterhetshänseende om man skall få
körkortstillstånd.

Tycker du själv att du är det när du åker in och ut på fyllhäcken?

Du kommer nu att få lämna samma prover en gång till.
Och därefter samma procedur en gång till.

Sedan ger de sig. Om du har skött dej vill säga....
Citera
2012-09-22, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bangla
Det är ju ett krav att vara pålitlig i nykterhetshänseende om man skall få
körkortstillstånd.

Tycker du själv att du är det när du åker in och ut på fyllhäcken?

Du kommer nu att få lämna samma prover en gång till.
Och därefter samma procedur en gång till.

Sedan ger de sig. Om du har skött dej vill säga....

Om det är så som du säger så borde jag ju fått 8+4 prover driekt efter som jag fick lika många igen efter att ha gett negativa prover under 6 månader? Det kunde ju ha stått att efter 6månader får du ditt tillstånd sedan ska du under 6 månader genomgå samma procedur? tycker bara att det är konstigt
Citera
2012-09-22, 21:26
Medlem
Citat:
Om det är så som du säger så borde jag ju fått 8+4 prover driekt efter som jag fick lika många igen efter att ha gett negativa prover under 6 månader? Det kunde ju ha stått att efter 6månader får du ditt tillstånd sedan ska du under 6 månader genomgå samma procedur? tycker bara att det är konstigt

Någon med tips på hur/vad man ska ha med i ett överklagande? Känns ju inte som att de tror på en om man skriver att man inte dricker längre?

Det med droger är inte problemet och det vet även dem då jag nyligen var i kontakt med dem och fick antalet drogprover reducerat.
Citera
2012-09-22, 21:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Alliansen nya "hårdare tag" regler ... Begår du brott skall du avtjäna straffet och få en ny chans, tror de att du är en människa med sociala svårigheter så skall du nitas..

Ärligt talat - tror du själv att du förlorar på att överklaga?

Självklart skall du överklaga och ifrågasätta varför du skall straffas vidare för något du redan straffats för (Vad det nu är, för du har ju inte begått något brott)... trots att du inte ens framfört fordon onykter/påverkad.

Det värsta som kan hända är att villkoren står fast - världen rasar inte om du får avslag på din överklagan.

Annars kan du nöja dig med att svära och lämna prover. Själv förstår jag faktiskt inte ens varför man förlorar körkortet för LOB. Det finns många som dricker men aldrig skulle få för sig att köra bil berusade .. varför skall man straffas för ett brott man inte begått. Hela tanken är sjuk imo..
Citera
2012-09-22, 21:30
Medlem
Du gick ju dina 6 månader och fick körkortstillstånd,eller hur?

Du bevisade din pålitlighet och fick tillstånd.

Ville du ha haft 8 prover under ett år och väntat på lappen ännu längre,eller?
Citera
2012-09-22, 21:30
Medlem
Citat:

Jag gissar på eftersom man ställt diagnosen missbruk eller beroende

17 § Vid diagnoserna missbruk och beroende ska villkor om läkarintyg föreskrivas och prövning av frågan om fortsatt innehav göras
1. efter sex månader,
2. därefter efter ytterligare sex månader, och
3. därefter efter ytterligare tolv månader.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in