Citat:
Ursprungligen postat av Yahoo123
Hej, jag blev av med mitt körkort i början av 2011 på grund av att jag blivit omhändertagen enligt "LOB" dvs varit för full på stan, detta har hänt 7ggr under 2år + att jag blivit tagen med ca 1g hash på mig.
Jag blev av med mitt körkort helt. Och fick inte ansöka om ett nytt körkortstillstånd på 12månader.
Ett år gick och jag ansökte och fick till svar att jag under 6månader skulle ta 4blod prov -alkohol samt 2blod -droger.
Drack inte en droppe under den här tiden och har nu fått mitt körkortstillstånd.
Men jag fick samtidigt nya villkor för körkortstillståndet, med samma antal prover. dricker i princip ingenting nu, har blivit pappa och har bättre för mig än att spendera pengar hos special läkare. Finns det någon mening med att överklaga?
varför fick jag inte sammanlagt 8alkohol 4droger från börjar?
Någon som varit med om något liknande? förstår inte varför jag får fler prover när jag hållt mig ren i de 6 prov månaderna.
varför fick jag inte alla prover samtidigt då resultatet av var enbart negativa?
Alliansen nya "hårdare tag" regler ... Begår du brott skall du avtjäna straffet och få en ny chans, tror de att du är en människa med sociala svårigheter så skall du nitas..
Ärligt talat - tror du själv att du förlorar på att överklaga?
Självklart skall du överklaga och ifrågasätta varför du skall straffas vidare för något du redan straffats för (Vad det nu är, för du har ju inte begått något brott)... trots att du inte ens framfört fordon onykter/påverkad.
Det värsta som kan hända är att villkoren står fast - världen rasar inte om du får avslag på din överklagan.
Annars kan du nöja dig med att svära och lämna prover. Själv förstår jag faktiskt inte ens varför man förlorar körkortet för LOB. Det finns många som dricker men aldrig skulle få för sig att köra bil berusade .. varför skall man straffas för ett brott man inte begått. Hela tanken är sjuk imo..