2012-09-22, 14:41
Medlem
xWingmaNxs avatar
Tjenare Flashback!

Jag har hittat några få låtar på Spotify som jag inte kan hitta på någon sida som säljer musik eller ens på torrent. Detta är då låtar som jag hade föredragit att få tag på annat sätt men tyvärr är mer eller mindre omöjligt.

Jag skulle då vilja rippa låtarna från spotify, jag har premium så 320kb/s bitrate + att låtarna är inställda till att vara "availiable offline" (med inställt till att vara i högsta kvalité) är inga problem.

Jag har testat följande program med mindre bra framgång:
Audacity
Replay Audio Recorder

Jag har ställt in båda programmen till att rippa i högsta kvalité men när jag lyssnar på återuppspelningen så är ljudet något så in i jävlarns burkigt och värdelöst.
Jag har läst att detta kan bero på ljudkortet/inbyggda ljudkortet. Men i min logik så borde ju det åtminstone vara samma kvalité på ljudet ut från högtalarna (det du hör) vara samma som på det som spelats in när det spelas upp?

Tanken med dessa låtarna är att ha till bilen och vill därför ha så hög kvalité som det bara går då jag har ett ganska schysst ljudsystem i bilen (inte bara bas) och känner att en FM-sändare drar ned kvalitén för mycket.

Men jag postar här eftersom jag inte är så duktig på ljud in/ut från datorer och hur det funkar med ljudkort och inspelning.
Om någon modd anser att tråden är på fel ställe så feel free to move please.

Ha en bra dag/kväll!

/Er WingMan
2012-09-22, 15:23
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xWingmaNx
Om någon modd anser att tråden är på fel ställe så feel free to move please.

Du ska blir hänvisad istället till dom officiella trådarna som avser din rubrik, se sökfunktionen.

//Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in