Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-03-07, 15:10
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Detta är väl ett paradexempel på sk. "Kulturell appropriering" som i andra sammanhang anses vara en dödssynd.

Själv tänkte jag göra en bearbetning av den kurdiska nationalskalden Ehmedê Xanî & hans kurdiska nationalepos "Mem û Zin". Med den lilla twisten att ha en blekfet svensk i huvudrollen & ändra lite i handlingen så att det istället handlar om att kritisera den kurdiska identiteten på ett hånfullt sätt. Sen kör vi en turné runt om i de kurdiska områdena i Irak/Turkiet/Syrien osv. Givetvis finansierat med kurdiska skattepengar.

Det skulle vara intressant att se hur många minuter man hade överlevt något sådant.
Haha verkligen! Du hade blivit ihjälslagen två minuter in i första föreställningen. Ironin hade gått förlorad hos Özz, naturligtvis.
Citera
2018-03-07, 15:16
Medlem
Ja vad ska man säga om eländet? Att Özz varken är rolig eller besitter någon skådespelartalang är ju känt sen innan.
Han är och förblir en inkvoterad medelmåtta vars självförtroende är helt ur fas med hans förmågor.
Citera
2018-03-07, 15:17
Medlem
Mr.Swedens avatar
Svenskhatet med hårige ÖN som galjonsfigur har nu nått nivåer som får t o m kulturtomtarna att sätta ner foten. Gott. Låt oss åter fokusera på terroristfinansieringen.
Citera
2018-03-07, 15:17
Medlem
Citat:
Detta är väl ett paradexempel på sk. "Kulturell appropriering" som i andra sammanhang anses vara en dödssynd.

Själv tänkte jag göra en bearbetning av den kurdiska nationalskalden Ehmedê Xanî & hans kurdiska nationalepos "Mem û Zin". Med den lilla twisten att ha en blekfet svensk i huvudrollen & ändra lite i handlingen så att det istället handlar om att kritisera den kurdiska identiteten på ett hånfullt sätt. Sen kör vi en turné runt om i de kurdiska områdena i Irak/Turkiet/Syrien osv. Givetvis finansierat med kurdiska skattepengar.

Det skulle vara intressant att se hur många minuter man hade överlevt något sådant.

Klockrent. Jag hade gärna sett Stefan Löfven eller Heinrich Schyffert spela huvudrollen!
Citera
2018-03-08, 09:34
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:

Ett av de bästa inläggen i den här tråden! Det är exakt vad detta handlar om.

Hade du gjort verklighet av ditt exempel hade du blivit ihjälslagen på under en minut. Och hade du mot all förmodan överlevt så hade svensk media och dess värdelösa s.k "journalister" knappast sympatiserat med dina handlingar. Tvärtom. Du hade drevets runt i gammelmedia som rasist och jubelidiot.

Men nu är vi i Sverige. Då går det bra att pissa på svenskar och svensk kultur och få betalt för detta med svenska skattepengar. Och sedan är man aggressivt stöddig och hyperarrogant mot alla som ens antyder att de ifrågasätter detta.

Där har ni Özz Nujen kära svenskar. Mannen som hånskrattande pissar er i ansiktet och får betalt för detta av era skattepengar. Och kallar er rasister som tack.

Hur länge tänker ni låta er bli pissade i ansiktet?
Citera
2018-03-14, 19:27
Medlem
Åter igen en totalt menlös artikel i Expressen om att man ska ta tag i sitt liv och sluta träna. . Hur kan han få utrymme och skriva sån här smörja. Ju fler obegåvade artiklar han skriver desto mer dumförklarar han sig. Han är som mest komisk när han försöker uttrycka nåt seriöst och intelligent. Jag tror han är för korkad att fatta innebörden av att ha samverkat och låtit terroristen Akilov vara med och bygga hans hus på Gotland.
Citera
2018-03-14, 19:50
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavinfara17
Jag tror han är för korkad att fatta innebörden av att ha samverkat och låtit terroristen Akilov vara med och bygga hans hus på Gotland.

Antagligen.

Men eftersom han har samtliga av Sveriges värdelösa "journalister" i ryggen som inte ens tänker andas om detta till stackars fridlyste Özz någonsin, så kan han fortsätta att låtsas som det regnar och vara stöddig och arrogant medan han lever på våra skattepengar och pissar oss i ansiktet och kallar oss rasister som tack.
Citera
2018-03-15, 18:01
Medlem
MartinStLouiss avatar
Hur går det för hans föreställning Hemsöborna? Jag läste att hans insats fick dåliga omdömen, jag skulle inte ha något emot att se Hemsöborna, men inte om Özz Nujen ska ha huvudrollen.
Citera
2018-03-15, 18:34
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Hur går det för hans föreställning Hemsöborna? Jag läste att hans insats fick dåliga omdömen, jag skulle inte ha något emot att se Hemsöborna, men inte om Özz Nujen ska ha huvudrollen.

Det vore intressant att höra från någon varit där.

Antar att de flesta biljetterna köps av kommuner och företag som har "antirasistiska temadagar" och liknande och tvingar sina anställda att gå på sådana här spektakel.

Kanske någon som tvingats dit som kan berätta hur det var?
Citera
2018-03-15, 21:20
Medlem
TumTums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavinfara17
Åter igen en totalt menlös artikel i Expressen om att man ska ta tag i sitt liv och sluta träna. . Hur kan han få utrymme och skriva sån här smörja. Ju fler obegåvade artiklar han skriver desto mer dumförklarar han sig. Han är som mest komisk när han försöker uttrycka nåt seriöst och intelligent. Jag tror han är för korkad att fatta innebörden av att ha samverkat och låtit terroristen Akilov vara med och bygga hans hus på Gotland.
Hans uppdrag var från början att skriva lite "edgy" krönikor
Kom ihåg att han fick uppdraget innan skitstormen började
Då han fortfarande ansågs lite "kul" och sålde ut shower..golden shower till de hugade massorna
Sen träffade skiten fläkten och Özz fick sig en uppsträckning
Om du vill vara kvar -skriv om allt annat än att du hatar svenskar
Så det är det han gör nu
Och det är nu vi ser att Kejsaren inte har några kläder
Karln är oduglig att skriva krönikor
Hans räckvidd är noll och ingen, ty denne man kan bara spy galla över Svensken
Utan det är han en nolla
Som inte ens kan komma några intressanta ämnen till en krönika på 500 tecken
2 gånger i månaden
Citera
2018-03-15, 21:53
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie83
Kan denna özz vara Sveriges mest överskattade entertainer?

Sannolikt.

Jag brukar med jämna mellanrum, både på internet och i verkliga livet, efterlysa exempel där Özz är rolig.

Jag brukar framför allt försöka ställa frågan till de som säger att de gillar honom. När jag vänligt ställer frågan brukar de se ställda och förvånade ut. Som om de plötsligt skitit på sig. Som om jag frågat om något extremt svårlöst matematiskt problem. Sedan brukar de generat byta ämne.

Hittills har jag inte fått ett enda svar av någon. Inte ett enda exempel.

Jag kan ställa frågan här igen i tråden:

Kan någon ge mig ett exempel där Özz är rolig?

Ett enda?
Citera
2018-03-15, 22:29
Medlem
StigAllans avatar
Vill också att det ska länkas till något uppträdande av bergsturken som jag kan skatta åt!
Tror att den kritiska massan för något sådant är överskriden med råge!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in