Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2005-04-03, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tony Clifton
Dom blev nog tillsagda i förväg att skratta eftera alla skämt. Alternativt så fanns
det kanske skylt som det stod "SKRATTA" på som tändes efter varje gång Özz och hans kompisar, drog sina skämt...

Eller så hade dom bara taskig humor...

mmm, men jag tror snarare att folk som kom dit hade betalat en del och inte vågade erkänna för sig själva att det inte var roligt, och därför skrattade hysteriskt... De ställde aldrig frågan "är detta verkligen roligt?" till sig själva utan tänkte väl att, "detta sänds på tv, alltså måste det vara roligt"...
Citera
2005-04-03, 20:21
Medlem
Billy-Bobs avatar
Jag var och tittade på en inspelning av Stockholm live. Jag kan säga att varken jag eller mina vänner inte skrattade en enda gång.

Öz och hans sidekick Shan Atchi suger dolme!!
Hoppas vi inte behöver se dom förstöra Parlamentet åxå.
Citera
2005-04-03, 20:32
Medlem
håller med för gående talare

det är väl kul med kurd skämt en gång men i alla jävla program blir det jävligt tråkigt. De påminner mycket om norge historier
Citera
2005-04-03, 20:45
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonkeyboy
det är väl kul med kurd skämt en gång men i alla jävla program blir det jävligt tråkigt. De påminner mycket om norge historier
Visst med skillnaden att vi svenskar inte har samma förhållande till Kurder som vi har till norrmännen. Vi vet vad som är typiskt norskt, men inte vad som är typiskt kurdiskt, typ.
Citera
2005-04-03, 23:02
Medlem
Frejssons avatar
Varken Özz eller Shan eller roliga. Ingen i Stockholm live var rolig, förutom vissa gästkomiker som alltid är bra, typ Johan Glans...

Den enda "invandraren" som skämtar om "sin" kultur och är rolig är David Batra. Men han är ju komiker också, något inte grabbarna Özz och Shan är.
Citera
2005-04-03, 23:05
Medlem
Pappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fat bastard
Var han inte med i den där serien om några polare som startade målarfirma och sedan började råna banker?
Jag har för mig att jag såg honom i några scener inne i fängelset.
Men det kanske var nån annan kurd jag rör ihop honom med.

Dom är ju så lika dom där.
Tusenbröder. Stämmer bra, han var en av de intagna i serien. Övertygade med sitt underbara skådespeleri!
Citera
2005-04-03, 23:18
Medlem
Monikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balkongståarn
Jag känner några blattar och de gillar honom inte alls. De anser inte att man som minoritet bör sparka majoriteten på pungen. För även om de skrattar så gör det ont. Mina blattepolare är fan så mycket roligare än han.

Vad menar du? Att dina blattepolare skulle vara bättre på att avgöra huruvida han är rolig eller inte än svenskar?
Annars håller jag med /dig och(?)/ dina blattepolare om att det är konstigt att som minoritet sparka på sin egen pung för att få majoriteten att skratta, för att det är inte samma sak som att de accepterar en. Tvärtom tror jag att man riskerar att förstärka de tendenser som finns att dela upp världen i "dom" och "vi".

Jag tycker han är ganska tråkig. Men å andra sidan finns det en hel hög med tråkiga komiker. Pontus Enhörning är tråkig och hans deluxe är ett tråkigt program, t ex.
Citera
2005-04-03, 23:39
Medlem
De svenska ståuppare som är roliga är väl Lindström,Schyffert och Carl-Einar Häckner

Resten
Özz=Trist
Gardell=Sällan annat än trist och överspänd
Jan bylund=Fruktansvärd
Wahlbeck=Sisådär ibland
Tjocka flintisgubben=Störtlöjlig

Lasse Lindroth var rolig ibland förresten:
"Som säkert några av er härinne vet,så har jag varit på turne i sommar med den här cpskadade komikern...

Lennie Norman."
Citera
2005-04-04, 10:37
Medlem
Dean Keatons avatar
Ståuppkungen

Glöm inte den bäste av dem alla, Thomas Järvheden. Den killen har talang, humor och framför allt, ett eget uttryck.

Fick dessutom pris som årets ståuppare 2003, tror jag
Citera
2005-04-04, 10:52
Medlem
Flinta82s avatar
I senaste Teveteve var det ju rent pinsamt att se Özz när han drog sina skämt och skamset och uppgivet kollade in publiken med ett axelryck och liksom vädjade till dom; "kom igen, lite kul var det väl i alla fall?"
Jag skämdes å hans vägnar.
Citera
2005-04-04, 11:04
Moderator
tobess avatar
Tycker han lyckades riktigt bra på Sthlm Live vid några tillfällen, dock fanns det också gånger som det inte alls gick hem.

Dock så får jag lov att hålla med om att hans skämt blir lite tjatiga ibland, men det hör väl till hans gimmick att skämta om kurderna. Och det är ju rätt så skönt iaf att man kan ha lite självdistans och skämta om invandrare. För let's face it, ingen annan än invandrare kan skämta om just invandrare, skulle en vanlig svensk dra samma skämt skulle han bli utpekade som rasist.

Däremot tycker jag att de flesta av Shans skämt gick hem..
Citera
2005-04-04, 12:57
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Tycker han lyckades riktigt bra på Sthlm Live vid några tillfällen, dock fanns det också gånger som det inte alls gick hem.

Dock så får jag lov att hålla med om att hans skämt blir lite tjatiga ibland, men det hör väl till hans gimmick att skämta om kurderna. Och det är ju rätt så skönt iaf att man kan ha lite självdistans och skämta om invandrare. För let's face it, ingen annan än invandrare kan skämta om just invandrare, skulle en vanlig svensk dra samma skämt skulle han bli utpekade som rasist.

Däremot tycker jag att de flesta av Shans skämt gick hem..
Det är trevligt att du är lättroad!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in