Citat:
Ursprungligen postat av
Crank
Fråga från en fullständigt okunnig när det kommer till fentanyl.
Om man har ett plåster på 75 mikrogram som man vill klippa i småbitar för att undvika överdosering, funkar det?
Det finns ingen risk att fentanylen är ojämnt fördelat i plåstret så att det plötsligt bara smäller till vid en remsa och man dör?
Personen (eller jag, vilket som) behöver inte bli hög utan mest använda plåstret för att klara en avtändning från Subutex där dosen varit som lägst ca 4mg/dag sista månaden, högre doser innan dess.
Hur liten dos bör personen börja med? För att inte bli bäng men lindra avtändningen.
Hur ska du använda plåstret? Röka? Snusa? Sätta på kroppen?
När jag röker så klipper jag plåstret i 6 remsor och röker en åt gången. Tror det är rätt svårt att få överdos att röka fentanyl. Men kan ha fel
Plåstret är jämnt fördelat. Lika potent över hela plåstret. Så är inte starkare på olika ställen.
Hoppas det gav dig svar på dina frågor. Rekommenderar att röka på folie. Går snabbt att lära sig det. Löste det helt själv utan någon hjälp. Ruset går däremot ur rätt fort 1-2 timmar bara ish. Sen behöver man fylla på igen. Så 6 remsor räcker väl i ca 12 timmar om du drar ut på det. Kom även ihåg att sub blockerar fenta. Optimalt är att vänta minst 2 dygn gärna 3.
Men jag blir duktigt påverkad när jsg röker även 9m jag har sub injektion varje månad.
Updatera gärna hur det går. Lycka till och må bäst min vän.
Edit: rekommendera verkligen inte att sätta på kroppen. Du kommer troligen inte känna någon effekt alls. Speciellt 8m du har tolerans mot opioider innan. Lägga en remsa under läppen som snusa kan nog ge lite effekt men röka är så man ska använda ett plåster enligt mig.