2022-01-18, 09:56
Medlem
Mindecembers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raketforandringen
Är van vid tunga opiater och periodvis höga doser. Alltid känt att min kropp hanterar opiater väldigt bra. Mår aldrig illa varken under eller efter framförallt. Fentanyl däremot, jag har haft enorm huvudvärk och spytt som en gris efter att ha tuggat ett helt 25 microgram plåster, samtidigt kan jag lätt klämma 100 mg metadon efter att min kropp vant sig lite efter doser på 40 mg, ändå med veckor mellanrum.

Är fentanyl på plåster verkligen så mycket starkare än säg, metadon?

Ja, mycket.
Citera
2022-06-07, 23:24
Medlem
FatFreddysCats avatar
Någon som vet om Fentanyl-plåster funkar bra/ok mot nervsmärtor? Har provat det mesta och blev nyligen opererad och minns att dom gav mig Fentanyl innan operation (intravenöst) och var ingen större operation och efteråt på uppvak så minns jag att jag för första gången på lääääänge kände klart mindre smärta i ben och framförallt fötter. Glömde fråga läkaren om det kunde bero på fentanylet eller om det berodde på att man var lite omtöcknad. Dock satt effekten i i ett par timmar innan den "härliga" brinnande känslan började stegra upp igen. Så nyfiken på om någon har koll på fentanyl mot nervsmärtor?
Citera
2022-09-01, 03:07
Medlem
FatFreddysCats avatar
Denna tråd verkar död men nån dag kanske någon svarar.

Är det någon skillnad på Fentanyl Orion, Fentanyl ratiopharm och Fentanyl Sandoz? Någon som räknas som "originalet" jämfört med dom övriga? D v s är någon av dessa bättre eller sämre? Brukar kunna skilja sig åt ibland gällande opiater (och benzo med) där originalet oftast är bättre än kopiorna. Någon med koll?
Citera
2022-09-01, 11:11
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FatFreddysCat
Denna tråd verkar död men nån dag kanske någon svarar.

Är det någon skillnad på Fentanyl Orion, Fentanyl ratiopharm och Fentanyl Sandoz? Någon som räknas som "originalet" jämfört med dom övriga? D v s är någon av dessa bättre eller sämre? Brukar kunna skilja sig åt ibland gällande opiater (och benzo med) där originalet oftast är bättre än kopiorna. Någon med koll?

Borde det inte stå på FASS vilken av dessa som är generika vs original..🤔?
Citera
2022-09-01, 15:52
Medlem
FatFreddysCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Borde det inte stå på FASS vilken av dessa som är generika vs original..🤔?

Har kollat men kanske missat något?
Citera
2022-09-22, 16:59
Medlem
den.dryges avatar
Fentanyl Abstral

Hallo!

Har kommit över ett gäng fentanyl abstral 100ug

Frågan som lyder. FRÅGAN LYDER: Går dom att röka på folie ?
Citera
2022-12-25, 03:55
Medlem
någon som vet hur de blir o dricka typ 1/3 700ml vodka, 12 blå, 2st 25mcg/h Fentanyl plåster? bör jag tugga ett plåster för mer effekt?

Mvh God jul
Citera
2023-01-22, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyde77
någon som vet hur de blir o dricka typ 1/3 700ml vodka, 12 blå, 2st 25mcg/h Fentanyl plåster? bör jag tugga ett plåster för mer effekt?

Mvh God jul

Lever du fortfarande?
Citera
2023-01-28, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Lever du fortfarande?
jadå de gör han, de roligaste jag tycker med detta är att folk snackar om hur starka dessa plåsterna ska vara o inte blanda med benz eller sprit, jag blanda alla tre, 3 gånger efter varandra, ökade dosen o tog allt på en gång ännu en gång, o återigen efter ca 15-24h så börjar jag dricka o poppa mina benz i väntan på att dö, klistra på 4st 50mcg/h på kroppen, och tuggade ett helt 25mcg/h plåster o de sluta ba med en jävla avtändning i några dagar
Citera
2023-01-28, 23:36
Medlem
Du är uppenbarligen tillvand. Hur mår du?
Citera
2023-01-31, 12:47
Medlem
Citat:
jag mår fin fint
Citera
2023-02-01, 21:38
Medlem
Citat:
har ingen som helst tolerans när de kommer t fenta, jag har max tagit en 200mg’s tram, benzo är jag van vid, alkohol med men aldrig fenta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in