Pressmeddelande
Med anledning av den stora uppmärksamhet som målet om den franska flickan Haddile ådragit sig i media och den mängd uppgifter framförallt om överförande till barnhem i Frankrike önskar Migrationsverket med detta pressmeddelande göra några förtydliganden.
Araber är ofta våldsamma och helt oförutsägbara, det torde de flesta i tråden kunna vara överens om.
Eftersom 2-åringens arabiska släktingar hotat att döda mamman kan man förmoda att de utan betänkligheter även kan få för sig att ha ihjäl barnet. Av det skälet bör inte barnet återbördas till arabmorsan i Frankrike så länge inga garantier för deras säkerhet föreligger.
Jävligt korkat dessutom att basunera ut för hela världen att ungen finns i Broby och bor hos familjen Xxxxx.
Araber är ofta våldsamma och helt oförutsägbara, det torde de flesta i tråden kunna vara överens om.
Eftersom 2-åringens arabiska släktingar hotat att döda mamman kan man förmoda att de utan betänkligheter även kan få för sig att ha ihjäl barnet. Av det skälet bör inte barnet återbördas till arabmorsan i Frankrike så länge inga garantier för deras säkerhet föreligger.
Jävligt korkat dessutom att basunera ut för hela världen att ungen finns i Broby och bor hos familjen Xxxxx.
Dessutom vet alla som har legat i vårdnadstvist att det är helt tabu att inför barnet tala illa om den andre föräldern. Här lyfter fostermamman upp barnet i TV och basunerar ut sekretessbelagda uppgifter om att barnet lever under dödshot så att de mordiska araberna kan leta upp henne.
Inte bara det utan dessutom påstår hon inför barnet att biomamman har övergett henne. Detta borde hon väl i rimlighetens namn bespara barnet från att höra? Detta agerande försvårar ju en återförening om det blir aktuellt, men det kanske är avsikten? Hennes smala lycka borde vara att barnet är såpass liten att hon inte begriper vad det handlar om.
Min sons mor som avled under en vårdnadstvist skulle jag aldrig kunna ta illa om henne inför min son och det är i mina ögon helt vidrigt att lyfta upp barnet i TV och tala illa om biomamman. Fy f-n.
Om en människohandlare tar väl hand om sina telningar och ger de kidnappade barnen "kärlek" och bra omvårdnad så behöver de inte överlämna barnen dit de hör hemma? Det är faktiskt det saken gäller annars kan ju vem f-n som helst sno åt sej andras barn bara vi tar väl hand om dem.
Denna fostermamma driver en affärsverksamhet och verkar inte vara helt sunt beskaffad i skallen.
Hammocken angående nazister och sverigedemokrater:
Jag citerar ett inlägg:
Det magiska ordet är "utvisning" och att inte bruka det mer passande order "återförenas"...
Jag vill minnas att även Tyskland fick överlämna de blonda blåögda föräldralösa barn till
Polen efter kriget som nazisterna "omhändertog" och satte i tyska familjehem efter att barnen blivit föräldralösa under kriget.
Barn hör till sina föräldrar och sitt ursprung och nazisterna bannades för sitt påfund och detta utslag av "barmhärtighet", men nu kan tydligen Sveriga agera likadant med en "storsvensk" kulturmarxistisk agenda (regnbågsfamiljer),enbart för att barnet är mulatt.
Hade barnet varit en vit europè hade folk reagerat mer normalt och insett det felaktiga i legaliserade statliga kidnappningar men nu är barnet svart och ses snarst som ett gulligt kramdjur och ett extra gulligt husdjur och då gäller inte logikens lagar utan snarst känslomässiga såna modell Aftonbladet.
Jag har själv varit i en liknande situation som far efter det att barnets mor avled med ensam vårdnad och andra gjorde anspråk på min son och ville adoptera..
Min son är nu tonåring och har vuxit upp hos mej utan problem och är omtyckt av sina kamrater och är framgångsrik i skolan...
Även Francos Spanien tog man kommunisters barn och adopterade bort dem och som ännu är ett pågående trauma i det landet. Barnen tillbringar nu sitt vuxna liv med att försöka ta reda på sina föräldrars öde trots att de fick bra omvårdnad av sina fosterfamljer.
Tiotusentals barn kan ha stulits i Spanien och sedan sålts. Historien skakar Spanien och nu öppnas gravar för att få klarhet i ett mörkt kapitel i landets historia.
Historien om de stulna barnen tar sin början under Francoregimens dagar. Det började som ett socialt experiment men utvecklades med tiden till en affärsidé. Under och efter inbördeskriget på 1930- och 1940-talen sattes det i system att ta barn från politiska motståndare och ge dem till familjer som stödde regimen.
Föräldrar lurades att tro att deras barn dött i samband med förlossningen, när barnen i själva verket såldes. Läkare, sjuksköterskor och nunnor deltog både i stölderna och i försäljningen av barn, som fötts av fattiga mödrar. Kvinnorna fick höra att deras barn dött vid födseln, sedan adopterades de bort i hemlighet.
Jag känner igen situationen och därav mitt intresse men enligt Hammocken beror det på att jag är nazist eller fascist, men denne har väl lämnat tråden efter allt mothugg?
Senast redigerad av Rektangel 2012-09-25 kl. 05:54.
Så du menar att ett barn ska gå från en trygg famn till en helt otrygg tillvaro med en människa barnet inte känner, eller har levt med, för att föräldern ska få hävda sin rätt till barnet?
Just det här är otroligt trångsynt. Förklara för mig hur det var för flickan när hon kom till fosterfamiljen. Var det i hennes fall en trygg tillvaro med rosenknoppar eller var det en främmande människas famn? Varför skulle det rent hypotetiskt inte kunna bli så igen hos mamman?
Många här är så jävla fast i resonemanget kring invandrare/fosterindustri att vissa av er missar öppet mål. Varför ljuger någon av våra myndigheter? Vem kan ställas till svars? Kommer det brytas mot regler och förordningar kring adoptionen av flickan? Vem skall i så fall ställas till svars? Blir det ett prejudicerande "fall" av adoptionen där vi öppnar för äldre att adoptera? Hur rimligt är det för flickan att belastas med så gamla föräldrar? Är det verkligen i hennes bästa intresse?
Till idioten som väver in SD i precis allting; jag önskar att du dör.
Du, och människor som du, är roten till att missnöje och "extrema" åsikter frodas och föds.
Människor som dig skapar motsättningar, hat och ett omöjligt debattklimat.
Dö.
Den lilla flickan är bara ett offer för MP , den enda orsaken att hon valsar runt i media just nu är att
man vill luckra upp immigrationsbestämmelserna ocg Media måste hitta en riktig snyfthistoria att visa för Svenska folket , något som får tårarna att trilla i varje liten stuga.
Det här är inget immigrationsärrende utan ett familjeåterföreningsärrende, fast tvärtemot de tusentals de som avgörs varje dag.
Media drar sig inte heller för att ljuga oss rätt upp i ansiktet, enligt dem har modern övergett sitt barn, fastän det omhändertogs av Lunds Sociala . Lunds sociala som är den stora boven i det här dramat och slipper all kritik och gatlopp i Media är de som är ansvariga för den här flickans vidare
öden. De har helt klart inte gjort sitt jobb och kommer med krystade och påhittade bortförklaringar varför. Fostemamman agerar även hon på fel sätt , hon tänker bara på sig själv inte på barnets bästa egentligen. Att växa upp utan sin biologiska moder är ett trauma som varar hela livet och
är inget som jag önskar min värsta ovän.
Fruktansvärt. Hur kan de sitta så med barnet i famnen och säga dessa saker? Flickan kan lyssna på det när hon blir äldre. De har barnvakt till övriga barn men väljer att ta med Haddile till tv-studion.
Familjemamman låter hatisk mot biologiska mamman. Hittas mamman kommer hon inte att få stöd från Skåneparet att återanknyta till sin dotter, de kommer att göra allt för att göra ner henne.
Malen bryter sekretess i tv också. Hon säger dessutom att en 7-åring som är placerad hos paret har kontakt med sina biologiska föräldrar, men ändå kallar Malen för mamma. Stackars barn.
Fruktansvärt. Hur kan de sitta så med barnet i famnen och säga dessa saker? Flickan kan lyssna på det när hon blir äldre. De har barnvakt till övriga barn men väljer att ta med Haddile till tv-studion.
Familjemamman låter hatisk mot biologiska mamman. Hittas mamman kommer hon inte att få stöd från Skåneparet att återanknyta till sin dotter, de kommer att göra allt för att göra ner henne.
Malen bryter sekretess i tv också. Hon säger dessutom att en 7-åring som är placerad hos paret har kontakt med sina biologiska föräldrar, men ändå kallar Malen för mamma. Stackars barn.
Malen ger mig väldigt dåliga vibbar. Inte schysst att sitta och skuldbelägga mamman sådär. Om nu Haddile kommer att växa upp hos den här fosterfamiljen hoppas jag verkligen att fostermamman ändrar på sitt beteende, annars blir det inte roligt för Haddile med en fostermamma som pratar skit om den biologiska mamman.
Slutsats: alla utländska barn med arabiska föräldrar bör överföras till svenska myndigheter för lämplig vård.
Här gjorde människoindustrin bort sig som skrev artikeln och dessutom lät SVD hålla kommentarerna öppna.
Detta är väl första gången det gått att kommentera ärendet, förutom som ja-sägare i ett upprop! Det gläder mig att se att inte alla svenskar är totalt känslostyrda kretiner. Eftersom detta varit ett hett samtalsämne runt fikabord och i sociala sammanhang den senaste tiden, så har jag haft rikligt med möjligheter att belysa flera av de märkliga turer som tagits i fallet. Man märker snabbt att gammelmedias grepp om informationsflödet är starkt. Folk i gemen vet bara vad kvällstidningen och etermedia berättar och dramaturgin är effektivt orkestrerad.
Men vettiga människor som får glutta lite bakom slöjan och får höra lite om de tveksamheter som framkommit, blir fly förbannade och där får informationen ett enormt genomslag. Jag har missionerat lite, kan man säga, och nått mycket goda resultat! Detta kan komma att baktända enormt för gammelmedia! Folk är i regel genuint snälla och när barn är inblandade, så blir man också engagerade. Men när man då upptäcker att man lurats med i ett fult spel, så blir man också ordentligt förbannade, vilket naturligtvis inte direkt stärker medias redan skitdåliga förtroendekapital!
Jag jobbade med en kollega igår kväll som har lång erfarenhet som fosterhem. Även h*n var riktigt upprörd över både soc i Lund och fosterhemmets agerande över hela linjen och att, som fostermamman, sitta med ungen i Tv, prata skit om biomamman, berätta sekretessbelagd information och -i min kollegas ögon den värsta "förbrytelsen" mot uppdraget- acceptera att flickan kallar och betraktar henne som "mamma".... Fostermammans lämplighet kan verkligen ifrågasättas! Hon har förmodligen helt tappat omdömet och glömt sin uppgift. Låtit hormonerna styra...
Slutsats: alla utländska barn med arabiska föräldrar bör överföras till svenska myndigheter för lämplig vård.
Där drog du en sällsynt hjärndöd slutsats.
Trodde du att alla arabiska barn bor i Sverige och har en morsa som smitit iväg när barnet var nyfött samt en pojkvän till morsan som slagit in skallen på barnen varvid de nästan dog.
Har du inte fattat att det endast är 2-åriga Haddile som befinner sig i dessa omständigheter?
Vad har alla arabiska barn i utlandet med detta fall att göra?
Här gjorde människoindustrin bort sig som skrev artikeln och dessutom lät SVD hålla kommentarerna öppna.
Ja, det är glädjande att folk inte bara flyter med och sväljer medias lögner så enkelt.
Samtidigt måste man som invandringskritisk vara försiktig med kritiken av såna här fall.
Att rabiat vara för ALLA utvisningar blir lätt fel rent opinionsmässigt.
Ifall Hadille stannar eller ej kunde iaf inte jag bry mig mindre om, i detta fallet handlar det mer om medias vidriga propaganda och lite andra oegentligheter kring fallet.
Men ifall SD o CO börjar skrika om utvisning så springer man rakt i medias rasist-fälla.
Otroligt välorkestrerad propaganda iaf, namnlistorna osv används ju närmast som upprop för ökad invandring rent generellt, och det krävs ändrade lagar osv.
Bara att gratulera Pravda för ännu en lyckad kampanj.