2012-09-24, 02:38
  #577
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FractalDimension
Dessutom... IQ-befrielse är inte det enda vanligast förekommande symptomen i den här tråden; det förekommer massor med sakfel, som t.ex. att det är Migrationsverkets uppgift att leta upp mamman.
Om någon av er idioter hade kollat upp lagboken, (...eller om våra journalister hade haft tillräcklig med utbildning och gjort sitt jobb på rätt sätt, som att kolla upp fakta...) så hade ni vetat att det är socialnämndens uppgift att leta upp eventuella föräldrar alt. släktningar, och som jagförstått det från uppgifter i media, så är politikerna i Lunds Socialnämnd på krigsstigen och känner sig överkörda av tjänstemän på MIV. Nämnden ska ha ett möte imorgon (idag), enlig deras ordförande (M), där de ska komma på hur de ska sätta käppar i hjulet för Migrationsverket, alt. fördröja det hela så att 3-års regeln träder i kraft så att fosterföräldrarna får omvårdnaden. Läs på först, korkade babianer...

Någon nämnde i tråden att Migrationsverket har en jurist bakom sig, och då antar jag att det är Magnus Rosenberg de menar. En känd paragrafryttare med aspergers... Ju... Okej!!!! DET var ju så förtroendeingivande...
Han har glömt att läsa den sista raden i den lag som han använde som grund för att försvara beslutet: nämligen att lagen inte gäller barn i en utsatt situation och fall som Hadille ska prövas utifrån barnets behov och bästa.
Jag ser inte hur det ligger i ungens bästa att skickas till en okänd morsa med pojkvänner som misshandlar en 4-månaders bebis till den graden att hon får grova hjärnskador.
IQ-befrielse är alltså inte begränsad till en skara Flashbackare som vill ta alla tillfällen i akt för att kunna skriva påhittade nedsättande ord om politisk oliktänkande individer. (Jag tänker inte ens upprepa orden... Snacka om nersmutsning av svenska språket...)
Det brukar sägas att man bör tänka innan man talar, men det borde även påpekas att detsamma gäller när man skriver...
Har Flashback fullständigt tagits över 14-åriga småpojkar med fjun??! Det är 18 år som gäller som åldersgräns, era jävla glin.

De som anser att flickan ska till Frankrike i den här tråden hör till de pålästa. Socialnämnden har till uppgift att söka efter mamman. Detta har de inte gjort under två års tid, sen LVU i slutet på okt 2010. Socialnämnden har inte kontaktat Frankrike överhuvudtaget. De har inte kontaktat Algeriet. De har inte gjort någonting alls. Därför var MGV mer eller mindre tvugna att gripa in. Om nu flickan får rätt i MGV-domstolen så kommer MGV att ta över återföreningsansvaret.

Socialnämnden har troligtvis trampat ordentligt i klaveret. Man får faktiskt inte hålla barn som är medborgare i andra länder undan de ländernas myndigheter. Men här har man inte ens informerat Frankrike om att deras medborgare är här.

Fosterpappan är dessutom ersättare i kommunalfullmäktige så han har insyn i verksamheten och känner troligtvis de ansvariga i socialnämnden.

Det här är kidnappning och inget annat. Det enda som kan rädda hela grejen nu är att Frankrike visar sig ha varit delaktiga i den här planeringen. Annars är vi illa ute. Man får inte ta barn och sen inte söka efter mamman.

Eller tror du MGV ljuger i sin pressrelease?

"Under tiden Haddile Khemice vistats i Sverige har ansvaret för att eftersöka hennes föräldrar ålegat socialförvaltningen i Lunds kommun. Socialnämnden i Lunds kommun beslutade den 21 oktober 2010, dvs. för nästan två år sedan, att tvångsomhänderta Haddile Khemice enligt lagen om vård av unga (LVU). Under denna tidsperiod har socialnämnden inte vidtagit några åtgärder för att eftersöka Haddiles föräldrar. Trots att moders identitet är känd och det också är känt att både mor och dotter är franska medborgare har t.ex. inga kontakter tagits med franska myndigheter för att eftersöka flickans mamma eller pappa. Inte heller har man tagit någon kontakt med myndigheter i Algeriet trots att det finns uppgifter om att modern kan befinna sig där. Detta får anses som anmärkningsvärt."

http://www.migrationsverket.se/info/6229.html
__________________
Senast redigerad av MoLoK 2012-09-24 kl. 02:41.
2012-09-24, 03:25
  #578
Medlem
RastaFelixs avatar
Man måste såklart få tag på mamman, hon ska helt klart ha det sista ordet.

Annars ser jag inget problem.
2012-09-24, 03:33
  #579
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sudersvinet
Lämna tillbaka Skåne till Danmark!

Skåneland var faktiskt fritt men under dansk flagg. - Som Skåne ser ut idag under Stockholm så vill Danskarna inte ens ta i det med en tång. I det enda fredsavtal som finns undertecknat 1658 så står det faktiskt att Skåne skall vara fritt men under svensk flagg och mig veterligen är det det som borde gälla juridiskt.

Hursom. Den lilla flickan har negroida drag. Hade 08-medier maktdrev dragit igång sig om flickan varit blond och blåögd? - Eller om det handlat om en finsk flicka tex? Jag tror att flickan hudfärg och härkomst triggat igång en hel del. Aftonbladet talar tex om Algeriet och "frihetskriget" (de kolonialistiska araberna tog över istället) och antyder att Fransmännen är rasister och att arvsskuld skall råda.
2012-09-24, 04:12
  #580
Medlem
FractalDimensions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
De som anser att flickan ska till Frankrike i den här tråden hör till de pålästa. Socialnämnden har till uppgift att söka efter mamman. Detta har de inte gjort under två års tid, sen LVU i slutet på okt 2010. Socialnämnden har inte kontaktat Frankrike överhuvudtaget. De har inte kontaktat Algeriet. De har inte gjort någonting alls. Därför var MGV mer eller mindre tvugna att gripa in. Om nu flickan får rätt i MGV-domstolen så kommer MGV att ta över återföreningsansvaret.

Socialnämnden har troligtvis trampat ordentligt i klaveret. Man får faktiskt inte hålla barn som är medborgare i andra länder undan de ländernas myndigheter. Men här har man inte ens informerat Frankrike om att deras medborgare är här.

Fosterpappan är dessutom ersättare i kommunalfullmäktige så han har insyn i verksamheten och känner troligtvis de ansvariga i socialnämnden.

Det här är kidnappning och inget annat. Det enda som kan rädda hela grejen nu är att Frankrike visar sig ha varit delaktiga i den här planeringen. Annars är vi illa ute. Man får inte ta barn och sen inte söka efter mamman.

Eller tror du MGV ljuger i sin pressrelease?

"Under tiden Haddile Khemice vistats i Sverige har ansvaret för att eftersöka hennes föräldrar ålegat socialförvaltningen i Lunds kommun. Socialnämnden i Lunds kommun beslutade den 21 oktober 2010, dvs. för nästan två år sedan, att tvångsomhänderta Haddile Khemice enligt lagen om vård av unga (LVU). Under denna tidsperiod har socialnämnden inte vidtagit några åtgärder för att eftersöka Haddiles föräldrar. Trots att moders identitet är känd och det också är känt att både mor och dotter är franska medborgare har t.ex. inga kontakter tagits med franska myndigheter för att eftersöka flickans mamma eller pappa. Inte heller har man tagit någon kontakt med myndigheter i Algeriet trots att det finns uppgifter om att modern kan befinna sig där. Detta får anses som anmärkningsvärt."

http://www.migrationsverket.se/info/6229.html


Migrationsverket (MIV, inte MGV, kolla upp dina förkortningar) lyder under Justitiedepartementet, vilket betyder att de regleras av regeringskansliet och därmed regeringen. De får tycka att det är "anmärkningsvärt" så mkt de vill. Lunds kommun kan säga "sug på vår pung" som svar till MIV utan att det blir särkilt anmärkningsvärt. LVU är hämtad ur SoL (Socialtjänstlagen) och därmed en kommunal angelägenhet och regleras av kommunens socialnämnd som tolkar lagen som de vill/röstar om.
Lär dig de grundläggande principerna inom myndighetssverige innan du skriker "halleluja" inför MIV's pressmeddelanden. (Varför tror du att de ens kallar till möte en söndag natt och river upp sina egna beslut?) Det är två helt skilda myndigheter, där en regleras politisk och den andra består av tjänstemän som lyder under politiker. Förstår du inte skillnaden så har du sagt upp dina rättigheter att ens ha en åsikt om saken.

Sen spelar det ingen roll om flickan är Fransk medborgare eller utomjording från okänd planet - så länge hon befinner sig i Lunds kommun, så har kommunen ansvar för henne och de har ingen skyldighet att leta efter mamman/släktningar så vida inte de själva beslutar om det. Detta regleras enlig lagen om kommunal självstyre som innebär att en kommun är en självständig territoriellt avgränsat område som styrs av en politisk organisation med, av i kommunen bosatta medborgare ditröstade direktvalda beslutsfattare.
Eftersom kommunen inte styrs av regeringen, så kan de räcka fingret åt valfri statlig myndighet som t.ex. Justitiedepartementet och därmed MIV och göra lite som de vill. (Vilket görs varje dag i massor av olika ärenden.)
Kommunen är dock skyldig att följa SoL, och det har det gjorts en utredning där det har framgått att flickans bästa inte ligger i att återförenas med sina biologiska föräldrar, då de inte bara har övergivit henne, utan även misshandlat henne så grovt att hon har fått svårläkta hjärnskador.
Huruvida detta är rätt eller fel, kan inte varken någon myndighet eller regering besluta om utan att först få ett domslut genom prövning i rättsvårdande instans. (Domstol på ren Svenska.)
Så, ju, man FÅR ta barn från deras föräldrar om man misstänker att de far illa - oavsett medborgarskap. Detta görs OCKSÅ varje dag, i massor av olika ärenden som rör familjeenheten inom socialförvaltningen (kommunal förvaltning och därmed självstyrande.) och regleras alltså enlig SoL.
Men det slutar inte där... Oavsett vad domstolen kommer fram till, så måste flickans bästa tas i beaktande, vilket innebär att man följer Europakonventionen, som är lag i Sverige sedan många år och där framgår det ganska glasklart att familjeliv är en mänsklig rättighet och i detta fallet så är det fosterfamiljen som räknas som flickans egentliga familj. Hon har ju växt upp hos de och per definition är en del av familjen, oavsett biologiska band till en mor/far som övergav henne vid 4 månaders ålder.
Förresten så var du en av kottarna i tråden jag syftade på i mitt förra inlägg - jag ville dock inte förnedra dig genom att nämna ditt nick tillsammans med några andra mindre begåvade flashbackanvändare.
När inte ens en juridikprofessor (Maarit Jänterä-Jareborg) kan avgöra om MIV's beslut är rätt eller fel så kommer lilla MoLoK och ska slå sig för bröstet efter att ha läst en nattlig pressrelease, från en myndighet som varken kan säga bu eller bä om sina egna beslut. Yeah man!! Du har såååå rätt...

Jisses...
Det borde banne mig fan va' lag på att man läser på innan man uttalar sin åsikt offentlig.
2012-09-24, 05:24
  #581
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FractalDimension
Migrationsverket (MIV, inte MGV, kolla upp dina förkortningar) lyder under Justitiedepartementet, vilket betyder att de regleras av regeringskansliet och därmed regeringen. De får tycka att det är "anmärkningsvärt" så mkt de vill. Lunds kommun kan säga "sug på vår pung" som svar till MIV utan att det blir särkilt anmärkningsvärt. LVU är hämtad ur SoL (Socialtjänstlagen) och därmed en kommunal angelägenhet och regleras av kommunens socialnämnd som tolkar lagen som de vill/röstar om.
Lär dig de grundläggande principerna inom myndighetssverige innan du skriker "halleluja" inför MIV's pressmeddelanden. (Varför tror du att de ens kallar till möte en söndag natt och river upp sina egna beslut?) Det är två helt skilda myndigheter, där en regleras politisk och den andra består av tjänstemän som lyder under politiker. Förstår du inte skillnaden så har du sagt upp dina rättigheter att ens ha en åsikt om saken.

Sen spelar det ingen roll om flickan är Fransk medborgare eller utomjording från okänd planet - så länge hon befinner sig i Lunds kommun, så har kommunen ansvar för henne och de har ingen skyldighet att leta efter mamman/släktningar så vida inte de själva beslutar om det. Detta regleras enlig lagen om kommunal självstyre som innebär att en kommun är en självständig territoriellt avgränsat område som styrs av en politisk organisation med, av i kommunen bosatta medborgare ditröstade direktvalda beslutsfattare.
Eftersom kommunen inte styrs av regeringen, så kan de räcka fingret åt valfri statlig myndighet som t.ex. Justitiedepartementet och därmed MIV och göra lite som de vill. (Vilket görs varje dag i massor av olika ärenden.)
Kommunen är dock skyldig att följa SoL, och det har det gjorts en utredning där det har framgått att flickans bästa inte ligger i att återförenas med sina biologiska föräldrar, då de inte bara har övergivit henne, utan även misshandlat henne så grovt att hon har fått svårläkta hjärnskador.
Huruvida detta är rätt eller fel, kan inte varken någon myndighet eller regering besluta om utan att först få ett domslut genom prövning i rättsvårdande instans. (Domstol på ren Svenska.)
Så, ju, man FÅR ta barn från deras föräldrar om man misstänker att de far illa - oavsett medborgarskap. Detta görs OCKSÅ varje dag, i massor av olika ärenden som rör familjeenheten inom socialförvaltningen (kommunal förvaltning och därmed självstyrande.) och regleras alltså enlig SoL.
Men det slutar inte där... Oavsett vad domstolen kommer fram till, så måste flickans bästa tas i beaktande, vilket innebär att man följer Europakonventionen, som är lag i Sverige sedan många år och där framgår det ganska glasklart att familjeliv är en mänsklig rättighet och i detta fallet så är det fosterfamiljen som räknas som flickans egentliga familj. Hon har ju växt upp hos de och per definition är en del av familjen, oavsett biologiska band till en mor/far som övergav henne vid 4 månaders ålder.
Förresten så var du en av kottarna i tråden jag syftade på i mitt förra inlägg - jag ville dock inte förnedra dig genom att nämna ditt nick tillsammans med några andra mindre begåvade flashbackanvändare.
När inte ens en juridikprofessor (Maarit Jänterä-Jareborg) kan avgöra om MIV's beslut är rätt eller fel så kommer lilla MoLoK och ska slå sig för bröstet efter att ha läst en nattlig pressrelease, från en myndighet som varken kan säga bu eller bä om sina egna beslut. Yeah man!! Du har såååå rätt...

Jisses...
Det borde banne mig fan va' lag på att man läser på innan man uttalar sin åsikt offentlig.


Vänta nu, har hennes biologiska föräldrar misshandlat henne ?
2012-09-24, 05:36
  #582
Medlem
FractalDimensions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheZodiac
Vänta nu, har hennes biologiska föräldrar misshandlat henne ?

Japp, tror att det var en av mammans pojkvänner eller om det var pappan.
Mamman övergav hennes sen och drog till Algeriet med ny pojkvän eller nåt. Hon kontaktade svenska ambassaden där och uppgav att hon inte ville ha barnet. (Om jag har fattat det rätt - har läst tre olika versioner.)
Hon hade iaf. ganska allvarliga hjärnskador pga. misshandeln, men har repat sig bra. (Antar att nyfödda/unga barn har ett stort överskott på stamceller så de återhämtar sig från skador som annars hade varit permanenta hos en vuxen.)

Hur är man funtad om man misshandlar en 4 månaders bebis??!
2012-09-24, 06:07
  #583
Medlem
FractalDimensions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Skåneland var faktiskt fritt men under dansk flagg. - Som Skåne ser ut idag under Stockholm så vill Danskarna inte ens ta i det med en tång. I det enda fredsavtal som finns undertecknat 1658 så står det faktiskt att Skåne skall vara fritt men under svensk flagg och mig veterligen är det det som borde gälla juridiskt.

Hursom. Den lilla flickan har negroida drag. Hade 08-medier maktdrev dragit igång sig om flickan varit blond och blåögd? - Eller om det handlat om en finsk flicka tex? Jag tror att flickan hudfärg och härkomst triggat igång en hel del. Aftonbladet talar tex om Algeriet och "frihetskriget" (de kolonialistiska araberna tog över istället) och antyder att Fransmännen är rasister och att arvsskuld skall råda.

"negroida drag".....
Du har IQ-befriade drag. Ska vi låsa in dig på en institution?
En fråga till dig: Hade du varit av samma åsikt om flickan varit blond & blåögd? Hade du fortfarande tyckt att hon ska skickas tillbaka till Frankrike??

"08-medier".... Jisses... Är du hjärntvättat eller föddes du så här? Få se nu, det är Lunds kommuns socialnämnd som stretar emot, samt hennes fosterfamilj och vi alla andra som har engagerat oss som fick TVINGA medier att agera. Ja, jag har själv varit delaktig i att dra igång drevet mot MIV och det är jag stolt över. Dessutom så hade jag gjort samma sak om hon var blond och blåögd, kines eller rent av utomjording.
Det är pga. människor som du att världen är fucked up...
2012-09-24, 07:06
  #584
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FractalDimension
"negroida drag".....
Du har IQ-befriade drag. Ska vi låsa in dig på en institution?
En fråga till dig: Hade du varit av samma åsikt om flickan varit blond & blåögd? Hade du fortfarande tyckt att hon ska skickas tillbaka till Frankrike??

"08-medier".... Jisses... Är du hjärntvättat eller föddes du så här? Få se nu, det är Lunds kommuns socialnämnd som stretar emot, samt hennes fosterfamilj och vi alla andra som har engagerat oss som fick TVINGA medier att agera. Ja, jag har själv varit delaktig i att dra igång drevet mot MIV och det är jag stolt över. Dessutom så hade jag gjort samma sak om hon var blond och blåögd, kines eller rent av utomjording.
Det är pga. människor som du att världen är fucked up...
Ja, givetvis...
2012-09-24, 07:10
  #585
Medlem
Kidnappning av barn är väl sådant som pedofiler ägnar sig åt!
2012-09-24, 07:15
  #586
Medlem
Lococcos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obildad
Kidnappning av barn är väl sådant som pedofiler ägnar sig åt!
Nejdå, dom gör värre saker och i dom allra flesta fall så är dom hyfsat nära anhöriga och gör det i barnets hem. Kidnappning är sånt som bland annat mammor som vill skydda sina barn eller pappor som inte får träffa sina barn gör. Inte för att jag förstår vad det har med detta att göra. Om nån tar hand om ett övergivet barn så måste man vara bra korkad om man kallar det för kidnappning.
2012-09-24, 07:38
  #587
Medlem
Ska man kidnappa ett barn bara för att dess mamma är utsatt för ett mordhot. Tycker man ska skydda moder och barnet mot detta hot.
2012-09-24, 07:46
  #588
Medlem
krackelerars avatar
Hon verkar vara fullständigt vidrig den svenska kvinnan i sin jakt på pengar där hon krampaktigt håller upp sin senaste fångst.
Ett barn ytterligare till hennes suspekta verksamhet med full backning av massmedia utan tillstymmelse till fakta och granskning.
Är där 3 eller 4 barn att tjäna pengar på nu för pengamamman?

Familjen har ett skäggbarn i tonåren att tjäna pengar på också, moderskänslorna måste svämma över hos pengamamman när hon tänker på sitt växande bankkonto.
__________________
Senast redigerad av krackelerar 2012-09-24 kl. 08:35.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in