Citat:
Ursprungligen postat av FractalDimension
Dessutom... IQ-befrielse är inte det enda vanligast förekommande symptomen i den här tråden; det förekommer massor med sakfel, som t.ex. att det är Migrationsverkets uppgift att leta upp mamman.
Om någon av er idioter hade kollat upp lagboken, (...eller om våra journalister hade haft tillräcklig med utbildning och gjort sitt jobb på rätt sätt, som att kolla upp fakta...) så hade ni vetat att det är socialnämndens uppgift att leta upp eventuella föräldrar alt. släktningar, och som jagförstått det från uppgifter i media, så är politikerna i Lunds Socialnämnd på krigsstigen och känner sig överkörda av tjänstemän på MIV. Nämnden ska ha ett möte imorgon (idag), enlig deras ordförande (M), där de ska komma på hur de ska sätta käppar i hjulet för Migrationsverket, alt. fördröja det hela så att 3-års regeln träder i kraft så att fosterföräldrarna får omvårdnaden. Läs på först, korkade babianer...
Någon nämnde i tråden att Migrationsverket har en jurist bakom sig, och då antar jag att det är Magnus Rosenberg de menar. En känd paragrafryttare med aspergers... Ju... Okej!!!! DET var ju så förtroendeingivande...
Han har glömt att läsa den sista raden i den lag som han använde som grund för att försvara beslutet: nämligen att lagen inte gäller barn i en utsatt situation och fall som Hadille ska prövas utifrån barnets behov och bästa.
Jag ser inte hur det ligger i ungens bästa att skickas till en okänd morsa med pojkvänner som misshandlar en 4-månaders bebis till den graden att hon får grova hjärnskador.
IQ-befrielse är alltså inte begränsad till en skara Flashbackare som vill ta alla tillfällen i akt för att kunna skriva påhittade nedsättande ord om politisk oliktänkande individer. (Jag tänker inte ens upprepa orden... Snacka om nersmutsning av svenska språket...)
Det brukar sägas att man bör tänka innan man talar, men det borde även påpekas att detsamma gäller när man skriver...
Har Flashback fullständigt tagits över 14-åriga småpojkar med fjun??! Det är 18 år som gäller som åldersgräns, era jävla glin.
Om någon av er idioter hade kollat upp lagboken, (...eller om våra journalister hade haft tillräcklig med utbildning och gjort sitt jobb på rätt sätt, som att kolla upp fakta...) så hade ni vetat att det är socialnämndens uppgift att leta upp eventuella föräldrar alt. släktningar, och som jagförstått det från uppgifter i media, så är politikerna i Lunds Socialnämnd på krigsstigen och känner sig överkörda av tjänstemän på MIV. Nämnden ska ha ett möte imorgon (idag), enlig deras ordförande (M), där de ska komma på hur de ska sätta käppar i hjulet för Migrationsverket, alt. fördröja det hela så att 3-års regeln träder i kraft så att fosterföräldrarna får omvårdnaden. Läs på först, korkade babianer...
Någon nämnde i tråden att Migrationsverket har en jurist bakom sig, och då antar jag att det är Magnus Rosenberg de menar. En känd paragrafryttare med aspergers... Ju... Okej!!!! DET var ju så förtroendeingivande...
Han har glömt att läsa den sista raden i den lag som han använde som grund för att försvara beslutet: nämligen att lagen inte gäller barn i en utsatt situation och fall som Hadille ska prövas utifrån barnets behov och bästa.
Jag ser inte hur det ligger i ungens bästa att skickas till en okänd morsa med pojkvänner som misshandlar en 4-månaders bebis till den graden att hon får grova hjärnskador.
IQ-befrielse är alltså inte begränsad till en skara Flashbackare som vill ta alla tillfällen i akt för att kunna skriva påhittade nedsättande ord om politisk oliktänkande individer. (Jag tänker inte ens upprepa orden... Snacka om nersmutsning av svenska språket...)
Det brukar sägas att man bör tänka innan man talar, men det borde även påpekas att detsamma gäller när man skriver...
Har Flashback fullständigt tagits över 14-åriga småpojkar med fjun??! Det är 18 år som gäller som åldersgräns, era jävla glin.
De som anser att flickan ska till Frankrike i den här tråden hör till de pålästa. Socialnämnden har till uppgift att söka efter mamman. Detta har de inte gjort under två års tid, sen LVU i slutet på okt 2010. Socialnämnden har inte kontaktat Frankrike överhuvudtaget. De har inte kontaktat Algeriet. De har inte gjort någonting alls. Därför var MGV mer eller mindre tvugna att gripa in. Om nu flickan får rätt i MGV-domstolen så kommer MGV att ta över återföreningsansvaret.
Socialnämnden har troligtvis trampat ordentligt i klaveret. Man får faktiskt inte hålla barn som är medborgare i andra länder undan de ländernas myndigheter. Men här har man inte ens informerat Frankrike om att deras medborgare är här.
Fosterpappan är dessutom ersättare i kommunalfullmäktige så han har insyn i verksamheten och känner troligtvis de ansvariga i socialnämnden.
Det här är kidnappning och inget annat. Det enda som kan rädda hela grejen nu är att Frankrike visar sig ha varit delaktiga i den här planeringen. Annars är vi illa ute. Man får inte ta barn och sen inte söka efter mamman.
Eller tror du MGV ljuger i sin pressrelease?
"Under tiden Haddile Khemice vistats i Sverige har ansvaret för att eftersöka hennes föräldrar ålegat socialförvaltningen i Lunds kommun. Socialnämnden i Lunds kommun beslutade den 21 oktober 2010, dvs. för nästan två år sedan, att tvångsomhänderta Haddile Khemice enligt lagen om vård av unga (LVU). Under denna tidsperiod har socialnämnden inte vidtagit några åtgärder för att eftersöka Haddiles föräldrar. Trots att moders identitet är känd och det också är känt att både mor och dotter är franska medborgare har t.ex. inga kontakter tagits med franska myndigheter för att eftersöka flickans mamma eller pappa. Inte heller har man tagit någon kontakt med myndigheter i Algeriet trots att det finns uppgifter om att modern kan befinna sig där. Detta får anses som anmärkningsvärt."
http://www.migrationsverket.se/info/6229.html
__________________
Senast redigerad av MoLoK 2012-09-24 kl. 02:41.
Senast redigerad av MoLoK 2012-09-24 kl. 02:41.
