Citat:
Jag är inte säker på att jag förstår ändå.
Ursprungligen postat av Moltas666
FB fungerar idag som en matvaruaffär. Här kan vi köpa allt men dom bästa varorna är svåra att hitta därför att dom skyms av all skit. Det här är möjligt tack vare och blir konsekvensen av FBs dominerande ställning. Saknar man konkurrens så gör man som man vill.
Det är fullt möjligt idag att öppna en matbutik som lovar att bara sälja färska matvaror. Det är självklart möjligt att skapa ett forum som är uppbyggt som FB (eller inte) men har ambitionen att använda sig av en hårdare modereringspolicy, en annan styrning med avseende på trådstarter och via ett annat val av kategorier och forumdelar.
Det innebär konkurrens.
Det är fullt möjligt idag att öppna en matbutik som lovar att bara sälja färska matvaror. Det är självklart möjligt att skapa ett forum som är uppbyggt som FB (eller inte) men har ambitionen att använda sig av en hårdare modereringspolicy, en annan styrning med avseende på trådstarter och via ett annat val av kategorier och forumdelar.
Det innebär konkurrens.
Om vi säger att det skulle startas upp konkurrerande matvarubutiker, på vilket sätt skulle det förändra Flashback, eller rättare sagt på vilket sätt skulle det förändra för kunden?
Vilken risk är det som skulle försvinna?
Citat:
Ok, jag förstår hur du menar nu, men kanske inte hur det skulle förändras ifall det fanns fler siter likt Flashback.
Ursprungligen postat av negerbarn
Ja, av många (dock långt ifrån alla) så ses Flashback som mer sanningsenligt än exempelvis Aftonbladet. Denna källkritik som du nämner är ett erkänt faktum på Flashback, och detta smittar av sig på de icke källkritiska som tänker att saker är mer sanningsenliga bara för att andra är mer källkritiska.