Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Jag vet inte riktigt, men, finns det några risker med att ett enda enskilt forum har en sån dominerande ställning? Vad tror ni? Exempel på andra gigantiska ledande sidor och om det finns någon risk med deras utbredning är ju Reddit, Youtube och 4Chan, där kanske man kan dra paralleller.
Skulle vara intressant att se en diskussion kring det här.
EDIT: Diverse fördelar kan ju också tas upp! Vad för positiva, som negativa effekter kan det få för samhället att ett enskilt forum har en sån stor och dominerande roll som Flashback har.
Ja, det finns ju en risk för att man blir utsatt för ett enormt Flashback-drev om man hittar på något dumt.
https://www.flashback.org/t1948875
I samband med en sådan drive kan det ju stå nära till att skruva upp en krok i taket o knyta snaran.
Fördelar/nackdelar med flashback?
Information/desinformation
Information runt och omkring Svedala är ganska god. Ser man till vad som kan dyka upp Politik utrikes/Krigssituationer vet vi ganska lite. Syrientråden är ett bra exempel på båda delarna.
Citat:
Ursprungligen postat av Roi
Jag tror och hoppas att Flashback har ett bra moderatorsystem, som gör det svårt för enskillda moderatorer att köra egna agendor. Det är annars vad jag skulle se som den största risken med att ha så stor del av samhällsdiskussionen samlad på en plats, att väldigt mycket havererar ifall flashback gör det. Många svenska alternativrörelser skulle förmodligen gå tillbaka några steg ifall Flashback försvann eller blev dysfunktionellt.
Det har funnits enstaka moderatorer med enstaka agendor. Dock brukar de aldrig bli långvariga. En moderator i drogodling dödade helt debatten genom att låsa varenda tråd o hänvisa till befintliga trådar. Han vart till slut så ogillad att användarna? luskade ut att han var 16år och han vart av med moderatortiteln.
https://www.flashback.org/t494982lp
Flashback kommer bestå.....
Ända till den dagen det kommer något som är ännu bättre än Flashback. Sorgligt så är alla sajters öde.