Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-09-25, 20:55
Medlem
Nån som tittar? Vad tror ni om deltagarna? Kocken borde kunna lite med smaker och sånt iaf, hon Emma som vann stjärnbagarförklädet verkar cool och lugn, jag hejar på dom, och den unga trollkarlen också .
Citera
2022-10-13, 17:33
Medlem
Blev så jävla arg när tjockiskocken åkte ut nyss. Det var ett avsnitt med godistema!!!!!!

Speglar inte alls bakning som programmet handlar om.

Han var bra i alla vändor fram tills han åkte. Min favorit.

Jävla programm
Citera
2022-11-05, 10:50
Medlem
Bara en favorit kvar för mig, Emma, synd att det intr gått så bra senaste gångerna. Men förutom hon så hejar jag då också på Petra, tror hon kommer vinna.
Citera
2022-11-24, 00:15
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GnusMan
Bara en favorit kvar för mig, Emma, synd att det intr gått så bra senaste gångerna. Men förutom hon så hejar jag då också på Petra, tror hon kommer vinna.
Konstigt att Petra åkte ut denna vecka. Hon har varit genomgående bäst hela säsongen men bara för att de inte var nöjda med hennes djurtårta i paradbaket fick hon lämna. Hon var ju bäst i det tekniska baket. Lovisa var ju t.ex. urkass och totalt underkänd i det tekniska och bara precis godkänd i paradbaket med sin flamingohals och fick ändå vara kvar en vecka till.

Det bör väl nu bli Sophie som tar hem det hela.
Citera
2022-12-07, 22:05
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Konstigt att Petra åkte ut denna vecka. Hon har varit genomgående bäst hela säsongen men bara för att de inte var nöjda med hennes djurtårta i paradbaket fick hon lämna. Hon var ju bäst i det tekniska baket. Lovisa var ju t.ex. urkass och totalt underkänd i det tekniska och bara precis godkänd i paradbaket med sin flamingohals och fick ändå vara kvar en vecka till.

Det bör väl nu bli Sophie som tar hem det hela.
Så blev det ja. Med årets bästa bagare Petra bortfintad av juryn några veckor från slutet blev det den näst bästa Sophie som avgick med segern. Hon har hållit en jämn och hög nivå genom hela säsongen.
Citera
2022-12-08, 03:18
Medlem
mensverkets avatar
Vad är grejen med hennes högerhand? Klyvt ved?
Citera
2022-12-29, 21:49
Medlem
Isnatts avatar
Nu har jag sett senaste säsongen! Gillar upplägget mycket, enkelt och inget tjafs. Baka det här, punkt liksom.
Tyckte alla 3 i finalen var värdiga vinnare, smålandsamerikanen var trevlig och tjejerna med, tyckte Mia var väldigt glad och charmig
Ugnen har genom åren varit ett hatobjekt tycker jag, smeg lär gnissla tänderna av ilska när deltagarna inte kommer överens med ugnarna

Skulle gärna se masterclasses där juryn visar tekniker och metoder!
Citera
2023-10-17, 20:02
Medlem
Kanastras avatar
Det är en ny säsong. Tittar ni? Skulle gärna vara med och smaka!
Citera
2023-10-17, 21:19
Medlem
Jag tittar, har inte hittat någon favorit än. Gillar inte att de ska ha chili och lakrits i var och varannan grej för att det ska vara ”unikt”, det blir bara äckligt och utsjasat.
Citera
2023-10-18, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mindiz
Jag tittar, har inte hittat någon favorit än. Gillar inte att de ska ha chili och lakrits i var och varannan grej för att det ska vara ”unikt”, det blir bara äckligt och utsjasat.
Det är rätt tydligt att det är produktionen/domarna som inte vill att de kör vanliga beprövde smakern och utseende.

De vill att det ska vara lite nyskapande. Som en bieffekt får det även större spridning pch högre risk att folk misslyckas totalt (tex berlinemunken med getost och hjortron). Bra tv och enklare att skicka hem populära personer när de tar risker och misslyckas.
Citera
2023-10-18, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wabbit
Det är rätt tydligt att det är produktionen/domarna som inte vill att de kör vanliga beprövde smakern och utseende.

De vill att det ska vara lite nyskapande. Som en bieffekt får det även större spridning pch högre risk att folk misslyckas totalt (tex berlinemunken med getost och hjortron). Bra tv och enklare att skicka hem populära personer när de tar risker och misslyckas.
Men det kan man ju göra på andra sätt, finns andra smaker som är spännande än chili och sånt.
Citera
2023-10-24, 16:27
Medlem
OK70s avatar
Av avsnitten att döma hittills så tror jag att antingen läkaren eller hijabisen vinner i år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in