Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-10-24, 13:57
Medlem
Ja, årets säsong är verkligen trist. Inga färgstarka personligheter som förra säsongen.
Men Birgitta är rolig med sina formuleringar när hon ska bedöma de olika bakverken.
Jag blir glad när jag ser den tanten!
Citera
2014-10-24, 16:41
Medlem
Autoziones avatar
Lite tråkigt att Rolf inte gick vidare till final, han verkar vara en skön gubbe. Konstigt att Alexandra gick vidare, kändes inte som att hennes prestation igår var något att hänga i julgranen. Birgitta är grym, hon har för övrigt gjort Rutiga Kokboken som har väldigt många bra recept för nybörjare.
Citera
2014-10-25, 13:00
Medlem
.-.-.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autozione
Lite tråkigt att Rolf inte gick vidare till final, han verkar vara en skön gubbe. Konstigt att Alexandra gick vidare, kändes inte som att hennes prestation igår var något att hänga i julgranen. Birgitta är grym, hon har för övrigt gjort Rutiga Kokboken som har väldigt många bra recept för nybörjare.

Jag va helt säker på att Johanna skulle åka, hon va klart sämst av alla, Rolf skulle solklart ha gått till final, verkar som juryn favoriserar tjejerna rätt hårt, hade jag varit Rolf så hade jag varit galen och skällt ut dårarna.
Annars har det varit pinsamt låg kvalite på denna säsong, många platta fall, ingen av deltagarna skulle ens ha blivit uttagna till tex Hela England bakar, där kan man snacka baktalanger.
Jag tycker inte nån av dessa har kapacitet att ge ut en vettig bakbok,

Känns som juryn har haft Ulrika som favorit hela vägen, hon har gjort bort sig många gånger men alltid lyckats hänga kvar, tror dom vill ha henne som vinnare pga hennes historia om sitt dåliga självförtroende och att hon aldrig är nöjd med sina prestationer, dom vill genom att ge henne segern visa alla att allt är möjligt.
Citera
2014-10-25, 15:10
Medlem
Autoziones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Jag va helt säker på att Johanna skulle åka, hon va klart sämst av alla, Rolf skulle solklart ha gått till final, verkar som juryn favoriserar tjejerna rätt hårt, hade jag varit Rolf så hade jag varit galen och skällt ut dårarna.
Annars har det varit pinsamt låg kvalite på denna säsong, många platta fall, ingen av deltagarna skulle ens ha blivit uttagna till tex Hela England bakar, där kan man snacka baktalanger.
Jag tycker inte nån av dessa har kapacitet att ge ut en vettig bakbok,

Känns som juryn har haft Ulrika som favorit hela vägen, hon har gjort bort sig många gånger men alltid lyckats hänga kvar, tror dom vill ha henne som vinnare pga hennes historia om sitt dåliga självförtroende och att hon aldrig är nöjd med sina prestationer, dom vill genom att ge henne segern visa alla att allt är möjligt.
Håller verkligen med, hon är också en person som det är tacksamt för produktionen att skapa drama kring: Oj, vad stressigt det blev och allt går åt skogen. Nähä, hon klarade det i alla fall, vad bra!

De som är med i den engelska är mycket bra, synd bara att de där två brudarna som springer runt och fjantar gör att man inte orkar med att se programmet.
Citera
2015-09-10, 21:54
Medlem
The.Swedes avatar
Hmm... kan inte identifiera hon där Moa vad är hon? Halv filipin skulle jag gissa på men inte 100...
Citera
2015-09-12, 02:15
Medlem
Va, ingen som tittar.
Det är väl kul, med Hela Sverige bakar!
Väldigt rätt att den färgade negressen åkte ut. Hon såg hade urlåg standard på sina bakverk, och verkade väldigt inkompetent för att befinna sig i den här tävlingen. Kvoterad in? (hon såg ju coolt udda ut, och en sån utstickare vill de väl ska finnas bland deltagarna. Den där Moa, hon är den andra jag skulle vilja åkte ut.
Hyperbacillskräk alltså. Hon verkar alltså ha en fobi? Stör mig på henne. Vet inte varför.
Och så den där sura tanten som inte har fått någon tv-tid alls. Hon verkar vara jättetråkig. Lika bra att ta bort henne på grund av det.
Citera
2015-09-12, 08:24
Medlem
enfindams avatar
Det enda TV-programmet jag följer med glädje. Behållningen är när den petiga juryn ska bedöma dessa skapelser. Jag är mycket imponerad av dessa hemmabagare och deras kunnande!
Citera
2015-09-14, 07:49
Medlem
Lakritspotatisens avatar
Tittade också, dock inget man skyltar om bland polarna!

Kul att det är en kille med i år som har fru och barn också, känns som att det i de flesta fallen är homosexuella män som ställer upp i programmet!
Citera
2015-09-17, 21:07
Medlem
enfindams avatar
Idag blir det bl. a mjuka kakor med amerikanskt tema. Tänk om man kunde få smaka!
Senast redigerad av enfindam 2015-09-17 kl. 21:18.
Citera
2015-09-17, 22:53
Medlem
Zcapegoats avatar
Snyggt jobbat av Linus i paradbaket. Den där kakan såg riktigt bra ut.
Citera
2015-11-06, 07:27
Medlem
crystal42s avatar
Jag har bara en sak att säga; Punschtransa.
Citera
2015-11-07, 03:52
Medlem
VanitaToftbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crystal42
Jag har bara en sak att säga; Punschtransa.
Ja jävlar... Där satte man punschen i halsen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in