2012-09-20, 16:24
Medlem
Har ett litet problem (stort ) Nyss köpt GW2 och ska starta det kommer så långt att jag loggas in i spelet men 2-5 sekunder senare blir skärmen släcks och påstår att där inte finns någon signal.
Har en dator som klarar GW2 på höga settings, men för säkerhetsskull satte jag ner allt på low och lägre upplösning etc fortfarande samma problem.
Jag testade för skojs skull Counterstrike där hade jag inga problem med att spela.
Efter det testade jag battelfield som har fungerat tidigare utan problem där hände samma sak skärmen blir svart men datorn är igång och jag blir tvungen att starta om datorn...

Har för övrigt installerat om drivrutinerna 2 gånger så det är inte dem som är felet.
En tanke jag har är att nätagget sjunger på sista versen kan det vara det kanske?

Tack på förhand
Citera
2012-09-20, 16:54
Medlem
Visst kan det vara nätagget, en logisk förklaring kan vara att både GW2 och BF3 är mer krävande än CS, därför kan du spela CS fast inte de andra spelen.
Citera
2012-09-20, 18:30
Medlem
PeterNosters avatar
Ta tempen på datorn/grafikkortet. Jag tycker det låter som damm i luftvägarna = dålig kylning. Satt själv idag och petade ur damm ur kylfänsarna med en tändsticka. Många flänsar blev det. Skärmen slocknade efter en tids spelande men aldrig vid surmning.

Febertermometer:
http://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in