2012-09-21, 18:44
Medlem
Quaggas avatar
MoLok,

"Är inte dagsersättningen för etableringsersättningen 308 kr? 231 är ju 75% varianten. Så du ska väl lägga till 1771 kr till din totalsumma.

Sen kan väl föräldrapenningen tas ut lör-sön? 180 kr * 8 = 1440 kr.

Så är vi uppe i 3000 till.

Vem vet - sen kanske pappan betalar underhåll...
"

Jo, den ensamstående trebarnsmamman i exemplet kan likt övriga invällare få max 308:-. Du skall då leva upp till allt som du och någon sittkissare på arbetsförmedlingen bestämmer och skriver ner i en plan. Här snackar man 100% engagemang från den invandrade.
Det är därför jag menar på att en ensamstående invandrarkvinna med tre kids aldrig i helvete torde kunna leva upp till 100% ersättningen.

Mer realistiskt är hon plockar ut den retroaktiva föräldrapenningen.

Nästa sak du undrar över är om inte föräldrapenningen kan tas ut lö -sö, det kan den nog absolut göras - därför räknade jag på 108 x 31dagar =3 348:-/månad (mindre de månader då den bara innehåller 28 eller 30 dagar)

Vem vet kanske farsan i Somalia skickar lite pengar såvida inte han blivit sprängd, skjuten eller råkat ut för något annat........kom igen nu!
Chansen är större att hon vinner pengar på lotto.

I övrigt så är min "uträkning" långt ifrån dubbelkollad. Jag valde att snabbgoogla lite, kolla upp de siffror TS redovisade. Jag kunde då bara konstatera att hens uppgifter om över 21000 skattefritt per månad inte kan stämma. Det redovisas bland annat att morsan plockar in olika bidrag som man helt klart inte kan få samtidigt.

Det är inte svårt att kolla, gör det själva om ni vill.

Skall man funderara i ett vidare perspektiv så är ju det stora problemet att morsan i exemplet troligen kommer vara bidragstagare i resten av sitt liv. Vad gör hon när ungarnas barnbidrag försvinner, den retroaktiva föräldrapenningen tar slut?
Skall sönerna måna om lilla mamma då eller blir hon stammis på soc?

Har hon ynglat av sig tre ungar så tror inte jag att hon hunnit gå på Somalias universitet och därmed stå redo för ett arbete på den svenska arbetsmarknaden när ungarna flyger ut....

Det är bara att hoppas att hennes tre kids integreras och utbildas till tre självförsörjande individer. Det är väl troligen de som får torka oss i röven när vi ligger på hemmet.
Senast redigerad av Quagga 2012-09-21 kl. 18:48.
Citera
2012-09-21, 18:57
Medlem
Det flödar av dessa trådar på I&I.
Att invandrarna blir nästan miljonärer i kontanter för att de får ut bidrag

Det enda som kan omvända mig är ett autentiskt utdrag från en
flerbarnsfamilj. Dvs där man ser svart på vitt hur mycket de får
i bidrag. Ta en tre, fyr eller fembarnsfamilj gärna.

Jag skiter i sekretessen, det måste gå att ordna.

Fram tills ni producerar ett autentiskt utdrag på något vis, i någon form,
så kan ingen ta dessa siffror på allvar.
Citera
2012-09-21, 19:20
Medlem
Ekotemplets avatar
Man kan tydligen ta ut hela föräldrapenningen i klumpsumma när dom kommit
till Sverige, men då blir det engångsskatt på beloppet, om man tar penningen
månadsvis blir det mycket lägre skatt, således om man vill skicka pengar till
sitt hemland ta ut allt.!!!! Och lev bra på resten av etableringsstödet.
Pengarna syns ju inte när soc börjar syna deras konto när det är dags att gå
på försörjningsstöd från soc.
Citera
2012-09-21, 19:28
Medlem
sumprunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanhafel
Sedan etableringsreformen trädde i kraft får nyanländ arbetslös invandrarmamma med tre barn följande bidrag varje månad.
> 6 510:- i etableringsersättning
> 4 500:- i etableringstillägg
> 4 500 i bostadsbidrag
> 3 754 i barnbidrag
> 2 546:- i underhållsstöd
= 21 810:- i månaden skattefritt
utöver detta har invandraren rätt till:
> 256 200:- i retroaktiv föräldrarpenning
> 12 000:- i skattefri SFI-bonus.
Invandraren kan själv välja i vilken takt föräldrarpenningen skall betalas ut. SFI-bonusen betalas vid kursens slut.
Ingen av ovanstående bidrag kan dras in för att invandraren vägrar att ta ett erbjudet jobb.
Men o andra sidan, varför ta ett jobb över huvud taget med denna ersättning.
Källa: Statskontoret.

Underbart, dom är ju vår framtid, så dom borde ju få åtminstone dubbelt så mycket i lön!
Att dom sen våldtar/mördar/rånar/hatar oss vanliga Svenskar som betalar deras lön har väl inget med saken att göra.
Citera
2012-09-21, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagBlevFelaktigt
Det flödar av dessa trådar på I&I.
Att invandrarna blir nästan miljonärer i kontanter för att de får ut bidrag

Det enda som kan omvända mig är ett autentiskt utdrag från en
flerbarnsfamilj. Dvs där man ser svart på vitt hur mycket de får
i bidrag. Ta en tre, fyr eller fembarnsfamilj gärna.

Jag skiter i sekretessen, det måste gå att ordna.

Fram tills ni producerar ett autentiskt utdrag på något vis, i någon form,
så kan ingen ta dessa siffror på allvar.

Då hjälper det inte att jag säger att jag jobbade inom Migrationsindustrin i mitten av 2000-talet med att gå igenom en viss etnisk grupps ekonomier för att se om jag kunde komma på något bra sätt att få dem i jobb. Kvinnorna, alla skilda (är de gifta tvingar de flesta socialförvaltningarna mannen att jobba medan kvinnorna är hemma med barnen, alltså mindre pengar), hade en inkomst på i snitt 24 000 efter skatt. Ingen av dem var kvalificerad för ett arbete med en ingångslön över 18 000 FÖRE skatt. Det var innan jobbskatteavdraget så jag antar att deras "lön" motsvarade sisådär 40 000 kr. Och det är nästan tio år sedan.

Och, och det här är viktigt, det gäller om personerna hade EN identitet. Slumpen, jag letade inte, gjorde att jag upptäckte flera som hade mer än en vilket gjorde att de kunde casha in mer pengar. Inte riktigt dubbelt dock eftersom de inte använde barnen igen. Om det polisanmäldes? Nej, det var ju så synd om dem stackarna, tyckte cheferna.
Citera
2012-09-21, 20:02
Medlem
Citat:
Sedan etableringsreformen trädde i kraft får nyanländ arbetslös invandrarmamma med tre barn följande bidrag varje månad.
> 4 500 i bostadsbidrag
> 3 754 i barnbidrag

Invandraren kan själv välja i vilken takt föräldrarpenningen skall betalas ut. SFI-bonusen betalas vid kursens slut.

Ingen av ovanstående bidrag kan dras in för att invandraren vägrar att ta ett erbjudet jobb.

Ge varje (svensk) kvinna 256 200 kr för det femte barnet. Ge henne 21 810 kronor i barnbidrag per månad för varje unge. Det har vi ju tamejtusan råd till! Vi behöver knappast någon invandring.
Citera
2012-09-21, 20:24
Medlem
Ekotemplets avatar
Vår framtid ser svart ut , lite åt mörkbruna hållet kanske.!!!

OT , kommer ihåg en historia som berättades för ca 20 år sedan.
Det var några svenskar som var nere i Afrika och jagade, när hotell-
direktören frågade dom om dom fått något byte så svarade dom att
dom skjutit några noplisar, vad är noplisar frågade hotelldirektören,
Då svarade svenskarna, det är dom där svarta på två ben och skriker
noplis sir, noplis sir.
Citera
2012-09-21, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jåbärt
Det blir en okynnesröst på SD i nästa val.

Vilket tappert beslut! Så pass heroiskt att man kan lämna en oneliner. Hurra för dig som gått från att knuta näven i fickan till att lägga lappen i lådan.

Fjantar som tror på att ens röst kommer förändra något. Fjantar.
Citera
2012-09-21, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekotemplet
Vår framtid ser svart ut , lite åt mörkbruna hållet kanske.!!!

OT , kommer ihåg en historia som berättades för ca 20 år sedan.
Det var några svenskar som var nere i Afrika och jagade, när hotell-
direktören frågade dom om dom fått något byte så svarade dom att
dom skjutit några noplisar, vad är noplisar frågade hotelldirektören,
Då svarade svenskarna, det är dom där svarta på två ben och skriker
noplis sir, noplis sir.

fast utan sir. annars var ditt inlägg oerhört intellektuellt näringsrikt. Tur att man har sådana skarpa sinnen som dig på sin sida! FÖR SVERIGE!
Citera
2012-09-21, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Istidraj
fast utan sir. annars var ditt inlägg oerhört intellektuellt näringsrikt. Tur att man har sådana skarpa sinnen som dig på sin sida! FÖR SVERIGE!
Haha helvete vad bittert. Alla ska med!
Citera
2012-09-21, 21:14
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
> 4 500 i bostadsbidrag
> 3 754 i barnbidrag

Och så undrar vissa politiker varifrån politikerföraktet kommer ifrån? Huvudet på spiken i ditt inlägg, varför jobba? Det gör ju dumsvensken så bra.

"Förvånad"
Citera
2012-09-21, 22:24
Medlem
Skönt att nån tidigare tittade på källan och kollade siffrorna på statskontoret ordentligt,synd att jag gjorde det med, INNAN jag tittade här.

Syns ju på en gång att siffrorna är grovt överdrivna. Klassisk rasistpropaganda!
Det tar två minuter på stats.hemsida för att te.x se att tex. etablieringsbidraget kräver en hel del för att få, utöver självklart närvaro i etableringsprogrammet osv osv. Hur många flerbarnsmammor har tid att få en full närvaro på detta !? Hur många måste vara hemma o passa barnen och inte ens får veta om bidraget eller ha möjlighet att lära sig språket.
I senaste rapporten så hade under 2011- mars 2012 (tror jag de var) ca 5200st ANSÖKT om etableringsersättning. verkligen skrämmande summa... NOT!

nä, bättre att de får stöd och hjälp, så de får en möjlighet att komma ut i samhället, bidra med sitt och helt enkel samexistera med oss andra, istället för att bara bygga vidare klyftor hela tiden.
För om man inte tycker/tror att invandrar kvinnor och särskilt mammor är en utsatt/bortglömd grupp så är man mer än de vanliga Rasistdum, man är även blind för verkligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in