2008-02-20, 23:23
Medlem
Fenrers avatar
Helt klart Pizzeria Midsommar vid midsommarkransen, grymt goda pizzor och så står det ju på skylten utanför "Stans bästa pizzor!".

Värsta pizzorna i landet finns i ö-vik, men jag tar gärna emot tips om någon mot förmodan ätit en god pizza i foppaland.
2008-02-21, 17:53
Medlem
Denoms avatar
Bodinos pizzeria i hammarby sjöstad är enligt mig den bästa pizzerian. Inte nog med att deras smakkombinationer är goda så har pizzorna en diameter på över en halvmeter.
2008-02-21, 17:57
Medlem
Bar57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenrer
Helt klart Pizzeria Midsommar vid midsommarkransen, grymt goda pizzor och så står det ju på skylten utanför "Stans bästa pizzor!".

Måste hålla med, bra size och tjocklek, dvs rätt tunna. Bra ingredienser och allmänt nice. Alltid folk där

Om man vill ha en billig men rätt god pizza, så finns Lilla Paradiset i samma byggnad som Örnsbergs Tunnelbana, vägg i vägg till Pub Diset
De kostar 35:- och bea för 5spänn=Carpri + Bea= 40kr, extremt värt när man e bakis
2008-02-24, 09:23
Medlem
Biffen81s avatar
Pizzeria Islandstorget rockar alla pizzerior i sthlm. Stora som fan å goda
2008-02-24, 09:58
Medlem
Vet inte om Il Forno Da Nova vid Gullmarsplan har nämnts...Jääävligt goda pizzor hur som helst! Vedugnsbakade
2008-02-27, 00:29
Bannlyst
Var iväg till Birkastans igår, och satan i gatan vilka jävla monster till pizzor. Smaken tänker jag inte uttala mig om då jag tog en vesuvio, vilket är mer eller mindre omöjligt att misslyckas med, men jag hade tänkt ta en sväng förbi där igen senare i veckan.
2008-03-05, 18:15
Medlem
Måste bara slå ett slag för Östermalms Pizzeria och Café på Gärdet!
Bara utmärkta råvaror och perfekt bakade, deras Oxfilépizza är bland det bästa jag ätit i pizzaväg!
2008-03-05, 22:18
Medlem
lovelymes avatar
har två kategorier när det gäller pizza och de är finpizza eller fulpizza..

klassisk fulpizza som dryper av fett och är perfekt vid bakfylla är Picollo Angelo vid hornstull..riktigt stora pizzor..de ligger i kartonger som är anpassade för familjepizzor, så det räcker till lunch och middag..

sen så kommer vi till finpizza..alltså när de har bra ingredienser och är vedugnsbakade..då är min favorit la casa, även den här vid hornstull i hörnet av långholmsgatan precis innan västerbron..

bästa kebabrullen är från roxana vid norrtull och prisxtra..
2008-03-10, 10:26
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talibankocken
Var iväg till Birkastans igår, och satan i gatan vilka jävla monster till pizzor. Smaken tänker jag inte uttala mig om då jag tog en vesuvio, vilket är mer eller mindre omöjligt att misslyckas med, men jag hade tänkt ta en sväng förbi där igen senare i veckan.

Japp, dom är omtalade för att ha enorma pizzor.
2008-03-22, 11:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lovelyme
bästa kebabrullen är från roxana vid norrtull och prisxtra..

Stekbordskebab och mayobaserad vitsås...
2008-03-22, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Har svårt för mozzarella i pizzan, smakar ingenting och är som en gummisnodd.

Kommer ihåg en pizzeria som fanns på 90-talet där dom hade blandad 50/50 med västerbottensost samt gräddost. Det var grejjer det.

Så brukar jag ofta göra min pizza. Dock 50/50 västerbotten och mozzarealla . Får testa att blanda i gräddost med och experimentara lite. Rekommenderas!
2008-03-22, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talibankocken
nu håller jag inte alls med. Ofta är det simplaste maträtterna det bästa sättet att kolla hur duktig pizzabagaren alternativt kocken är.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in