Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-01-04, 22:11
Medlem
Årsta

I årsta finns det klockrenaste Pizzerian ! Stora som berg. !
2006-01-04, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robini
I årsta finns det klockrenaste Pizzerian ! Stora som berg. !

Vad heter pizzerian? Pris?
2006-01-04, 22:28
Medlem
Mycket mat och kanske de största pizzorna i Stockholm

Picollo Angelo, Verkstadsgatan, Hornstull

TESTA PRONTO!!!
2007-09-16, 23:34
Medlem
Pizzeria Americana på Lysviksg i Farsta

Pizzeria Americana på Lysviksg i Farsta har de godaste pizzorna 35 kr och man blir mätt också.
Man kan tom få räkor mm för det priset.
Sedan så ska du veta att det faktiskt är turkarna som gör de godaste pizzorna.
Finns även en bra pizzeria på Enspännargatan i Hässelby Gård även de Turkar.

Äckligaste pizzorna finns på Östermalms Pizzeria vid Gärdet
2008-01-03, 19:51
Medlem
som göteorgare och har ätit en del som i stockholm.. birkastadens krossar allt
2008-01-03, 20:44
Medlem
felpost
2008-01-03, 20:53
Medlem
phunques avatar
Kan ju bara hålla med när il forno, atlasgatan 9, nomineras - Ciao ciao, eat your heart out.
2008-01-03, 22:13
Medlem
klutes avatar
Hörnet i Tyresö är riktigt bra. Inga flottiga fettplattor med sunkiga råvaror på utan stora, tunna pizzor med bla mozzarella, speck och ruccola...
2008-01-04, 07:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra

Carpaccio, Torbjörn Klockares gata

Håller inte riktigt med om Carpaccio, den är ok, inte mer. Deras Hawaii håller dock hög klass. Annars föredrar jag Amore uppe vid tunnelbanan om man ska ha en vanlig turkpizza (iraniepizza).

Den nyöppnade Birkapunkten (av caledonian inn i bandhagen-grabbarna? Vågar man gissa på att det smäller ganska snart?) på torsgatan var inte så mycket att hänga i granen för övrigt (verkar vara en del som bor i området här ) Var där vid öppning i tisdags och jag tror jag lyckades knipa den första pizzan någonsin där. Hursomhelst så var det jävligt dyrt, 59 spänn för en Hawaii, och då var råvarorna inte direkt något att hänga i granen. Ger stället en ny chans när det fått vara öppet nån månad eller två och kommit in i rutinen. Just nu känns det dock som att de inte blir särskilt långvariga i stans kanske pizzerietätaste område(?).
2008-02-20, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talibankocken
Håller inte riktigt med om Carpaccio, den är ok, inte mer. Deras Hawaii håller dock hög klass. Annars föredrar jag Amore uppe vid tunnelbanan om man ska ha en vanlig turkpizza (iraniepizza).

Den nyöppnade Birkapunkten (av caledonian inn i bandhagen-grabbarna? Vågar man gissa på att det smäller ganska snart?) på torsgatan var inte så mycket att hänga i granen för övrigt (verkar vara en del som bor i området här ) Var där vid öppning i tisdags och jag tror jag lyckades knipa den första pizzan någonsin där. Hursomhelst så var det jävligt dyrt, 59 spänn för en Hawaii, och då var råvarorna inte direkt något att hänga i granen. Ger stället en ny chans när det fått vara öppet nån månad eller två och kommit in i rutinen. Just nu känns det dock som att de inte blir särskilt långvariga i stans kanske pizzerietätaste område(?).

Jag tyckte att dom har väldigt goda pizzor faktiskt.
Nu såg jag att dom öppnade en hemsida också: www.birkapunkten.nu
2008-02-20, 20:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pajson
Jag tyckte att dom har väldigt goda pizzor faktiskt.
Nu såg jag att dom öppnade en hemsida också: www.birkapunkten.nu
Deras Calzone håller jävligt hög klass, de platta pizzorna ger jag inte särskilt mycket för. Ska dock ge deras Hawaii en ny chans någon dag när cäshen är där de ska (i plånkan min alltså).
2008-02-20, 20:17
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talibankocken
Deras Calzone håller jävligt hög klass, de platta pizzorna ger jag inte särskilt mycket för. Ska dock ge deras Hawaii en ny chans någon dag när cäshen är där de ska (i plånkan min alltså).

Har svårt för mozzarella i pizzan, smakar ingenting och är som en gummisnodd.

Kommer ihåg en pizzeria som fanns på 90-talet där dom hade blandad 50/50 med västerbottensost samt gräddost. Det var grejjer det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in