Mahou är en öl ifrån Madrid om jag inte har helt fel, lite mustigare om man jämför med estella och lite mindre kolsyrad. Finns två olika, blå och röd, vet inte skillnaden men den röda är den "vanliga".
Japp plastmuggar, men dom är helt ok faktiskt, man får iaf bärsen i "öl plastmuggar" om du förstår vad jag menar.
Intressant upplysning.
Japp jag hajar vad du menar, de genomskinliga muggar som finns på de ställen i Europa som serverar bärs på McD.
Vi ska vara tacksamma att de inte kommer i de vita bägarna med folk som säger "I' m lovin' it" på och tacka högre makter att de inte kommer med sugrör också...
här uppe har vi ju inte mikke ds (vilket jag bara är glad för) men jag skulle vilja slå ett slag för frasses i arjeplog,dom har fullständiga rättigheter och renkok på onsdagarna. shit fan kams,märben och tunga med en stor stark!!
alternativt superbaconmeny
Jag har för mig att Burger King gjorde ett försök att få servera öl till sin mat här i Sverige, någon som kan berätta mer om det?
I samma koncern som svenska BK så ingår ett ölföretag, då BK klassas som en restaurang borde de därför kunna få sprittillstånd eller dylikt. Det var länge sedan jag hörde talas om detta så rätta mig gärna om jag har fel.
Vi ska vara tacksamma att de inte kommer i de vita bägarna med folk som säger "I' m lovin' it" på och tacka högre makter att de inte kommer med sugrör också...
Det ska vi verkligen vara tacksamma för. Apropå mahou så är röd stark och blå mellis.
Ja, främst med tanke på alla våra krångliga regler kring alkoholutskänkning.
Ponera att man beställer en Big Mac med starköl på McDrive. Bara hanteringen mellan det jag beställt ölen till burgaren tills jag får den i näven omfattas säkerligen av en myriad olika lagar...
Vi har monopol på alkohol försäljningen i sverige, så det hade inte gått =)
Jag har för mig att Burger King gjorde ett försök att få servera öl till sin mat här i Sverige, någon som kan berätta mer om det?
I samma koncern som svenska BK så ingår ett ölföretag, då BK klassas som en restaurang borde de därför kunna få sprittillstånd eller dylikt. Det var länge sedan jag hörde talas om detta så rätta mig gärna om jag har fel.
Det är för dyrt och jobbigt med utskänkningstillstånden och vakterna så dom kommer inte försöka sig på pilsner till burgarna.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!