2012-09-19, 11:28
Medlem
Osäker på om detta tagits upp redan men kunde inte finna någon tråd om det.

Det slog mig häromdagen att hela säsongen kommer viasat ta betalt för matcher och en produkt som inte ens finns så länge det är lockout. Detta skulle kunna liknas vid när PL satte stopp för lördagsmatcherna, men då utgick faktiskt en form av kompensation till deras kunder efter en del påtryckningar från konsumenterna. I NHLs fall, vad jag förstått det som, knäpptyst.

NHL å sin sida är väl glada att dom lyckas skeppa iväg rättigheterna och får en hel säsong utan några lönekostnader för sina spelare samtidigt som dom kan håva in en hel del intäkter på rättigheter världen runt. Viasat å sin sida är väl lika glada då de redan sålt sina abonemang, där man oavsett om man vill se på fotboll eller F1 tvingas betala för NHL också.

Är detta rätt? Ska viasat kunna ta betalt för en hel säsong som kanske inte blir en enda match utan att komepensera sina kunder som betalat för detta? Hur ser ni andra på det här?
Citera
2012-09-19, 15:46
Medlem
Cykelpedal-s avatar
Well, det står i avtalet att rättigheter kan förändrar så rent juridiskt ser jag inget hinder för Viasat att inte sända NHL men ta fullt betalt.

Viasat har för övrigt förlorat KHL-rättigheterna i år, så den ligan sänds inte heller.
"Ska viasat kunna ta betalt för en hel säsong som kanske inte blir en enda match utan att komepensera sina kunder som betalat för detta?"
Det viktiga att komma ihåg är att man betalar för kanalerna i sig, inte själva NHL-matcherna eller liknande rättigheter.
Citera
2012-09-19, 18:58
Medlem
Phibess avatar
Kommer ihåg för en massa år sedan när Kanal 5 skulle visa NHL några nätter varje vecka under en säsong. Men det höll bara i någon månad innan de slutade för att de inte var nöjda med tittarsiffrorna. De som hade skaffat kanalen bara för detta var rejält missnöjda, men det var bara att gilla läget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in