2012-09-19, 11:17
Medlem
Creativations avatar
Jag tänkte idag fixa mig ett gymkort på fitness24seven och köra autogiro på det. Dom öppnar tydligen inte förrän 13:00 (precis då jag inte har tid på ett par timmar framåt).
Var hos banken (Swedbank) och frågade angående detta, om att jag behöver ha information om mitt konto så att fitness24seven kan dra pengar från det varje månad.
Hon skrev då ut något papper hon vek och gav mig någon liten lapp som tydligen bara var mitt kontonummer. Något jag lika gärna kan själv se i min internetbank?

Kommer ihåg jag förut kört på autogiro, fast fick mycket större papper med massa information om kontot m.m. Och undrar om jag behöver detta nu också? om hon gjorde fel? (för isåfall drar jag förbi banken om en timme, om jag hinner. Så jag inte slipper vänta ännu längre efter skolan).

Förut hade jag ett vanligt ungdomskort, men har nu ett mastercard (som jag då kan betala med direkt från kortet och dess nummer).
Så funderar om man bara behöver ange sitt kortnummer m.m på sitt kort kanske?
Citera
2012-09-19, 11:49
Medlem
antagonistens avatar
Det är väl bara att fylla i en autogiroblankett på gymmet? Nu använder jag visserligen inte autogiro men de gånger jag fått erbjudande om att göra det var det bara att fylla i clearing- samt kontonummer. Varför inte betala med kortet annars?
Citera
2012-09-19, 11:54
Medlem
Creativations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Det är väl bara att fylla i en autogiroblankett på gymmet? Nu använder jag visserligen inte autogiro men de gånger jag fått erbjudande om att göra det var det bara att fylla i clearing- samt kontonummer. Varför inte betala med kortet annars?

Okej, kan inte mycket. Finns clearing nummer på mastercard kortet?
Anledning varför jag kör med autogiro är för att man får det billigare samt att jag hellre betalar i delar varje månad (199 kr/mån). Samt osäker om man blir helt bunden i ett år om man betalar allt på en gång.
Har även väntat nu några veckor för nytt ID-kort, just för att kunna köra med autogiro (kvinnan på banken sa iallafall att jag behövde nytt ID-kort för att köra med autogiro).
Citera
2012-09-19, 12:10
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Creativation
Okej, kan inte mycket. Finns clearing nummer på mastercard kortet?
Varje bankkontor har ett eget clearingnummer och jag tror även att varje bank har universella clearingnummer. Handelsbanken har t.ex. 6000, Nordea har 3300 etc.
Citera
2012-09-19, 17:38
Medlem
Creativations avatar
Aha, fixat och klart. Var tydligen kontonummer och inte kortnummer jag fick av Swedbank. Och clearingsnumret stod före kontonumret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in