2009-09-19, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Vi läser samma nyhet, ja. Oroa dig inte. Det verkar inte som om den arabiska säkerhetspersonalen fått tillbaks sina jobb

Israeliska myndigheter foljer dessvarre enbart hogst halvhjartat sina egna domstolars utslag. En tradition som gar langt tillbaka nar det galler behandlingen av palestinier - se pa byn Ikrit som trots positivt domslut fortfarande inte fatt ta sitt land i besittning, 55 ar senare.
Citera
2009-09-20, 08:47
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
---

Sen har ju israelerna helt rätt i sina tankar om att inte lita på palestinier.

"Alla muslimer är inte terrorister, men alla terrorister är muslimer"

Dumheter. De som först begagnade attentatsterrorism som politiskt kampmedel i Palestina var de fanatiska judarna.

Nasrallah ger en korrekt beskrivning av "Israels" väsen:

http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3778899,00.html

Citat:
"---The Israeli entity is aggressive, cancerous and illegal.---"

De etniska judar och ideologiska sionister som bedriver Israeldyrkande desinformation i sina respektive värdländer bör betraktas på samma sätt som "den israeliska entiteten".
Citera
2009-09-20, 10:03
Medlem
Giladis avatar
Citat:
Palestina tillhör givetvis palestinier ingen annan. Palestinier är inte bara en folkgrupp utan även en nationalitet om du inte visste det. Tar vi italienare som ex. kan dessa bli palestinier. Palestinier är inte intresserade i att göra skillnad på människor just för att de har ex. en annan religionstillhörighet, annan etnicitet etc. Så kommer en palestinsk stat se ut. Med andra ord: Palestina kommer inte föra den rasistpolitik som världens rövhål - "Israel" gör idag.

Men det visste du redan. Du är ju bara här för att trolla.

Palestina tillhör givetvis palestinier ingen annan. - Tack så mycket för klargörandet...Resten är egentligen totalt ointressant längre och faktiskt har du helt rätt i ditt påstående. Du sammanfattar dessutom fenomenet naturliga och inneboende problematik samtidigt som du ger rätt åt judarna..för oavsett vilket antal de var, tillhörde de landets ursprungligabefolkning och kallades palestinier innan 48..

Det var runt mitten på 60 talet som begreppet "palestinier" förvandlades till att omfatta de arabiska innevånare av palestina allena .

http://www.churchisraelforum.com/Palestine_Problem.htm

Citat:
.[...] After the second century the name was used generally to refer to the ancient land of Israel. One very surprising fact is that far into the twentieth century the Arabs vehemently denied being called Palestinians, while strangely, it was the Jews who were referred to by this title. In the early twentieth century, the Jewish English newspaper, The Jerusalem Post was called The Palestine Post, and the Israel Philharmonic Orchestra was then called the Palestine Philharmonic Orchestra. According to researcher, Joan Peters, the one identity that was never considered prior to the war of 1967 was "Arab Palestinian."* Thus we can see that the Palestinian identity did an unbelievable flip-flop in the last quarter of the twentieth century. [...]

http://www.camera.org/index.asp?x_context=22&x_article=1028

Citat:
[...] Although a distinct Palestinian nationalism is taken for granted internationally today, the notion of a Palestinian people separate and distinct from neighboring Arabs is relatively recent. Indeed, Zahir Muhsein, a member of the Palestine Liberation Organization executive committee, told the Dutch newspaper Trau on March 31, 1977:

The Palestinian people does not exist . . . . The creation of a Palestinian state is only a means for continuing our struggle against the state of Israel for our Arab unity.

In reality today there is no difference between Jordanians, Palestinians, Syrians and Lebanese. Only for political and tactical reasons do we speak today about the existence of a Palestinian people, since Arab national interests demand that we posit the existence of a distinct "Palestinian people" to oppose Zionism
. [...]

mvh
och Gott Nytt År

Giladi
Citera
2009-09-20, 10:50
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giladi
Palestina tillhör givetvis palestinier ingen annan. - Tack så mycket för klargörandet...Resten är egentligen totalt ointressant längre och faktiskt har du helt rätt i ditt påstående. Du sammanfattar dessutom fenomenet naturliga och inneboende problematik samtidigt som du ger rätt åt judarna..för oavsett vilket antal de var, tillhörde de landets ursprungligabefolkning och kallades palestinier innan 48..

Det var runt mitten på 60 talet som begreppet "palestinier" förvandlades till att omfatta de arabiska innevånare av palestina allena .

mvh
och Gott Nytt År

Giladi

Det känns lustigt att du försöker rättfärdiga judarnas ockupation genom att påstå att judarna kallades för palestinier innan ockupationen startade. Ni kan fortsätta kalla er för de utvalda, offren, Guds favoritbarn etc. Det spelar ingen roll vad ni kallar er. I mina ögon är ni fortfarande ockupanter.
Senast redigerad av TKD_1337 2009-09-20 kl. 11:20.
Citera
2009-09-20, 11:07
Medlem
Citat:

mvh
och Gott Nytt År

Giladi

De palestinska judarna har sjalvklart samma ratt till landet som de palestinska araberna, bade kristna och muslimer. De osteuropeiska judarna och de nyinflyttade ryssarna har daremot inte samma inneboende ratt till landet.

Om du vill dra upp det gamla hasbara-argumentet att det palestinska folket egentligen inte finns, anvand vettiga kallor istallet for vinklade partsinlagor som CAMERA.
Citera
2009-09-20, 11:19
Medlem
Giladis avatar
Citat:
Det känns lustigt att du försöker rättfärdiga judarnas ockupation genom att påstå att judarna kallades för palestinier innan ockupationen startade. Ni kan fortsätta kalla er för de utvalda, offren, Guds favoritbarn etc. Det spelar ingen roll vad ni kallar er. I mina ögon är ni fortfarande ockupanter.

Vilken ockupation...hjälp mig att förstå...? Den som startade isamband med kriget 1967, då Israel tog över VB/Gaza från Jordanien (som äger sisådär ca 75% av Palestina redan) och och Egypten...eller vilken? Menar du att dem judarna som bott i området redan på 1600-1800 talet var ockupanter men inte araberna..? Du har veäl läst om det judiska upproret i Yehuda/Israel på 70 talet och av det faktum att Roamarnas kejsare Andrianus valde att ändra benämningen av området från just det som står ovan till Palestina och Jeruslems namn till Aleja Capitolina..( judar om du inte har fattat det ännu är områdetsrättmättiga innevånare..)

Du kanske syftar på de ditvandrande judar från östeuropa...De flesta gjorde det under det Otomanska ( turkiska ) herraväldet. Man kan knappast påstå att judar var dem enda som vandrade ditt under historien..

Här begriper även du hel plötsligt varför ditt påstående om Palestina som tillhör det palestinska folket..innebär ett paradox om man försöker att se det utifrån din difiniering.." Palestina tillhör givetvis palestinier ingen annan. "

mvh
Giladi
Senast redigerad av Giladi 2009-09-20 kl. 11:42.
Citera
2009-09-20, 11:37
Medlem
Giladis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungapa
De palestinska judarna har sjalvklart samma ratt till landet som de palestinska araberna, bade kristna och muslimer. De osteuropeiska judarna och de nyinflyttade ryssarna har daremot inte samma inneboende ratt till landet..

De palestinska judarna hade självklart rätt att leva under fruktansvärda omständigheter. Jag har tröttnat på att hänvisa till massvis av sidor som bskriver och bekräftar det jag skriver om den behandlingen som den judiska minoriteten varit utasatt för i Palestina,..under både turkiska -och brittiska soldaters och polisers bevakae ögon..( jag refererar gärna till texter som visar läget under 1830 talet i Zafed tex. 1929-1920 i de flesta städer deär judar bodde vid sidan av muslimer...läs gärna om Hebron 1929)

Citat:
Ursprungligen postat av kungapa
Om du vill dra upp det gamla hasbara-argumentet att det palestinska folket egentligen inte finns, anvand vettiga kallor istallet for vinklade partsinlagor som CAMERA.

Nej det tänker jag inte göra eftersom jag har inga. Vid sidan av det känns det som om vi startar åter en diskussion vi inte kommer at avsluta på et bra sätt. Det finns dessutom tillräckligt mycket historiska fakta i andra litterära verk -om man nu vill.

mvh
Giladi
Citera
2009-09-20, 11:38
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Vilken ockupation...hjälp mig att förstå...? Den som startade efter 67, då Israel tog över VB/Gaza från jordanien och egypten...eller vilken? Menar du att dem judarna som bott i området redan på 1600-1800 talet var ockupanter men inte araberna..? Du kanske syftar på de dittvandrande judar från östeuropa...De flesta gjorde det under det Otomanska ( turkiska ) herraväldet. Man kan knappast påstå att judar var dem enda som vandrade ditt under historien..

Här begriper även du hel plötsligt varför ditt påstående om Palestin som tillhör det palestinska folket..innebär ett paradox om man försöker att se det utifrån din difiniering.." Palestina tillhör givetvis palestinier ingen annan. "

mvh
Giladi

Jag syftar givetvis på dem judar som kommit som erövrare. Dessa erövrare begick massakrer, våldtog, stal mark etc. från palestinierna. Att jag säger Palestina tillhör palestinier är en självklarhet. Att du, Givati/Giladi, påstår att det bara var judar som kallades för palestinier innan 60-talet och vill på det sättet rättfärdiga judarnas ockupation är urdumt.

Sedan vill jag mer än gärna ha en källa på att de flesta judar från Östeuropa kom under det Ottomanska rikets kontroll över Palestina.
Citera
2009-09-20, 11:48
Medlem
Giladis avatar
Citat:
Jag syftar givetvis på dem judar som kommit som erövrare. Dessa erövrare begick massakrer, våldtog, stal mark etc. från palestinierna. Att jag säger Palestina tillhör palestinier är en självklarhet. Att du, Givati/Giladi, påstår att det bara var judar som kallades för palestinier innan 60-talet och vill på det sättet rättfärdiga judarnas ockupation är urdumt..

Erövrare var även araberna som kom dit. Det fannas ingen begränsning för dessa inte för judar heller...att komma till Palestina 8( förrän araberna krävde det 1920-36 talet från Britterna) och de gjorde det inte som araberna och muslimerna...kända Dar l Harib. Judar som kom till landet under 18 hundra talet gjorde det av strävan att återkomma till deras s.k fädernesland. Vad är skillnaden då. Den religiösa tillhörigheten..?

Citat:
Sedan vill jag mer än gärna ha en källa på att de flesta judar från Östeuropa kom under det Ottomanska rikets kontroll över Palestina.
- goggla på judarnas invandring till Palestina under Otomanskariket alt. på 18 hundratalet!

mvh
Giladi
Senast redigerad av Giladi 2009-09-20 kl. 11:50.
Citera
2009-09-20, 12:04
Medlem
Citat:
Det var runt mitten på 60 talet som begreppet "palestinier" förvandlades till att omfatta de arabiska innevånare av palestina allena .i
´
Det är rikigt. Det är bara ett 40-årigt uttryck. De araber som befann sig i området kallade sig plötsligt "palestinier", tjugo år efrer Israles grundande.

Titta här vad stort Arabien är. Det finns gott om plats för "palestinierna".

http://www.middleeastfacts.com/images/thearabworld.gif
Citera
2009-09-20, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cazzo9
Många håller säkert med om att (P)is(s)rael är en av de värsta skit länderna som exsiterar på denna jord. Ingen annan regim för mörda och stjäla från så många oskyldiga civila som detta fascistland, och detta med västmakternas goda minne!

Nej upplös skiten säger jag bara! Avskaffa regringen och riv knesset, och stryk dess suveränitetsförteckning i FN. Frågan är bara, hur genomförbart skulle detta vara i praktiken? Jag vet att det går att genomföra, men vad skulle behöva göras för att omsätta detta förfarande i praktiken? Måste FN rösta om statens upplösande? Räcker det då med generalförsamlingens och säkerhetsrådets majoritet, eller pste detta ske "inneifrån"?

Intressant tråd, jag har själv ingen aning om huruvida det rent juridiskt går att avskaffa Israel, men man ska väl ändå delge sina kanske ointressanta observationer...

Efter att genom böcker, dokumentärer och radioprogram ha tagit del av båda sidornas perspektiv på Israel-Palestinakonflikten, känns det som om min ursprungliga syn på Israel och nazionisterna som källan till problemet förstärks. Både historiska och nutida fakta talar liksom för sig själv, och den enda lösningen på konflikten är att Israel, som alltid har varit, fortfarande är och, om inte radikala ändringar genomförs, kommer förbli den aggressiva och oresonliga parten, slutar med sina imperiebyggande ambitioner.

Läser man i de större svenska tidningarna, som ju till största delen är borgerliga och proisraeliska, så ser man att de nuförtiden ofta försöker få båda sidorna att framstå som lika goda kålsupare, eller t.o.m. få palestinierna att se ut som problemet, men kollar man vad som egentligen sägs av de olika sidornas ledare, så står det klart att palestinierna gång på gång har erbjudit Israel fred, medan de ledande israelerna bara orerar om att fortsätta massakrera människor...

Till och med Hamas, som oftast beskrivs som rabiata och totalt oresonliga terrorister, har försökt få till stånd fred och vapenvila med Israel [1][2], erbjudanden som ignorerats eller besvarats med "demokratisering" i form av vit fosfor och massakrer av civila på Gazaremsan.

1: http://www.msnbc.msn.com/id/24235665
2:http://www.imemc.org/article/52046
Citera
2009-09-20, 12:07
Medlem
Haglers avatar
Dom oxå

Citat:
Ursprungligen postat av tras
Vad menar du ska hända med befolkningen?

Ja,låt dom jävlarna smaka på sin egen medicin...vill inte kommentera mer,då blir man klassad som antisemitist...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in