2012-06-08, 09:31
Medlem
Giladis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galen-extremist
Nu har ju både Ola_Schubert och TKD gått in och svarat.

Vad är det för sorts mjöl som finns i min galna påse?

Jo visserligen de har gjort det..s.k valt/väljer att blanda lögner med fruktansvärt snäv och hypokritiskt syn på vad specifikt - religiös - stat är för något ..specifikt när det gäller Israel. Jag skulle som tillägg för deras kamelsväljande svar skriva...att det specifika i deras/ert kritik är inte den specifika religiösa staten i sig..., nej åtminstone när det gäller, Hinduer, muslimer och kristna - utan den enda ( ej bäst fungerande ) demokratiska staten i området, med minst religiös styrda domstolar och är öppen demokrati med rösträtt för all innevånare. Specifikt är inte den icke existerande specifika judiska staten ...således, utan ert specifika fokus på den judisk staten

Citat:
Menar du på allvar att det pågår en medveten politisk infiltration och en demografisk krigsföring i Israel med hjälp av flyktingar? Det är sådant man får höra av högerextremister och foliehattar, du är en kombination av båda. Om majoriteten av Israels befolkning tänker sig som dig och sin regeringen är ni uppenbarligen illa ute. Är man antisemit om man är emot Israel som specifik judisk stat? Dessutom skulle inte en tvåstatslösning hjälpa i längden utan jag tror mer på enstatslösning. Däremot så skulle jag acceptera en tvåstatslösning.

Krigsföring...din tolkning, dina ord !!!

Har du förresten ett förslag /förklaring för varför dessa i tusentals - uppskattningsvis uppemot 65000 - illegala människor söker sig just till Israel???? Vad kan detta vara...???? Den hemska religiösa teokratiska icke demokratiska, slavhandels och rasistiska specifika -Judeland???? Vad finns där i detta eländiga s.k heliga, specifikt judiska staten att hitta..? Det var en retorisk fråga..

Jag skrev..."automatiskt försvar av ständigt strömmande av illegala flyktingar till Israel, individer /grupper av muslimer som av allt att döma betalar - (eller inte ) - tusentals dollar ( så fattiga är de..) för arabiska muslimska beduinligor i syfte att infiltrera Israel... medan det finns en mängd andra arabiska, muslimska länder i Afrika och runt om Israel...är inte bara underlig utan jävligt mystiks somliga tycker att det sker i ett visst politisk medvetet syfte. ." Du tycker inte det alltså !? Det skulle inte förvåna mig om det ligger faktiskt på detta viss, vilket jag också skrev..att man medvetet /eller ej..tvingar Israel/israelerna på en demografisk omöjlighet. Det var konsekvenserna jag har fokuserat på. Israel har samma rätt som andra länder har, och ska agera rätt genom att hjälpa hem dessa vilsna - dit vandrande tillbaka till sina hemländer. Vill man försöka komma in till landet ska man - som brukligt göras, nämligen ...ta sig in lagligt!!

Men låt se...om det nu inte är så som U.t skriver/ påstådda rasisten Giladi med resten av de fanatiska högern i Israel hävdar...och dessa individer inte är en organiserad listig och medveten akt/manöver, ( vilket jag kan fullständigt hålla med dig om..) Vad driver dessa tusentals individer att riskera sina liv,...ta på sig så enorma kostnader och vandra tusentals km just till den hemska specifika judiska staten..Israel ?..Vad lockar de där... Nu är inte frågan retorisk längre !!!!!!

Enstatslösning - ha ha ha.. Jo visst inom marxislamismen är detta väldigt populärt..ty inom si sådär 70 år hoppas man blir den en till arabisk stat, - specifikt muslimskt- dessutom , fattat!

Nej och åter nej - En Palestina och En Israel

mvh
Giladi
Senast redigerad av Giladi 2012-06-08 kl. 09:40.
Citera
2012-06-08, 23:12
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giladi
Du måste väl gå på nåt...På vad sätt är Israels bristande demokrati...mer specifik judisk...och på så viss mer obehaglig - och krävs på undergång - än de flera på raden katolska bananrepubliker, eller Spanien och Brasilien....för att inte nämna de teokratiskt notoriskt förbrytare av de mänskliga rättigheterna, jo Israels grannländer de barbariska muslimska, arab-staterna eller Iran...menar herr bullshit?

Nej, bristfällig demokrati är absolut inte specifikt judiskt. Snarare tvärt om då den judiska lärdomskulturen alltid stimulerat pluralism och öppet åsiktsutbyte. Så orsaken till att Israel är en bristfällig demokrati beror inte på judendomen eller judisk kultur per se.

Orsaken står istället att finna i den sionistiska ideologin. I sig bara en judisk nationalism, men applicerad på fel område vid fel tidpunkt så ballar den ur, radikaliseras, och förvandlas, steg för steg, i en all mer accelererande takt till extremsionism. Driven av den sjuka logik den måste anta, (pga historiska omständigheter), och ständigt radikaliserad i en allt mer högerextrem riktning där händelser omväxlande blir självuppfyllande profetior, och profetior blir till nya händelser.

Mot denna destruktiva och självdestruktiva utveckling står de innovativa, sekulariserade, eller toleranta religiösa judarna. Mot detta står också en blomstrande kapitalism, utvecklingen av landets produktivkrafter och allmän mänsklig anständighet.

Hade någon, för 20 år sedan sagt att Israel håller på att bli ett renodlat rasistiskt samhälle, så skulle jag ha skrattat. För jag upplevde Israels framgångsrika kampanj när FN:s generalförsamling stämplade sionism som rasism. Och man lyckades, med framgång, visa att det var diktaturer i tredje världen och Öststater som drev igenom den.

Nu ser det helt annorlunda ut. Den sionistiska radikaliseringen har drivits långt, väldigt långt. Och ännu har vi inte nått vägs ände. Att tala om framtida israeliska koncentrationsläger och möjlig massutrotning av "mindervärdiga", låter inte längre som en befängd mardröm.

Citat:
Europa har stängt sina gränser (för tex Turkiet)...varför? Har inte förbud mot fritt strömmande av asiater eller afrikaner, tull-gränslagar att göra med den demografiska kartan och den kristna vita-europeiska mannen att göra..? Utvisar inte Sverige papperslösa..(illegala hitkomna s.k socialturister var det inte så Göran Persson kallade dessa...- då han var premiärminister i vår vackra Sverige..? )och även individer med lagliga papper? Varför finns det olika passkontroll köer för européer och icke européer..och varför hjälper Eu både Italien och Spanien att skapa murar/gränspoliser som skall stoppa den svarta invandring från Afrika...?

Tja, när du inte kunde förtala den svenska flyktingpolitiken genom att jämföra den med det som händer i dagens Israel, så försöker du istället med EU:s flyktingpolitik. Och visst den har brister, ja kanske den rent av kan vara brutal på sina håll. Men jag kan garantera dig att du inte kommer att hitta en enda kommissionär som talar om "den vita mannen rätt". Och uppmaningar och planer på massarresteringar av folk med mörk hudfärg, bara för att en våldtäkt skett, ev. med en färgad förövare, kommer du heller inte att få se.

Och naturligtvis inga offentligt sanktionerade konspirationsteorier som underblåser hatet, då möjligtvis med Ungern som undantag.

Citat:
Fy fan säger jag..snacka om ...sila mygg och svälja kameler...Jag har inom detta korta svars inlägg sammanfatta essensen av orimligheten i er kritiska ståndpunkt..I Israel som absolut inte är specifikt judiskt - till skillnad från alla sina grannländer som är specifikt mer/mindre muslimska utan demokratiska värdegrunder - tillåts minoriteterna delta aktivt på samma villkor och icke sionistiska islamvänliga-arabiska partier finns representerade i Parlamentet/Knesset... Arabiska är ett officiellt språk...

Israel är alltså absolut inte specifikt judiskt? Samtidigt som de styrande hävdar att man måste "behålla israels judiska karaktär. Och inte mig emot om man med detta menar yttrandefrihet, pluralism, religionsfrihet och rättvisa. Men nu menar man, tyvärr, inte det. Det handlar istället om en rasistisk demografisk hysteri, en gynnad religion, judendomen och fortsatta brott emot de mänskliga rättigheterna.

Citat:
Ditt påstådda Jenin massaker... Det inte har varit något massaker i Jenin...annat än i din skalle. Uppenbarligen är den full av fördomsfulla svartvitt och splittrande (gott-ont) fantasier. Av någon märkligt orsak...har dessa schizo-paranoida fantasmer (som fö övergår till en mer inkluderande perspektiv, redan vid 2 års ålder..) verkar inte ha övergått till en mer generaliserande fas...tyvärr och jag misstänker att den ondskefulla fantasman om den specifika judisk staten, ligger i samma traumatiserade hjärncentra.

Jenin massakern
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=97925

Den Specifika judiska staten
http://sv.wikipedia.org/wiki/Knesset
http://sv.wikipedia.org/wiki/Israel

Jo, rapporterna om Jenin "massakerna" var överdrivna. Inte minst var bildmaterialet missvisade då det bara visade förstörelsen av en del av flyktinglägret. Ändå så ser jag denna förstörelse som en liten övning inför den senare förstörelsen i Gaza. Man lärde sig av tyskarna i Warszawa-gettot att t.om rasmassor måste röjas undan.

Sedan gör den politiska majoriteten i Knesset sitt bästa med att komma med lagförslag för att undergräva demokratin och de arabiska partiernas rättigheter. Som väl är så är Israel, ändå, till stora delar fortfarande en rättsstat, så domstolar jag stoppat dessa lagförslag. Men det är bara än så länge, då extremsionisterna, högst medvetet, gör allt för att infiltrera det oberoende rättsväsendet.

Din gamla avatar-bild, på elefanter, tycker jag är mer passande än din nuvarande bild. För du agerar sannerligen som en elefant i en porslinsaffär. Andra högerextremister här på Flashback har i alla fall den goda smaken att stå för sin extremism. Men du, som extremsionist, säger dig å ena sidan fördöma rasism, men å andra sidan så skriver du om "den vite mannen" och hans rättigheter samt håller dig med en renodlad högerextremt fånig konspirationsteori. Jag har "mött" en hycklande radikaliserad islamist här på Flashback. Och nu har jag alltså mött en hycklande radikaliserad extremsionist. Iof är detta inget som förvånar mig. Jag skrev ju, för inte allt för länge sedan, att du skulle radikaliseras.

Att diskutera med dig är alltså ungefär lika "meningsfullt" som att diskutera med nazister på "revisionist" forumet eller med radikaliserade islamofober på I&I forumet eller på terrorism forumet.

Vänta dig inte att jag kommer att ägna speciellt mycket tid åt dig fortsättningsvis.
Citera
2012-06-09, 00:33
Medlem
Galen-extremists avatar
Citat:

Har du förresten ett förslag /förklaring för varför dessa i tusentals - uppskattningsvis uppemot 65000 - illegala människor söker sig just till Israel???? Vad kan detta vara...???? Den hemska religiösa teokratiska icke demokratiska, slavhandels och rasistiska specifika -Judeland???? Vad finns där i detta eländiga s.k heliga, specifikt judiska staten att hitta..? Det var en retorisk fråga..

Jag skrev..."automatiskt försvar av ständigt strömmande av illegala flyktingar till Israel, individer /grupper av muslimer som av allt att döma betalar - (eller inte ) - tusentals dollar ( så fattiga är de..) för arabiska muslimska beduinligor i syfte att infiltrera Israel... medan det finns en mängd andra arabiska, muslimska länder i Afrika och runt om Israel...är inte bara underlig utan jävligt mystiks somliga tycker att det sker i ett visst politisk medvetet syfte. ." Du tycker inte det alltså !? Det skulle inte förvåna mig om det ligger faktiskt på detta viss, vilket jag också skrev..att man medvetet /eller ej..tvingar Israel/israelerna på en demografisk omöjlighet. Det var konsekvenserna jag har fokuserat på. Israel har samma rätt som andra länder har, och ska agera rätt genom att hjälpa hem dessa vilsna - dit vandrande tillbaka till sina hemländer. Vill man försöka komma in till landet ska man - som brukligt göras, nämligen ...ta sig in lagligt!!

Men låt se...om det nu inte är så som U.t skriver/ påstådda rasisten Giladi med resten av de fanatiska högern i Israel hävdar...och dessa individer inte är en organiserad listig och medveten akt/manöver, ( vilket jag kan fullständigt hålla med dig om..) Vad driver dessa tusentals individer att riskera sina liv,...ta på sig så enorma kostnader och vandra tusentals km just till den hemska specifika judiska staten..Israel ?..Vad lockar de där... Nu är inte frågan retorisk längre !!!!!!

mvh
Giladi

Då var vi tillbaka i konspirationstänkandet igen. Vad menas med en "demografisk omöjlighet"? Varför är du emot en enstatslösning? Nu bortser vi från konspirationstänkandet att araberna skulle ta över demografiskt.

Citat:
Enstatslösning - ha ha ha.. Jo visst inom marxislamismen är detta väldigt populärt..ty inom si sådär 70 år hoppas man blir den en till arabisk stat, - specifikt muslimskt- dessutom , fattat!

Vad är marxislamism för ideologi och vad kännetecknas för denna ideologi? Vad är det för sorts mjöl som finns i min galna påse? Alltså, vadå specifikt muslimskt? Jag vill att det ska finnas ett sekulärt Palestina, Israel eller vad landet nu kommer heta där alla religiösa minoriteter kan bo. Du skriver att vi hoppas att det ska bli arabiskt och muslimskt när du inte har en aning om vad "vi" vill. Dessutom är jag ateist så att säga att jag skulle vilja att det styrdes via religiösa lagar är bara trams.

Problemet är att du är en högerextremist och konspirationsteoretiker, även om du givetvis inte erkänner det. Du klagar på att alla andra är antisemiter etc. medan du själv är en rasist.

Sedan håller jag med Ola_Schubert. Det är knappt lönt att diskutera med dig.
Citera
2012-06-09, 01:14
Medlem
Månsans avatar
Citat:

Nä, hellre ett Israel och inget Palestina
Araber bara skriker, bråkar och slår ihjäl varandra överallt. Se hur det går till i Syrien, Egypten, Irak och alla andra hopplösa arabiska kloaker. Ska de verkligen ha ytterligare ett land att fördärva?

Nej, det är ingen god idé. Det skulle dröja max ett år innan det rådde totalt inbördeskrig i en palestinsk stat. Sannolikt skulle araberna sätta igång och mörda varandra samma dag som staten bildas.
Citera
2012-06-09, 11:18
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Då var vi tillbaka i konspirationstänkandet igen. Vad menas med en "demografisk omöjlighet"? Varför är du emot en enstatslösning? Nu bortser vi från konspirationstänkandet att araberna skulle ta över demografiskt.

Vad är marxislamism för ideologi och vad kännetecknas för denna ideologi? Vad är det för sorts mjöl som finns i min galna påse? Alltså, vadå specifikt muslimskt? Jag vill att det ska finnas ett sekulärt Palestina, Israel eller vad landet nu kommer heta där alla religiösa minoriteter kan bo. Du skriver att vi hoppas att det ska bli arabiskt och muslimskt när du inte har en aning om vad "vi" vill. Dessutom är jag ateist så att säga att jag skulle vilja att det styrdes via religiösa lagar är bara trams.

Problemet är att du är en högerextremist och konspirationsteoretiker, även om du givetvis inte erkänner det. Du klagar på att alla andra är antisemiter etc. medan du själv är en rasist.

Sedan håller jag med Ola_Schubert. Det är knappt lönt att diskutera med dig.

Vi verkar vara inne på samma linje , ett demokratiskt, helt sekulariserat och rättvist Palsrael. Själv är jag en defacto ateist som ogillar religiöst drivna stater.

Det skrämmande är att extremsionisternas radikalisering går rasande snabbt, faktiskt snabbare än jag antog att den skulle accelerera när jag förespådde Israels undergång som specifik judisk stat.

En ledarmot i Knesset tycker att man borde skjuta svenska turister:

http://www.haaretz.com/news/national/mk-shoot-everyone-trying-to-cross-israel-border-1.434167
Citera
2012-06-09, 16:05
Medlem
Pissjudens avatar
Judar spöar en amerikansk jude för att han tycker att palestinierna är ockuperade, schysst demokrati

http://www.youtube.com/watch?v=9QiV9xn0RbI&feature=related
Citera
2012-06-09, 17:44
Medlem
Ola Schuberts avatar
En nästan färsk intervju med Finkelstein angående de amerikanska judarnas stöd för Israel:

http://www.youtube.com/watch?v=hNAKWF1uQ08

Israel går emot självmord:

http://forward.com/articles/155273/paul-krugman-israeli-policies-suicide/

Den här boken borde jag lästa.

Inledningssidorna:

http://www.amazon.com/Crisis-Zionism-Peter-Beinart/dp/0805094121

Oh "Gud", varför måste jag alltid har rätt?
Citera
2012-06-09, 20:14
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
En nästan färsk intervju med Finkelstein angående de amerikanska judarnas stöd för Israel:

http://www.youtube.com/watch?v=hNAKWF1uQ08

Israel går emot självmord:

http://forward.com/articles/155273/paul-krugman-israeli-policies-suicide/

Den här boken borde jag lästa.

Inledningssidorna:

http://www.amazon.com/Crisis-Zionism-Peter-Beinart/dp/0805094121

Oh "Gud", varför måste jag alltid har rätt?

Jag har inte heller läst Peter Beinarts bok The Crisis of Zionism men för några dagar sen hittade jag en recension som Stephen M. Walt hade länkat till på sin blogg (Walt skrev att han själv bara läst halva boken och att han återkommer med en egen recension). Recensenten heter Jerome Slater:

Citat:
I am a professor (emeritus) of political science, currently holding the position of University Research Scholar, State University of New York at Buffalo. Since 1963 I have taught and written about U.S. foreign policy and the Israeli-Palestinian conflict, both for professional journals (such as International Security, Security Studies, and Political Science Quarterly) and for the general reading public, such as Dissent, Tikkun, and (many years ago, as might be imagined), New Republic. I also write many lead foreign policy columns for the Sunday Viewpoints section of the Buffalo News, and I have recently been invited to become a regular blogger for the Huffington Post.

http://www.jeromeslater.com/2012/05/peter-beinarts-crisis-of-zionism-and.html

Jerome Slater kommenterar också New York Times (Jonathan Rose) och Washington Posts (Alana Newhouse) recensioner av Peter Beinarts bok. Även om man inte har läst boken så är det ändå intressant att läsa det då Jerome Slater verkligen dissekerar recensionerna i de tidningarna.

Jag måste också bara citera följande av Jerome Slaters bloggartikel:

Citat:
Explaining Obama

In any case, the Crisis of Zionism book is by no means entirely unoriginal: Beinart clearly has had close access to key members of the Obama administration, and has provided the most persuasive and detailed account of Obama’s step-by-step abandonment of his previous “liberal Zionist” principles and sympathies and his final humiliating surrender to the Netanyahu government, the know-nothings in Congress, and the Israel lobby.

Paradoxically, though, Beinart’s account could be construed as offering some grounds to be mildly hopeful about a second Obama administration: by demonstrating that the Obama surrender was motivated almost entirely by political considerations, which trumped Obama’s own views and principles, it somewhat allays legitimate concerns that Obama just didn’t understand the realities of Israeli policies and became genuinely convinced by the arguments of the Lobby and the likes of Dennis Ross, who (as Beinart notes) became “firmly in control of Israeli policy” in the U.S. government.

Does the apparent fact that prior to assuming the office of the presidency Obama’s views were close to those of the liberal Zionists leave hope for real changes after November, should he be reelected and presumably freed of narrow political considerations? Theoretically, perhaps so—still, I seriously doubt the man has it in him to actually put up much of a fight—on just about any issue, let alone one so explosive—when he runs into serious and determined resistance.

http://www.jeromeslater.com/2012/05/peter-beinarts-crisis-of-zionism-and.html
Senast redigerad av TKD_1337 2012-06-09 kl. 20:51.
Citera
2012-06-10, 16:08
Medlem
Galen-extremists avatar
Nya demonstrationer och attacker mot afrikaner i Israel...

Citat:
Demonstrators attacked African passersby while others lit garbage cans on fire and smashed car windows.

Another group of demonstrators stopped a shuttle taxi and searched for migrant workers among the passengers, while banging on the windows.

The crowd cried "The people want the Sudanese deported" and "Infiltrators get out of our home."

Likud MK Miri Regev participated in the protest and said that "the Sudanese were a cancer in our body."

Citat:
Following the protest, hundreds of people assembled in the main street of the Hatikvah neighborhood. Several protesters smashed the windows of a grocery store that served the migrant workers community, broke the windows of a barber shop and looted it.

Police arrested 17 people during the protest, with some of them detained while beating Sudanese migrants.

http://www.haaretz.com/news/national/demonstrators-attack-african-migrants-in-south-tel-aviv-1.432262

Man ska även börja massdeportera folk.

http://www.haaretz.com/news/national/israel-prepares-mass-deportation-of-south-sudanese-refugees-1.432260

Vilka metoder man använder. Slår sönder affärer och plundrar. Man kan inte blunda för rasismen som finns i Israel, både på regeringsnivå och bland befolkningen. Högerextremism är ett tydligt problem.
Senast redigerad av Galen-extremist 2012-06-10 kl. 16:12.
Citera
2012-06-10, 16:12
Medlem
Nathurams avatar
Är det inte lite komiskt att nynassarna som I vanliga fall hatar araber har så mycket sympati för Palestinas folk?
Citera
2012-06-10, 16:16
Medlem
Galen-extremists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nathuram
Är det inte lite komiskt att nynassarna som I vanliga fall hatar araber har så mycket sympati för Palestinas folk?

Vilka är nynazister härinne? Snälla tala om för mig vad det är som gör oss till nynazister för att man sympatiserar med palestinierna.

Ett tips....kolla min inläggshistorik.

Eller är det att du hatar araber så mycket att du ställer dig automatiskt på Israels sida för att de står, vad foliehattar kallar det, i fronten i kriget mot Islam?
Senast redigerad av Galen-extremist 2012-06-10 kl. 16:19.
Citera
2012-06-10, 16:32
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Nya demonstrationer och attacker mot afrikaner i Israel...

http://www.haaretz.com/news/national/demonstrators-attack-african-migrants-in-south-tel-aviv-1.432262

Man ska även börja massdeportera folk.

http://www.haaretz.com/news/national/israel-prepares-mass-deportation-of-south-sudanese-refugees-1.432260

Vilka metoder man använder. Slår sönder affärer och plundrar. Man kan inte blunda för rasismen som finns i Israel, både på regeringsnivå och bland befolkningen. Högerextremism är ett tydligt problem.

Tja, 1933 är tydligen redan passerat. Nu är det alltså 1938 som gäller.....

1938 så använde nazisterna ett judiskt terrordåd emot den Tyska Paris-ambassadören som ursäkt. Idag använder sig extremsionisterna sig av en våldtäkt som ursäkt.

Fortsättning följer......, var så säkra på det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in