2009-12-15, 23:27
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdamGeller
Jag har läst det men anser verkligen inte att det motsäger de undersökningar jag skrev om.

För det första:

Var de som gjorde de undersökningar jag skrev om judar? Har du belägg för det?

För det andra:

Det handlar om lite mer grejer än det de säger, självklart har alla människor i grunden samma genetik. Men de undersökningar jag sett visar på en remarkabel likhet mellan världens judar, som egentligen inte går att säga något emot, de visar att judar från Östeuropa och judar från mellanöstern är exakt lika.

Jag har förstått att du är en antisemit också eftersom du fortsätter med denna falska nazistteori som kallas Khazariateorin, som ju redan är motbevisad, läs om ämnet så står det att hela teorin är fel.

Du verkar ha ett stort hat mot judar och därför skriver du ner Israel, det judiska folket har lidit i tusentals år men du tror väl inte på förintelsen heller om man ser att du tror på Khazariamyten. Dessutom bryr du dig bara om att ca 2000-3000 araber dött i krig mot Israel, du bryr sig ingenting om de miljoner judar som dött i pogromer, slaveri och i förintelsen. Det går inte att jämföra det alls. Muslimer mördar också kristna och judar i mellanöstern och tvingar de betala tvångsskatt för att de är icke muslimer.

De undersökningar du sett,, haha du kan ju inte ens bemöda dig att posta en länk till ditt citat, vilket förmodligen är från Wikipedia....

Så den judiske pro-"israeliske" professorn Shlomo Sand,s tes är alltså en falsk nazistteori, Är han också anti-semit?
Du är rolig du.
Om du vill läsa på mer om vad som debatterats om judeKhazarerna så kan du söka här på FB, det har nog gått några rundor.
Citera
2009-12-15, 23:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
De undersökningar du sett,, haha du kan ju inte ens bemöda dig att posta en länk till ditt citat, vilket förmodligen är från Wikipedia....

Så den judiske pro-"israeliske" professorn Shlomo Sand,s tes är alltså en falsk nazistteori, Är han också anti-semit?
Du är rolig du.
Om du vill läsa på mer om vad som debatterats om judeKhazarerna så kan du söka här på FB, det har nog gått några rundor.
Så du menar att de flesta seriösa vetenskapsmän tror på Khazarteorin? Jag tror nog du själv vet att den teori som det finns mest belägg för och är mest vedertagen är den jag står för.

Självklart kommer inte världens 10 + miljoner judar från Khazariska konvertiter, det säger ju sig självt. Konstigt att dessa ''khazarer'' delar samma genetik till 100 % som judar från mellanöstern

Du är en rasist som hatar judar, jag får minnen av nazisterna när jag debatterar mot dig vilket äcklar mig, påminner om Hitler faktiskt. Du tycker att förintelsen är påhittad och pissar därmed alla judar i fejan.

Judar har all rätt i världen att ha ett eget land i Israel, muslimer har dussintals islamiska länder och kristna har många länder, judar har samma rätt som dem till ett eget land och då i vårt urpsrungsland Israel.
Citera
2009-12-15, 23:50
Bannlyst
Varför svarar du inte?
Och varför är man nazist per automatik bara man kritiserar Israel?
Hur många gånger ska ni dra anti-semitkortet egentligen?

Bara för att man debatterar ett enligt er känsligt ämne så är man Hitler? Oh joy
Citera
2009-12-15, 23:54
Medlem
Citat:
Judar har all rätt i världen att ha ett eget land i Israel, muslimer har dussintals islamiska länder och kristna har många länder, judar har samma rätt som dem till ett eget land och då i vårt urpsrungsland Israel.

Ja, Judarna som folk borde ha ett nationalhem. Eller snarare, borde ha haft det da vi forhopningsvis som varld ar pa vag bort fran sadana nationalistiska ideer.

Problemet ar att deras ratten till ett nationalhem for judarna gick ut over andras individuella rattigheter, och fortsatter att gora det an idag. Sa fragestallningen blir da, har judarna ratt till ett nationalhem pa andras bekostnad, och i sa fall pa vems bekostnad?
Citera
2009-12-16, 00:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kungapa
Ja, Judarna som folk borde ha ett nationalhem. Eller snarare, borde ha haft det da vi forhopningsvis som varld ar pa vag bort fran sadana nationalistiska ideer.

Problemet ar att deras ratten till ett nationalhem for judarna gick ut over andras individuella rattigheter, och fortsatter att gora det an idag. Sa fragestallningen blir da, har judarna ratt till ett nationalhem pa andras bekostnad, och i sa fall pa vems bekostnad?
Uppenbarligen då hela den civiliserade världen stöttar Israel existens till fullo, alla seriösa människor inser att Israel ska existera, bara en liten minoritet muslimer och annat folk som inte insett detta. Muslimer borde ge judar och kristna samma rättigheter i muslimska länder innan de klagar på Israel, annars hycklar de något enormt.
Citera
2009-12-16, 00:15
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:

Självklart kommer inte världens 10 + miljoner judar från Khazariska konvertiter, det säger ju sig självt.
Nej klart inte alla härstammar från Khazarriket, enligt Prof, Sand så kommer Sephardijudarna från nordafrika !! Kanske en förklaring till Y.kromosonerna som du läst om i dina undersökningar.

http://www.thejc.com/lifestyle/the-simon-round-interview/21817/interview-shlomo-sand

Citat:
Jews of Sephardi descent are likely to have originated in North Africa

Citat:
Konstigt att dessa ''khazarer'' delar samma genetik till 100 % som judar från mellanöstern

100%? Vilka judar i MÖ? Enligt vem då?

Prof, Sand har ett bra citat om detta med genetik.

Citat:
it is more important to have wings than roots. A people which has to justify their existence in biological terms is in very bad shape.
Citera
2009-12-16, 00:23
Bannlyst
Vilken överraskning, AdamGeller flyr och börjar ta diskussionen via PM istället.
Som vanligt, att fly undan när man frågas obekväma frågor verkar vara en trend hos pro-Israeler. Fyfan vad patetiskt.

Citat:

Angående kristna och judar så måste de betala en tvångsskatt bara för att de inte är muslimer i shariastater, jag anser att muslimer är enorma hycklare, klagar på Israel medan ni själv inte tillåter kristna och judar att få bygga olika tempel och ha samma rättigheter.
Haha! Shariastater. Ser du några "Shariastater" i min lista?
Citera
2009-12-16, 00:32
Bannlyst
Citat:
Sv: Därför
Diskussionen är OT i den tården därför passar den bättre i PM, eller vill du ha en OT diskussion i en tråd om Israel?
Du besvarade 2 inlägg efter mitt som handlade om samma sak, din pajas. Skyll inte på OT
Komigen nu, jag ställde några frågor, ta och besvara dem istället!
Är det så svårt? Flyr du alltid när du blir ställd i diskussioner?
Citera
2009-12-16, 03:03
Medlem
Kuvolskis avatar
Citat:

Det finns inte bara Araben, Vite Mannen och Juden i världen.

Varför har judarna (bevisligen) mer rätt att få tillbaka sitt land än aboriginerna i Australien, indianerna i Amerika eller samerna i norra Sverige, kurderna i världen, syrianerna i Turkiet, assyrerna i Irak etc.?

Ok om det hade handlat om att Israel blev invaderat, judarna fick fly och att de sedan flyttar tillbaka efter att det "löst sig". Men att komma tillbaka efter en väldans massa år och göra anspråk på ett land för att man har bott där för en evighet sedan?
Citera
2009-12-16, 03:37
Medlem
George100s avatar
Citat:
Jag har läst det men anser verkligen inte att det motsäger de undersökningar jag skrev om.

För det första:

Var de som gjorde de undersökningar jag skrev om judar? Har du belägg för det?

För det andra:

Det handlar om lite mer grejer än det de säger, självklart har alla människor i grunden samma genetik. Men de undersökningar jag sett visar på en remarkabel likhet mellan världens judar, som egentligen inte går att säga något emot, de visar att judar från Östeuropa och judar från mellanöstern är exakt lika.

Jag har förstått att du är en antisemit också eftersom du fortsätter med denna falska nazistteori som kallas Khazariateorin, som ju redan är motbevisad, läs om ämnet så står det att hela teorin är fel.

Du verkar ha ett stort hat mot judar och därför skriver du ner Israel, det judiska folket har lidit i tusentals år men du tror väl inte på förintelsen heller om man ser att du tror på Khazariamyten. Dessutom bryr du dig bara om att ca 2000-3000 araber dött i krig mot Israel, du bryr sig ingenting om de miljoner judar som dött i pogromer, slaveri och i förintelsen. Det går inte att jämföra det alls. Muslimer mördar också kristna och judar i mellanöstern och tvingar de betala tvångsskatt för att de är icke muslimer.

jag ska försöka hålla en nivå där en debatt mellan mig och dig kan uppfattas som civliserad.

1 Varför identifierar du dig själv med Israel? hade jag varit jude , då hade jag tagit ett stort avstånd från Israel och allt vad det står för.

2 Jag har inget emot judar. Det är svårt som arab att inte ha något imot judar. Du ska bara veta hur stark man är trots att man har förlorat min vän på grund av Israels sjuka bombande 2006 av hemlandet Libanon.

3 Det finns inget som bevisar att ashkenazi judar (khazarjudar) har samma gener som safardim judar (arabjudar) , det där vill jag ha en trovärdig källa till.

4 Judar har säkerligen förlorat miljoner. Men detta betyder inte att 8 miljoner palestinier ska få betala notan med att bli bestulna av sitt hemland. Och om man nu som jude skyller på att "Gud har lovat" att området palestina är bokat för judarna, hur kommer det sig att Teoder Herlz och Europas judar hade Uganda Och Marocko som alternativa länder för israels skapande? Då blir det solklart att motiveringen "Gud lovade oss landet" vara ett dåligt sätt att legitimera sin ockupation av landet Palestina.

Som kristen mördades min barndomsvän av Israels bombande den 17 juli 2006och inte av hans muslimska grannar som tog hand om hans barn när han var och arbetade.
Citera
2009-12-16, 03:52
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ASDA
Varför svarar du inte?
Och varför är man nazist per automatik bara man kritiserar Israel?
Hur många gånger ska ni dra anti-semitkortet egentligen?

Bara för att man debatterar ett enligt er känsligt ämne så är man Hitler? Oh joy

Tyvärr är det så att bara man det minsta kritiserar Israel, svensk invandringspolitik och/eller människor av andra nationaliteter/folkslag, ja då är man per automatik nazist, fascist, antisemit, rasist, ond människa, en som vill gasa ihjäl folk o.s.v.
Citera
2009-12-16, 04:43
Medlem
Citat:
Uppenbarligen då hela den civiliserade världen stöttar Israel existens till fullo, alla seriösa människor inser att Israel ska existera, bara en liten minoritet muslimer och annat folk som inte insett detta. Muslimer borde ge judar och kristna samma rättigheter i muslimska länder innan de klagar på Israel, annars hycklar de något enormt.

"Hela varlden" undantaget USA, Mikronesien och nagra andra o-stater anser ocksa att flyktingarna ska fa atervanda och ockupationen upphora. Sa uppenbarligen anser inte hela varlden att Israel har ratt att forneka de palestinska flyktingarnas rattigheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in