2009-12-15, 22:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kharabirasak
Men vi bedriver inte etnisk rensning på folk som vi anser att de inte har rätt att bo med oss.

Du frågade mig en fråga om islam, och bad mig se saken ur Koranens dvs islamisk perspektiv. Därför blev mitt svar ur islamisk perspektiv. Vilken religion som är den rätta är off-topic.

Fattigaste?
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_%28nominal%29_per_capita

Jag kan räkna 3 muslimska länder före Israel. Och om man ska lägga till alla muslimska länder tillsammans så blir skillnaden väldigt stor.

Kanske du också ska titta på Oljekrisen 1973 när vi snackar om arab-israel konflikten och ekonomi.
Muslimer bedriver förtryck och diskriminiering mot de tusentals kristna och judar som bor i muslimska länder, de har knappt rättigheter och kan bli mördade när som helst, dessutom måste de betala tvångsskatt bara för att de inte är muslimer. Muslimer har inte lidit i historien ens en procent lika mycket som judarna, tvärtom har muslimer i tusen år varit majoritet i mellanöstern och diskriminerat massvis med kristna och judar. Många av dagens muslimer är väldigt extremistiska och Hitlers ''Mein Kampf'' är en storsäljare vilket visar att de drivs av ett starkt hat mot judar där. Ni låtsas att ni är så humanistiska men det stämmer inte.

Jag som jude bryr mig inte ett dugg om Koranen, jag ser hela boken som falsk och detsamma med er epilepsi-profet.

De muslimska länder som är rika är rika på grund av olja, när oljan tar slut är det slut med dem.
Senast redigerad av AdamGeller 2009-12-15 kl. 22:20.
Citera
2009-12-15, 22:19
Medlem
cp-apas avatar
Antingen avskaffar vi Israel eller så måste alla judar flytta dit. Tänk ett Sverige utan judar.
Citera
2009-12-15, 22:24
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdamGeller
Du har fel, även de judar som kommer från Östeuropa är från mellanöstern ursprunglingen närmare bestämt Israel.

Så många konvertiter finns det inte, Khazarteorin som du verkar tro på har redan bevisats fel av modern forskning.

Jaha, då kan du langa upp lite källor på att det råder konsensus i den frågan.
Citera
2009-12-15, 22:25
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Du har fel, även de judar som kommer från Östeuropa är från mellanöstern ursprunglingen närmare bestämt Israel.

Så många konvertiter finns det inte, Khazarteorin som du verkar tro på har redan bevisats fel av modern forskning.

Jag skulle kunna posta ett flertal länkar till forskning som stödjer just den teorin. Vilket antagligen skulle leda till att du postar dina länkar. O.s.v. Det leder inte till något alls.
Tro du på det du tror på om du vill. Oavsett vilka fakta jag skulle kunna visa dig kommer jag inte att kunna få dig att ändra åsikt.

Är det inte underligt? En jude som sägs härstamma från det som idag kallas Israel, han har rätt att flytta dit och bosätta sig där. Även om hans härstamning från det området sägs vara för tusentals år sedan.
En palestinier som bott där för några årtionden sedan, han får inte flytta dit öht. Trots att han drivits därifrån med våld kan inte det s.k. världssamfundet enas om att tvinga puttelandet, diktaturstaten Israel att låta flyktingarna återvända.
En palestinier har knappt rätt att bo i området trots att han är född där. Det går många hus byggda för judar på varje hus som tillåts byggas för palestinier.
Irak bombades för att som man sa få landet att rätta sig efter FNs resolutioner. Israel är det land i världen som trotsar flest FN-resolutioner. Utan jämförelse flest. När kommer Israel att bombas för att få landet att följa FNs resolutioner?
Staten Israel bör avskaffas i sin nuvarande form. Jag är säker på att landet inte kommer att överleva som det ser ut idag.
Citera
2009-12-15, 22:30
Medlem
Citat:
Muslimer bedriver förtryck och diskriminiering mot de tusentals kristna och judar som bor i muslimska länder, de har knappt rättigheter och kan bli mördade när som helst, dessutom måste de betala tvångsskatt bara för att de inte är muslimer. Muslimer har inte lidit i historien ens en procent lika mycket som judarna, tvärtom har muslimer i tusen år varit majoritet i mellanöstern och diskriminerat massvis med kristna och judar. Många av dagens muslimer är väldigt extremistiska och Hitlers ''Mein Kampf'' är en storsäljare vilket visar att de drivs av ett starkt hat mot judar där. Ni låtsas att ni är så humanistiska men det stämmer inte.

Jag som jude bryr mig inte ett dugg om Koranen, jag ser hela boken som falsk och detsamma med er epilepsi-profet.

Orkar inte svara på varje punkt, men har du källor på det du skriver?
Om du inte bryr dig om Koranen varför frågade du om den från början?

Visst finns det diskriminering, men det finns ju överallt. Om det var så illa som du beskriver så borde det inte finnas judar i Iran, då Irans ledare om och om igen visat sitt hat mot Israel
Vissa judar är som sagt mycket rasistiska mot alla andra, sök bara "this is why people hate the jews" på youtube.
Citera
2009-12-15, 22:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Jaha, då kan du langa upp lite källor på att det råder konsensus i den frågan.

Så gärna så:

''A 1999 study by Hammer et al., published in the Proceedings of the United States National Academy of Sciences compared the Y chromosomes of Ashkenazi, Roman, North African, Kurdish, Near Eastern, Yemenite, and Ethiopian Jews with 16 non-Jewish groups from similar geographic locations. It found that "Despite their long-term residence in different countries and isolation from one another, most Jewish populations were not significantly different from one another at the genetic level... The results support the hypothesis that the paternal gene pools of Jewish communities from Europe, North Africa, and the Middle East descended from a common Middle Eastern ancestral population, and suggest that most Jewish communities have remained relatively isolated from neighboring non-Jewish communities during and after the Diaspora."[42] According to Nicholas Wade "The results accord with Jewish history and tradition and refute theories like those holding that Jewish communities consist mostly of converts from other faiths, or that they are descended from the Khazars, a medieval Turkish tribe that adopted Judaism."

''A 2005 study by Nebel et al., based on Y chromosome polymorphic markers, showed that Ashkenazi Jews are more closely related to other Jewish and Middle Eastern groups than to their local neighbouring populations in Europe.''

Hur förklarar du dessa genetiska undersökningar? De visar att judarna inte härstammar från Khazarier utan från mellanöstern.
Citera
2009-12-15, 22:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Jag skulle kunna posta ett flertal länkar till forskning som stödjer just den teorin. Vilket antagligen skulle leda till att du postar dina länkar. O.s.v. Det leder inte till något alls.
Tro du på det du tror på om du vill. Oavsett vilka fakta jag skulle kunna visa dig kommer jag inte att kunna få dig att ändra åsikt.

Är det inte underligt? En jude som sägs härstamma från det som idag kallas Israel, han har rätt att flytta dit och bosätta sig där. Även om hans härstamning från det området sägs vara för tusentals år sedan.
En palestinier som bott där för några årtionden sedan, han får inte flytta dit öht. Trots att han drivits därifrån med våld kan inte det s.k. världssamfundet enas om att tvinga puttelandet, diktaturstaten Israel att låta flyktingarna återvända.
En palestinier har knappt rätt att bo i området trots att han är född där. Det går många hus byggda för judar på varje hus som tillåts byggas för palestinier.
Irak bombades för att som man sa få landet att rätta sig efter FNs resolutioner. Israel är det land i världen som trotsar flest FN-resolutioner. Utan jämförelse flest. När kommer Israel att bombas för att få landet att följa FNs resolutioner?
Staten Israel bör avskaffas i sin nuvarande form. Jag är säker på att landet inte kommer att överleva som det ser ut idag.

Som sagt, studera det jag skriver nedanför, det har redan gjorts undersökningar som bevisar min poäng så era fåniga teorier är antisemtiska lögner och rashatar propaganda mot judar.

Israel kommer självklart överleva, de har stöd av hela den civiliserade världen, från hela väst. De enda som är emot Israel är ett fåtal diktaturer och vad de tycker och tänker spelar ingen som helst roll.

Sådana som du bryr dig bara om muslimer, att judar och kristna över hela mellanöstern behandlas som djur bryr du dig inte ett dugg om, kristna och judar mördas på gatan i dessa länder och de tvingas betala skatter för att de inte är muslimer, ja men det är ju helt ok de är ju muslimer. Medan judar lidit i 2000 år så får vi ändå inte ha ett eget land enligt er, vi har all rätt i världen till Israel och det kan ingen ta ifrån oss.
Senast redigerad av AdamGeller 2009-12-15 kl. 22:43.
Citera
2009-12-15, 22:51
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Så gärna så:

''A 1999 study by Hammer et al., published in the Proceedings of the United States National Academy of Sciences compared the Y chromosomes of Ashkenazi, Roman, North African, Kurdish, Near Eastern, Yemenite, and Ethiopian Jews with 16 non-Jewish groups from similar geographic locations. It found that "Despite their long-term residence in different countries and isolation from one another, most Jewish populations were not significantly different from one another at the genetic level... The results support the hypothesis that the paternal gene pools of Jewish communities from Europe, North Africa, and the Middle East descended from a common Middle Eastern ancestral population, and suggest that most Jewish communities have remained relatively isolated from neighboring non-Jewish communities during and after the Diaspora."[42] According to Nicholas Wade "The results accord with Jewish history and tradition and refute theories like those holding that Jewish communities consist mostly of converts from other faiths, or that they are descended from the Khazars, a medieval Turkish tribe that adopted Judaism."

''A 2005 study by Nebel et al., based on Y chromosome polymorphic markers, showed that Ashkenazi Jews are more closely related to other Jewish and Middle Eastern groups than to their local neighbouring populations in Europe.''

Hur förklarar du dessa genetiska undersökningar? De visar att judarna inte härstammar från Khazarier utan från mellanöstern.

God sed är att man också postar en länk till vart man tagit uppgifterna ifrån.
Jag tycker dessutom att man ska kunna tillföra något till innehållet själv, speciellt när det rör sig om ett ämne som relativt för gemene man är obegriplig forskning såsom genetik är, eller du kanske studerar genetik. Som sagt, genetik utan historia och arkeologi är ingenting värt.

Anyway ang, Y-kromosoner......och DNA forskning utförd utav judar med förutfattade meningar.

http://www.consortiumnews.com/2009/041109b.html
Citat:
Genetic Evidence

There has been no serious rebuttal to Sand’s book, which has been a bestseller in Israel and Europe – and which is expected to be released in the United States within the year. But there were earlier genetic studies attempting to demonstrate an unbroken line of descent among Ashkenazi Jews in Europe from the Hebrew tribes of Israel.

In a genetic study published by the United States National Academy of Sciences, the Y chromosomes of Ashkenazi, Roman, North African, Kurdish, Near Eastern, Yemenite, and Ethiopian Jews were compared with 16 non-Jewish groups from similar geographic locations. It found that despite long-term residence in different countries and isolation from one another, most Jewish populations were not significantly different from one another at the genetic level.

Although the study also demonstrated that 20 percent of the Ashkenazim carry Eastern European gene markers consistent with the Khazars, the results seemed to show that the Ashkenazim were descended from a common Mid-Eastern population and suggested that most Jewish communities have remained relatively isolated from neighboring non-Jewish communities during and after the Diaspora.

However, a monumental genetic study entitled, “The Journey of Man,” undertaken in 2002 by Dr. Spencer Wells, a geneticist from Stanford University, demonstrated that virtually all Europeans males carry the same genetic markers found within the male population of the Middle East on the Y chromosomes.

That is simply because the migration of human beings began in Africa and coursed its way through the Middle East and onward, stretching over many thousands of years. In short, we are all pretty much the same.

Det var mitt svar, bollen är din , nu är det din tur att förklara dig.
Citera
2009-12-15, 23:03
Bannlyst
Citat:
God sed är att man också postar en länk till vart man tagit uppgifterna ifrån.
Jag tycker dessutom att man ska kunna tillföra något till innehållet själv, speciellt när det rör sig om ett ämne som relativt för gemene man är obegriplig forskning såsom genetik är, eller du kanske studerar genetik. Som sagt, genetik utan historia och arkeologi är ingenting värt.

Anyway ang, Y-kromosoner......och DNA forskning utförd utav judar med förutfattade meningar.

http://www.consortiumnews.com/2009/041109b.html

Det var mitt svar, bollen är din , nu är det din tur att förklara dig.
Om jag får försöka så kan jag använda mig själv som ett slags ''bevis''. Jag är född i Sverige men mina förfäder kom till Sverige på 40-talet från Östeuropa, jag vet inte exakt hur många hundratals år de bodde där men jag själv har helt svart hår och bruna ögon precis som resten av min familj och släkt Även mina ansiktsdrag är exakt som man ser ut i mellanöstern, jag ser ut som vilken jude som bor i Israel som helst. Det kan bara bygga på att alla världens judar har en bakgrund i landet Israel som en av de judiska stammarna som sedan spred sig över jorden. Vilket det finns belägg för, det har jag själv visat med den undersökning som du motbevisar med att säga att undersökningen är gjord av judar och alltså falsk vilket jag tycker verkar väldigt fördomsfullt och stämmer nog inte riktigt.
Citera
2009-12-15, 23:08
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Om jag får försöka så kan jag använda mig själv som ett slags ''bevis''. Jag är född i Sverige men mina förfäder kom till Sverige på 40-talet från Östeuropa, jag vet inte exakt hur många hundratals år de bodde där men jag själv har helt svart hår och bruna ögon precis som resten av min familj och släkt Även mina ansiktsdrag är exakt som man ser ut i mellanöstern, jag ser ut som vilken jude som bor i Israel som helst. Det kan bara bygga på att alla världens judar har en bakgrund i landet Israel som en av de judiska stammarna som sedan spred sig över jorden. Vilket det finns belägg för, det har jag själv visat med den undersökning som du motbevisar med att säga att undersökningen är gjord av judar och alltså falsk vilket jag tycker verkar väldigt fördomsfullt och stämmer nog inte riktigt.

Läste du det fetstilta i citatet? om inte så gör det igen.

Vem vet du kanske ser ut som en tvättäkta Khazar.
Citera
2009-12-15, 23:17
Bannlyst
Citat:
Läste du det fetstilta i citatet? om inte så gör det igen.

Vem vet du kanske ser ut som en tvättäkta Khazar.
Jag har läst det men anser verkligen inte att det motsäger de undersökningar jag skrev om.

För det första:

Var de som gjorde de undersökningar jag skrev om judar? Har du belägg för det?

För det andra:

Det handlar om lite mer grejer än det de säger, självklart har alla människor i grunden samma genetik. Men de undersökningar jag sett visar på en remarkabel likhet mellan världens judar, som egentligen inte går att säga något emot, de visar att judar från Östeuropa och judar från mellanöstern är exakt lika.

Jag har förstått att du är en antisemit också eftersom du fortsätter med denna falska nazistteori som kallas Khazariateorin, som ju redan är motbevisad, läs om ämnet så står det att hela teorin är fel.

Du verkar ha ett stort hat mot judar och därför skriver du ner Israel, det judiska folket har lidit i tusentals år men du tror väl inte på förintelsen heller om man ser att du tror på Khazariamyten. Dessutom bryr du dig bara om att ca 2000-3000 araber dött i krig mot Israel, du bryr sig ingenting om de miljoner judar som dött i pogromer, slaveri och i förintelsen. Det går inte att jämföra det alls. Muslimer mördar också kristna och judar i mellanöstern och tvingar de betala tvångsskatt för att de är icke muslimer.
Citera
2009-12-15, 23:27
Bannlyst
Citat:
Som sagt, studera det jag skriver nedanför, det har redan gjorts undersökningar som bevisar min poäng så era fåniga teorier är antisemtiska lögner och rashatar propaganda mot judar.

Israel kommer självklart överleva, de har stöd av hela den civiliserade världen, från hela väst. De enda som är emot Israel är ett fåtal diktaturer och vad de tycker och tänker spelar ingen som helst roll.

Sådana som du bryr dig bara om muslimer, att judar och kristna över hela mellanöstern behandlas som djur bryr du dig inte ett dugg om, kristna och judar mördas på gatan i dessa länder och de tvingas betala skatter för att de inte är muslimer, ja men det är ju helt ok de är ju muslimer. Medan judar lidit i 2000 år så får vi ändå inte ha ett eget land enligt er, vi har all rätt i världen till Israel och det kan ingen ta ifrån oss.
Trams.
Jag skulle vilja ha källa till det fetstilta, och säg inte "sök". När man kommer med påståenden måste man styrka det med en källa och allt det du har skrivit är skitsnack tills du hänvisar till något som backar upp det.

Det förekommer trakasserier men långt ifrån i alla länder. I Jordanien finns det inga som helst problem, inte i Libanon heller, Syrien, Oman, Marocko, Algeriet, U.A.E (bor runt en halv miljon kristna arbetare), Bahrain, Qatar, Egypten.

Visa mig vart "kristna och judar mördas" på dessa länders gator tack.
Och vilken skatt? Har du några belägg på det?

Du gråter själv och snackar om fördomar och att "alla judar e inte blabla fördomar!" och sen kommer du med skitsnack utan några källor och påstår att kristna och judar mördas på gatorna i ALLA arabländer.. jo tjena..
Senast redigerad av ASDA 2009-12-15 kl. 23:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in