2008-05-03, 14:57
  #2785
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Jag hoppas för din egen skull att du skrev den här svamliga skiten under någon knepig drogmixpåverkan. En dödad palestinier per dygn (vilket av allt att döma är en felaktig, för låg siffra) skulle inte innerbära att det behövs sex miljoner år innan den kabbalamystiska lögnsiffran om "Förintelseoffer" vore uppnådd. Senast jag kollade gick det 365 dygn på ett år.
Haha, snacka om att göra bort sig
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Jimmy Carter samtalar, som "frilansare" med ett konstruktivt uppsåt, med åtskilliga statschefer i Mellanöstern - utom Olmert, som vägrar möta honom. Så har israeliska premiärministrar alltid, sedan ockupationsstatens upprättande 1948, betett sig, de har varit konsekventa i sin envetna strävan att förhindra dialog, diskussion, ett ärligt och redligt meningsutbyte.

http://www.counterpunch.org/martin05022008.html
Hur kommer det sig att israeliska politiker kan vägra möta viktiga politiker på det sättet? Jag menar, Carter har ju satt lite tryck på Israel och borde ju ändå vara en angelägenhet för Israeliska politiker att bemöta?
Citera
2008-05-03, 16:17
  #2786
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zockerzylt
Nej, 20 000 palestinier har dött sedan 1948, och lika många israeler har dött sedan samma årtal enligt SIPRI och B'Tselem.

Skulle vara intressant att fa en länk till ditt pastaende, är det möjligt?
Citat:
Ursprungligen postat av InteIgen
fullt möjligt, om man räkna in krigen.

Vilket gör att det har dött lite mindre än en palestinstin per dag (enligt all media så kan man tro att det är flera tusen), detta skulle göra att det skulle ta mer än 6000 000 år att nå samma dödsantal som under förintelsen, intressant att vissa gör liknelser ändå...
Lugn grabben, jag är inte färdig med dig än.
Vi har nagra länkar att diskutera, under tiden kan du läsa lite Ilan Pappe.
Citera
2008-05-07, 16:29
  #2787
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteIgen
fullt möjligt, om man räkna in krigen.

Vilket gör att det har dött lite mindre än en palestinstin per dag (enligt all media så kan man tro att det är flera tusen), detta skulle göra att det skulle ta mer än 6000 000 år att nå samma dödsantal som under förintelsen, intressant att vissa gör liknelser ändå...
Hemma igen.

Vet du vem som skriver TT-bloggen? Vem har konstruerat dina andra länkar?

Svar tack!
Citera
2008-05-07, 20:30
  #2788
Medlem
sten.bs avatar
Sionismen är en märklig rörelse.
Den är rasistisk, den är emot alla religioner, den islamska den kristna och även den judiska.
Den är ren ateism.
Den är satanistisk och har placerat askenazis i Israel som offerlamm inför det armageddon som dom håller på att orkestrera.
Dom är människans fiende nummer ett.
Man kan ställa sig frågan.
Hur hade världen sett ut utan sionismen?
Citera
2008-05-07, 22:27
  #2789
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Sionismen är en märklig rörelse.
Den är rasistisk, den är emot alla religioner, den islamska den kristna och även den judiska.
Den är ren ateism.
Den är satanistisk och har placerat askenazis i Israel som offerlamm inför det armageddon som dom håller på att orkestrera.
Dom är människans fiende nummer ett.
Man kan ställa sig frågan.
Hur hade världen sett ut utan sionismen?
En annan fråga är hur världen sett ut utan antisemitismen.
Israel under de senaste åren upplevt en häpnadsväckande ekonomisk utveckling. Den årliga BNP-ökningen överstiger stadigt 5%. Detta har skett trots att landet har ytterst begränsade råvarutillgångar. Den dryga miljonen ryssar som invandrat har integrerats på ett lyckosamt sätt.

Israel är ett av världens spjutspetsländer inom flera högteknologiska områden. Inom IT och kommunikation har Israel länge legat i framkanten. Googles senaste sökmotor har utvecklats i Israel och Intels nya multicore-processor har konstruerats av Intel i Haifa. Efter Silicon Valley har Israel världens största koncentration av högteknologiska företag. Kina, USA och Västeuropa är stora och växande handelspartners men även tidigare svurna fiender som Turkiet och Indien står för en allt större del av det handelsutbytet.

Israel producerar fler akademiska forskningsprojekt än något annat land i världen per capita samt även flest universitetsexamen per capita. Fyra nobelpristagare på fyra år tyder också på att Israel är ett land med hyfsade akademiska förutsättningar.

Den hårt kritiserade muren har fört med sig att antalet terrorattacker mot civilbefolkningen minskat dramatiskt. Terrorattacker som urskiljningslöst dödade lika många araber som judar bör också påpekas.

Araber/muslimers, övervintrade nazisters och andra Israelhatarnas magsura förhoppningar om landets undergång saknar alla förutsättningar att gå i uppfyllelse. Israel har kort och gott utvecklats till en ekonomisk succé - trist för er.

En Israelisk exportprodukt jag varmt kan rekommendera är det utmärkta röda vinet Yarden (Cabernet Sauvignon och Merlot) odlat på de ockuperade Golanhöjderna. Israel är annars ett högst medelmåttigt vinland, men detta kraftfulla rödvin är utsökt. Kostar strax över hundringen på systemet och väl värt att prova.
Citera
2008-05-07, 22:53
  #2790
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
En annan fråga är hur världen sett ut utan antisemitismen.
Israel under de senaste åren upplevt en häpnadsväckande ekonomisk utveckling. Den årliga BNP-ökningen överstiger stadigt 5%. Detta har skett trots att landet har ytterst begränsade råvarutillgångar. Den dryga miljonen ryssar som invandrat har integrerats på ett lyckosamt sätt.


Det är en myt.

Citat:
En världskänd israelisk ekonom, Don Patinkin, har visat i vilken utsträckning Israels bruttonationalprodukt mellan 1950 och 1958 inte förmådde finansiera vare sig offentlig eller privat konsumtion samt värdeminskningen på existerande kapital.29 Med enkla termer: inkomsten i Israel från nationens arbete täcker inte nationens behov. (Alltså trots all hjälp och bidrag så kvarstår Israel som ett "internationellt socialfall" medan den judiska propagandan talar om det "israeliska miraklet"!) Enligt FN:s årliga publikation som lämnar statistiska uppgifter om nationers budget (1965) varierade proportionen totala behov, som täcktes av bruttonationalinkomsten mellan 80 och 83% i staten Israel, medan t o m länder som Vietnam, som på samma gång utkämpade ett kontinuerligt krig, lyckades täcka mer än 87%; och Jordanien, utan naturliga resurser eller miljonärernas hjälp och som till stor del består av öken, överskred 80%. Länder välkända som "underutvecklade" som t ex Bolivia, Ceylon, Sudan och Malta visade procenttal som överskred 90%. Officiell israelisk statistik visar att Israel inte skulle kunna leva som stat mer än tre veckor om USA:s hjälp upphör!!

Sioniststaten Israel är alltså det land vars beroende av hjälp utifrån är störst.

Huvuddelen av bidraget ges icke desto mindre direkt av amerikanska staten vars "hjälp" i början av 1980-talet uppgick till mer än 3 miljarder per år, d v s mer än vad den federala USA-staten ger till samtliga USA:s delstater tillsammans!!

Dessutom har vi Rothschild som sponsrat alla huvudbyggnader i Jerusalem och bosättningar på västbanken.

Citat:
Den hårt kritiserade muren har fört med sig att antalet terrorattacker mot civilbefolkningen minskat dramatiskt. Terrorattacker som urskiljningslöst dödade lika många araber som judar bör också påpekas.
Att antalet terrorattacker mot civilbefolkningen minskade berodde på att Hamas utropade en vapenvila under denna tid inte på grund av muren.

Citat:
Araber/muslimers, övervintrade nazisters och andra Israelhatarnas magsura förhoppningar om landets undergång saknar alla förutsättningar att gå i uppfyllelse. Israel har kort och gott utvecklats till en ekonomisk succé - trist för er.
Jag är varken nazist, arab eller muslim men kan ändå se att Israel är dömt till undergång på grund av att det är grundat på orättfärdighet.
Citera
2008-05-08, 00:21
  #2791
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Att antalet terrorattacker mot civilbefolkningen minskade berodde på att Hamas utropade en vapenvila under denna tid inte på grund av muren.
Nej, bombningarna har minskat och nästan upphört p g a att de sprängglada ynglingarna - från vilken gruppering eller klan de än erkänner sig till - inte längre kommer in i Israel lika enkelt.

Citat:
Israel är dömt till undergång på grund av att det är grundat på orättfärdighet.

De flesta av världens stater har tillkommit på bekostnad av en ursprungsbefolkning eller grannar som anser att de blivit orättfärdigt bortkollrade eller bestulna på landområden. I Sverige har vi knyckt de norra delarna av samerna och de södra av danskarna. Hela syd- och nordamerika är stulet av ursprungsbefolkningen liksom Australien. Jättelandet Ryssland utgörs av många förtryckta och bestulna undersåtar till folkslag och nationer.

Så påståendet att Israel är dömt till undergång p g a att det uppstått orättfärdigt saknar all giltighet. Israel kan med tillförsikt se fram emot de kommande 60 åren.
Citera
2008-05-08, 00:58
  #2792
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Nej, bombningarna har minskat och nästan upphört p g a att de sprängglada ynglingarna - från vilken gruppering eller klan de än erkänner sig till - inte längre kommer in i Israel lika enkelt.

Det är svårt även för en sionistindoktrinerad att erkänna att attentaten minskade i och med att Hamas införde vapenvila.
Du saknar fullständig förståelse för vad det innebär att offra sitt liv i och med du i din arrogans kallar dom "sprängglada ynglingarna".

Citat:
De flesta av världens stater har tillkommit på bekostnad av en ursprungsbefolkning eller grannar som anser att de blivit orättfärdigt bortkollrade eller bestulna på landområden.
Det är riktigt att nationer växer fram på en grund av vad som funnits tidigare. Israel är ett nutida slående exempel på detta.
Hastigt fånget hastigt förgånget är vad jag menar med att "Israel är dömt till undergång".
Det räcker inte med att säga att du fått ett land av en gud. En stat måste grunda sig på en historia av verkliga förfäder.
Citera
2008-05-08, 02:12
  #2793
Medlem
suetoniuss avatar
Man får passa på att gratulera!

Frågan är bara, skulle Israel existera idag ifall de hade haft en påtvingad svensk massinvandringspolitik under efterkrigstiden (alltså med invandrare från icke judiska etniciteter i mellanöstern och afrika)? Kanske att man hade gjort det fast med stora problem, men landet hade nog inte existerat efter 120 år med en sådan politik. Nu har ju inte Israel någon sådan påtvingad politik så landet kommer med stor sannolikhet att existera även om 60 år. Sannolikheten är betydligt större för att länder som Sverige och Nederländerna försvinner pga. invandringen och kanske blir det till att dricka gravöl över Sverige när Israel firar sitt 120 års jubileum.

Judarna har en lång dokumenterad historia i sitt land och bör när man väger in alla faktorer (såsom arabernas enorma landtillgångar) ha rätt till ett land på det territoriumet. Svenskarna hade dock bebott Sverige i många tusen år innan Abraham styrde sitt folk mot det förlovade landet. Dessutom så har vi ett ganska så unikt anspråk på vårt land i och med att det låg täckt av snö innan vi vandrade in. Därefter så har även stora delar legat under vatten för att sedan höjas upp ur havet åt oss. Vi har alltså enbart ersatt fiskar och djur. Visst det var nog tal om olika europeiska stammar som kom vid olika tidpunkter men de hade alla (åtminstone de tidigaste och senare dominerande) idag nog klassificerats som nordeuropéer. Där kan man verkligen tala om guds hand. Först dolde han landet med ett vitt täcke och därefter lät han stora delar ligga under vattenytan för att sedan låta det stiga upp ur havet.
__________________
Senast redigerad av suetonius 2008-05-08 kl. 02:16.
Citera
2008-05-08, 03:16
  #2794
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
En stat måste grunda sig på en historia av verkliga förfäder.

Din löjliga kazarteori saknas det seriösa bevis för. Såvitt jag vet är det mest gedigna beviset ett par mynt med lite text på.
Citera
2008-05-08, 03:20
  #2795
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av De Ambris
Din löjliga kazarteori saknas det seriösa bevis för. Såvitt jag vet är det mest gedigna beviset ett par mynt med lite text på.
Khazarteorin är antisemitisk nonsens.

http://www.flashback.org/showthread.php?t=648499

Se den tråden för mer information om khazarteorin.
Citera
2008-05-08, 06:37
  #2796
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av De Ambris
Din löjliga kazarteori saknas det seriösa bevis för. Såvitt jag vet är det mest gedigna beviset ett par mynt med lite text på.

Det var inte det jag tänkte på i första hand.
Jag menar att en fördjupad känsla av en tillhörighet som nation grundas på att du bebott landet i många generationer.
Detta saknar israeliterna. Deras förfäder har bott i andra länder. Därav rotlösheten. Därav förfallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in