2005-08-08, 09:22
Medlem
Vi kan ju annars samla ihop hela världens befolkning och ställa oss på öland. Sedan låter vi naturen sköta sig självt, den brukar vara väldigt duktig på det. Sedan kan vi ju peta näsan tills vi är borta.Nej nog OT.

Saladins förslag är väl nästan exakt samma sak som man har kommit fram till i vägplanen för fred tusen år senare?
Btw, kan ingen förklara varför de i kan leva precis sida vid sida (Varannat hus israel varannat musilm)? Då blir det svårt för Israel att utföra sina "dödspatrulleringar*" samtidigt som muslimerna får svårt att rättfärdiga terrorattacker då de drabbar deras egna lika mycket.
Förstår att det kan blir problem iom vem som ska styra landet osv, men det är väl lättast om en oberoende kommité gör.

//TheLoser
*dödspatrulleringar = Glömde vad det var jag skulle skriva där, men jag syftar på när Israel går in med militär i flyktingläger mm för att leta "terrorister".
Citera
2005-08-08, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrialByError

Du menar organisationer som utförde terrorattacker 50 år sen? När var senast Stern ligan utförde en terroristattack?

Nja, Staten Israel stödjer Stern ligan fortfarande, likt PLO stödjer Palestina. 1980 så införde de tillochmed en hedersymbol/medalj som gavs ut till (ex-)terrorister i Stern-ligan, så kanske det inte skiljer så mycket mellan länderna trots allt? http://en.wikipedia.org/wiki/Stern_gang

Citat:
Så frågan kvarstår, vilka terroristorganisationer stöder staten Israel idag?

Tja, Eyal, samt bosättarorganisationen som utförde attentat mot Palestinska skolbarn, samt orgganisationen som Barush Goldstein tillhörde, de stödjer alla Isrrael. Jag kan nämna några fler med de är de som jag kommer på nu. Till saken hör den att bägge är lika goda kålsupare och att säga att Israel/Palestina är mer "nobelt" än den andre är bara larvigt, för det är de inte.
Citera
2005-08-08, 23:43
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Visst kan jag det, men nu var det inte dig jag frågade senast.
Du får gärna svara iofs, men hittils har jag inte sett dig ens försöka.

Du menar organisationer som utförde terrorattacker 50 år sen? När var senast Stern ligan utförde en terroristattack?
Ska vi kanske hata Tyskland för att RAF fanns där? Det var ju faktiskt närmare i tiden, eller hur?
Så frågan kvarstår, vilka terroristorganisationer stöder staten Israel idag? PLO stöder aktivt Hamas och dess militära gren Al-Qassim Brigades, de får pengar och ses som legitima mer eller mindre, men det är klart, ditt hat mot Israel och judar förblindar, de måste ses som djävulen annars faller din världsbild ihop antar jag.
Så ja, terroristgrupper som inte längre finns de kan jag inte kritisera sittande regering för, Stern ligan var terrorister, med tyngdpunkt på var. Ben Gurion som, påstått, stödde dem finns inte mer. PLO är aktivt idag, hamas genomför terroristattentat idag.

Nja, du har två fel här (inte överraskande iofs) Det var jag som ställde den ursprungliga frågan till ARNOLD, alltså kan du knappast beskylla mig för att vända på något alls, det andra felet är att jag inte är zionist.

Försök igen, och bättre lycka nästa gång.
Vem av oss vet det med säkerhet? Kanske i Irak?

Ditt hat mot araber förblindar dig dock mer, min son! Attacken mot Fidji-campen i Qana 1998 är väl inte 50 år sen, eller hur. Ursäkta inte terror med oadekvata argument!

Du hatar väl redan Tyskland pga Holocaust?

Och IDF - och beväpnade bosättare - begår inte dagliga skrämselaktioner mot Palestinier menar du?
Citera
2005-08-08, 23:56
Medlem
Så länge de skjuter av "taliban" så är jag nöjd, muslimer ser jag som ett av de största hoten mot mig, har övereende med det mesta bara det slår mot muslimerna....
Om något annat land hade blivit ockuperat så hade jag själv klart sympatiserat med dem men nu är det ju som sagt musslor som blir drabbade och då stödjer jag det hela helhjärtat det samma gäller gutanamo( stavning) hade det drabbat någon annan hade jag lackat men nu somnar jag med ett leede på läpparna varje kväll, vetande att de små gynnarna sitter i små burar och ruttnar...
Citera
2005-08-09, 00:00
Medlem
TrialByErrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Vem av oss vet det med säkerhet? Kanske i Irak?

Jo eller hur...
Vi kan väl ta och hålla oss till säkra händelser istället för att vilt spekulera.

Citat:
Ditt hat mot araber förblindar dig dock mer, min son! Attacken mot Fidji-campen i Qana 1998 är väl inte 50 år sen, eller hur. Ursäkta inte terror med oadekvata argument!
Hatar inte alls Araber, känner flera stycken som är ytterst sympatiska, jobbat med flera andra också som jag tycker är väldigt intelligenta, belevade och även dessa kritiska mot Europas okritiska hållning till terrororganisationer.
För övrigt ursäktar jag inte terror, när det är befogat att kritisera Israel så gör jag det, men i fallet PLO - Israel håller jag på en demokratisk stat mot en terroristorganisation, eller tycker du Hamas är ett gäng sköna snubbar i skägg?

Citat:
Du hatar väl redan Tyskland pga Holocaust?
Absolut inte, varför skulle jag göra det? Har många vänner som är Tyskar och har varit i Tyskland flera gånger, särskilt Munchen och Berlin.
Hatar du Judar för att de dödade Jesus?

Citat:
Och IDF - och beväpnade bosättare - begår inte dagliga skrämselaktioner mot Palestinier menar du?
Beväpnade bosättare är inte bra alls men knappast en av Israels regering sanktionerad paramilitär styrka, jag tycker att Israel bör ta bort bosättningar på de områden som de anser de kan ge till PLO, IDF är en skyddstyrka och dem har jag inte sett gör dagliga skrämselaktioner, däremot lägger de inte fingrarna emellan när det kommer till att hantera terrorister och kriminella element. Det är Hamas och andra palestinska terrorister som bidragit till att få den här stämningen, om du var soldat i de områdena hur tror du att du skulle reagera? Nä fullt legitimt.

Däremot finns det ett par riktiga puckon bland bosättarna, i de flesta fall tas dessa om hand av IDF också, till skillnad från PLO är Israel en rättstat.

Jag skulle uppskatta om du slutade anta sympatier/antipatier eller andra tyckanden åt mig, du har uppenbarligen en väldigt svart/vit bild av detta, hatar du judar? hatar du Israel? Är de en av de som tror på en världsomspännande Judisk konspiration?
Jag frågar rakt ut så kan du svara när du har tid.
Citera
2005-08-09, 00:33
Medlem
vejroniottans avatar
Citat:

Återigen ett bullshitargument för att jämställa riktig terror med oundvikliga olyckor som dessvärre ofta förekommer i krig. Om man slår upp den massaker du nämner så står det följande att läsa:

"The incident occurred in the conflict between Hezbollah and the Israel Defense Forces during "Operation Grapes of Wrath". Around 800 Lebanese civilians had taken refuge in the compound to escape the fighting. Over 100 of them died and 300 were wounded during the shelling, which also seriously wounded four Fijian soldiers. Many people, usually opponents of Israel or Israeli policies, refer to the shelling as the Qana massacre. "

Självklart var det en olycka. Vad skulle Israel tjäna på att döda 100 oskyldiga? Terror är inte bara moraliskt förkastligt. Det är även totalt onödigt och bedrivs enbart av idioter som knappast vet vad strategi innebär.

Blizzardking är dock en riktig idiot så hans världsbild blir därför därefter.
Citera
2005-08-09, 05:39
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
---Jag frågar rakt ut så kan du svara när du har tid.

Du glömde svara på en fråga nyss:

TrialByError kvad:

Citat:
Citat:
USA må stödja tvivleaktiga regimer, det är realpolitik, men samtidigt är det republikanerna i allmänhet samt Bush i synnerhet som de facto sätter Israel under press att ändra situationen.

Ezzelino mälde:

Citat:
Hur yttrar sig detta "sättande under press" från Bush junior, menar du? Exemplifiera gärna.

vejron, gorma inte så vilt, låt oss försöka hålla diskussionen till sakfrågor här, oprovocerade personangrepp och generella idiotförklaringar av oliktänkande är inte önskvärda någonstans på FB.
Citera
2005-08-09, 05:58
Medlem
TrialByErrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Du glömde svara på en fråga nyss:

TrialByError kvad:
Det var väldigt länge sedan jag hörde någon använda uttrycket kvad.
Kanske att du kvider när vi andra samtalar?
Ja, jag vet inte men svara på ditt spörsmål kan jag göra, erkänner att det tidigare försvann i "bruset" av länkar och citeringar i den här tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Hur yttrar sig detta "sättande under press" från Bush junior, menar du? Exemplifiera gärna.

Exempelvis har USA pressat Israel att avsluta byggnation av bosättningar:
http://web.israelinsider.com/Articles/Diplomacy/5305.htm

Detta gillas inte alls av ZOA:
http://www.zoa.org/pressrel2004/20040803b.htm

Condoleezza Rice har varit på besök ett par gånger för att sätta press på Israel samt donera lite pengar till Abbas:
http://www.jnewswire.com/library/article.php?articleid=429

Bush lovar att sätta press på Israel om Abbas avväpnar Hamas och andra terroristorganisationer:
http://english.people.com.cn/200505/30/eng20050530_187373.html

Behöver du mer exempel?
Citera
2005-08-09, 09:55
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Det var väldigt länge sedan jag hörde någon använda uttrycket kvad.

Kanske du läser för lite goda gamla europeiska texter, vad vet jag?

Beowulfkvädet exempelvis:

http://www.foteviken.se/art_50_99/viking_art62b.htm

Citat:
"---
Stundom kvad han
sorgligt sanna sånger,
sällsamma sägner
kunde den högsinte
kungen förtälja"
---"

Citat:
Kanske att du kvider när vi andra samtalar?

Nej, jag mäler och kväder. Andra får förstås mala och kvida om de känner att det är deras naturliga sätt att uttrycka sig.

Citat:
Exempelvis har USA pressat Israel att avsluta byggnation av bosättningar:
http://web.israelinsider.com/Articles/Diplomacy/5305.htm

Detta gillas inte alls av ZOA:
http://www.zoa.org/pressrel2004/20040803b.htm

Condoleezza Rice har varit på besök ett par gånger för att sätta press på Israel samt donera lite pengar till Abbas:
http://www.jnewswire.com/library/article.php?articleid=429

Bush lovar att sätta press på Israel om Abbas avväpnar Hamas och andra terroristorganisationer:
http://english.people.com.cn/200505/30/eng20050530_187373.html

Behöver du mer exempel?

Nja, jag antar att du gjort ditt bästa för att hitta något, jag får väl söka själv...men det du funnit är minsann inte särskilt övertygande, spel för galleriet, snarare bevis för Bushregimens fullständiga impotens visavi Likudisrael. I och för sig mycket osannolikt att en "demokratisk" presidentregim i USA skulle ha mer handlingsutrymme samt vilja att verkligen "sätta press" på krigsförbrytaren Sharon och hans anhang (John Kerry? Wesley Clark? Joe Lieberman? - nej, det faller på sin egen orimlighet).

Härligt krigshetsande och moraliskt oantastliga människor träffas för att köra igenom the AIPAC Strategic Tour 2005 :

http://press.arrivenet.com/pol/article.php/636011.html

Citat:
"---AIPAC Strategic Tour 2005: Iran's Path to the Bomb. (Convention Center, Hall C); A groundbreaking interactive multimedia display entitled: How Iran is Building a Bomb and How We Can Stop It. This unique experience will allow visitors to step inside the nuclear fuel cycle, tracing step-by-step the paths that Iran is taking in order to mislead the international community and assemble an atomic bomb. AIPAC experts will be on hand as viewers explore the implications of a nuclear Iran, and what can be done to prevent this eventuality. The one-of-a-kind Strategic Tour combines dramatic staging with sophisticated multimedia to create an unforgettable experience.---"

Citat:
"---"At a time of unprecedented challenge and opportunity for America's ally in the Middle East, the deep and abiding support for Israel in all quarters of American society is truly exemplified by this years conference," said AIPAC President Bernice Maocherian. "Support for Israel is not a Democratic value or a Republican value, it is an American :smart: value," she said.---"

Utrikesminister Shalom deklarerar vad som gäller - de gör som de vill (från din första länk):

Citat:
"---Israeli Foreign Minister Silvan Shalom said settlement expansions "need not be done with drums and cymbals," but made clear that the Israeli government had no plans to reverse its plans to expand the Jerusalem satellite city of Ma'aleh Adumim.

"Essentially Israel views the settlement blocs as parts of Israel and therefore we stand by our opinion on this matter and I would say that our opinion is represented by most of the political streams in this country," he told Israel Radio.---"

I den tredje av dina länkar gnäller någon selot om att Abbas och palestinierna får amerikanskt bistånd...största delen av de i sammanhanget försumbara fickpengarna hamnar förmodligen som vanligt på korrupta PLO-arslens privatkonton...har ingen exakt summa, Abbas tiggde ju vilt om bistånd i våras:

http://wcbs880.com/topstories/topstories_story_145063306.html

Vad tror ärade debattörerna om nedanstående uppskattningar av totala amerikanska kostnader för att stödja den lilla bibliskt megalomana ockupationsstaten? Förlusterna i att ha vänt hela den islamska världen och en stor del av den europeiska kulturkretsen mot USA kan förstås inte mätas i dollar:

http://www.wrmea.com/html/us_aid_to_israel.htm

Citat:
"---Cost to U.S. Taxpayers of U.S.
Aid to Israel

Grand Total
$84,854,827,200

Interest Costs Borne by U.S.
$49,936,680,000

Total Cost to U.S. Taxpayers
$134,791,507,200

Total Taxpayer Cost per Israeli
$23,240---"

http://www.bestandworst.com/53/should-supporting-israel-continue-53738.html

Citat:
"---Total cost of US support of Israel includes, in addition to direct aid ($247 billion), the collateral cost of aid to Jordan and Egypt ($164 bilion), the costs of "rescuing" Israel in 1973 ($750-$1050 billion), ad hoc costs such as loan guarantees, etc. ($106 billion), cost of attempts to protect the US from a repeat of the 1973 Oil Embargo (at least $381 billion), and the cost of using US military to defend autocratic regimes in the Persian Gulf ($40 billion).

This sum, $1.688 trillion, is still probably low. It is based on low-end estimates and it excludes many costs such as trade and jobs lost.

All this immense loss results either directly or indirectly from the US decision to support Israel's refusal to accept an equitable peace based on international law. This is a main source of Arab resentment towards the US and this resentment costs a lot of money. It adds up to at least $5,600 lost per US citizen -- the monetary price all US citizens pay for the inequity of the US government.---"

http://www.habtoor.com/thinkingclearly/html/issue21.htm

Citat:
"---For many years we have read that Israel separately receives $1.8 billion in military aid and $1.2 billion in economic aid. Both these figures are accurate, but since they are never combined with indirect funding and are often quoted separately, it gives a false impression of the total annual US aid to Israel.

The blame for this false impression lies with the mainstream media; none has bothered to investigate this suppression of the facts about the financial support Israel receives from America. Some would suggest this is pro-Israel bias. Others claim it is carelessness. The fact is, the American Congress gives more than a third of America’s foreign aid budget to a country smaller in both area and population than Hong Kong. This fact is never mentioned in the Senate and has gone on for more than 20 years.

The only members of the American Congress who are aware of the true figures or even suspect the total of US funding to Israel, are the Congress members who sit on the committees that allocate these funds. These committees have mainly Jewish members. Often these committee members have received huge campaign donations from Israel’s Washington lobby, the American Israel Public Affairs Committee (AIPAC).---"
Citera
2005-08-09, 10:11
Medlem
Kundalinis avatar
Menar du att de finansiella transaktionerna från USA till Israel ombesörjes av judar medan de stackars amerikanska goyim inte märker vad det är som händer?

Det låter ju fruktansvärt! Judar har infiltrerat den amerikanska maktapparaten och stjäl nu pengar från de stackars jänkarna???

Du kollade ju på Ali G härom kvällen - du missade väl inte Borats sång? "there is a problem in my land, the problem is the jew..."

ALLA vet väl att USA ALLTID använder sitt FN-veto till Israels hjälp. Och ALLA vet väl att de pumpar in pengar i Israel?
Detta är ju allmängods bland samhallanställda!

Det är väl inte Israelvänliga Ahlmarksrövslickare PK-idioter som jag som förses med denna information?
Plockar Posteverket kanske selektivt bort dagstidningar ur er sanningsälskande historirerevisionisters post?

Vad koster det, hade kunnat vara en intressant jämförelse, för jänkarna att "rädda" Egypten? Mubarak lär väl inte heller vara gratis?
Och hur ser det ut med finansutbytet USA-Saudiarabien?

USA är en grisig stormakt.

Men är det så att de är det för att judarna har otillbärligt stor makt i det landet?
(du har ju tidigare drivit den härligt sinnessjuka tesen att Sovjetimperiets ondska var judisk... )
Citera
2005-08-09, 10:22
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Menar du att de finansiella transaktionerna från USA till Israel ombesörjes av judar medan de stackars amerikanska goyim inte märker vad det är som händer?

Det låter ju fruktansvärt! Judar har infiltrerat den amerikanska maktapparaten och stjäl nu pengar från de stackars jänkarna???

Du kollade ju på Ali G härom kvällen - du missade väl inte Borats sång? "there is a problem in my land, the problem is the jew..."

ALLA vet väl att USA ALLTID använder sitt FN-veto till Israels hjälp. Och ALLA vet väl att de pumpar in pengar i Israel?
Detta är ju allmängods bland samhallanställda!

Det är väl inte Israelvänliga Ahlmarksrövslickare PK-idioter som jag som förses med denna information?
Plockar Posteverket kanske selektivt bort dagstidningar ur er sanningsälskande historirerevisionisters post?

Vad koster det, hade kunnat vara en intressant jämförelse, för jänkarna att "rädda" Egypten? Mubarak lär väl inte heller vara gratis?
Och hur ser det ut med finansutbytet USA-Saudiarabien?

USA är en grisig stormakt.

Men är det så att de är det för att judarna har otillbärligt stor makt i det landet?
(du har ju tidigare drivit den härligt sinnessjuka tesen att Sovjetimperiets ondska var judisk... )

Lägg ner ditt skitsnack om sinnessjuka teser som du falskt tillskriver mig och försök orientera dig i hårda fakta snarare än bara ge uttryck åt dina tuttenuttigt småborgerliga DN-fördomar. Du slirar så förbannat långt från sakfrågorna, vilket är synd, eftersom du inte saknar intelligens och förmodligen inte heller analytisk förmåga och förmåga att tillägna dig ny kunskap. Men du tycks vara för lat, och ytterst affektstyrd på ett "liberalhumanistiskt" sätt som är mycket svennigt och inte så lite präglat av moralisk självgodhet och klichétänkande som hindrar dig från att läsa länkmaterial som "misshagar" dina nobla intentioner.

Ali G (Sacha Baron Cohen) är förvisso satans rolig, inte minst hans grymma etniska (kazakiska) satir Borat och storyn om dennes resa bland hillbillys och squareheads ("a Kazak dance...walk like a homosexual! now strike the Gypsy!") - det enda man saknar hos Ali G är väl lite elaka judeskämt riktade mot judar?

Varför "räddar" USA den usla Mubarakregimen, tror du? Enligt din kvasilogik har det väl inget att göra med "Israels säkerhet", 1948, 1956, 1967 och 1973 och rädslan för en ny Nasser eller överhuvud att den folkliga och radikalislamistiska egyptiska vreden ska ta sig uttryck i en sionistfientlig regim?
Citera
2005-08-09, 10:30
Medlem
Kundalinis avatar
jappeti jappeti japp!

Nej, det tror jag inte är anledningen.

Interventionerna i områden som helt saknar betydelse för Israel - den lilla kontinenten Sydamerika till exempel - styrs av samma grundläggande önskan att tillägna sig billig tillgång på naturresurser och demonstrera sin makt och sin kunnighet.

Judendomen är, i slutändan, helt betydelselös. Jag fattar inte vad det för OCD-beteende, den här fixeringen!

Därmed inte sagt att det judiska inflytandet inte är enormt i USA eller att kristna rörelser, med alla sina ideér om det nya Jerusalem, korsfareri, frälsning eller vad det nu är som drar igång deras religiösa hjärncentra, inte spelar stor roll.

Men nej, jag tror inte den judiska ortodoxa rasistiska intelligentsian är så vida överlägsen min genpool att de totalt dominerar fältet.

Fast jag är helt hjärntvättad av massmedia och Holocaustindustrin!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in