2007-08-01, 14:20
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitahon
Men antisemitism betyder inte hat riktat mot alla semitfolk, utan hat specifikt riktat mot judar. Läser du aldrig Svenska Akademiens Ordbok?

Trodde du verkligen att du skulle lyckas med ett sådant billigt retoriskt trick? Skärpning.

Angående Ahmed Rami och hans antisemitiska världsåskådning är den tyvärr i princip immanent. På hans hemsida kan vi ta del av Luthers ytterst antisemitiska skrifter, Sion Vises Protokoll (den kändaste antisemitiska förfalskningen som någonsin författats), Adolf Hitlers antisemitiska verk Mein Kampf, diverse klassiska antisemitiska konspirationsteorier om hur judar har all makt över världen samt - och här måste jag inflika med hur lågt och sorgligt det trots allt är - en orgie av antisemitiska karikatyrer -allt detta naturligtvis helt i enlighet med god kutym i Nazityskland.

Och du menar att denna man inte har något emot det judiska folket? Det råkar bara vara ett sammanträffande att han publicerar detta arkiv av antisemitiska texter och karikatyrer på sin hemsida? Hur lågt tänker du sjunka egentligen? Har du inget debattsamvete alls?
Jag är naturligtvis ytterst medveten om hur begreppet används. Jag vill bara få det bekräftat hur det missbrukas av dig och dina gelikar i er iver att frånsäga er ansvar över er antigentilism. Alltså måste man dra slusatsen att uttrycket används för att skydda en viss grupp människor.

Menar du att Mein Kampf och Luther inte ska få läsas? Du är alltså för förbud?

Nu var ju frågan om den nazistiska kopplingen du påstod fanns. Jag ser inte att du lyckats med det.
Citera
2007-08-01, 14:26
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Självklart var det ett skämtsamt uttryckt utlåtande, men vad som är sant är att Israel aldrig medvetet har riktat in sig på att döda civila, och att skulden till konflikten bärs till hundra procent av araberna. Kronologiskt blir alldeles utmärkt.
OK, vi börjar med Deir Yassin, även om det inte var den första massakern...

http://www.deiryassin.org/
Citat:
Early in the morning of April 9, 1948, commandos of the Irgun (headed by Menachem Begin) and the Stern Gang attacked Deir Yassin, a village with about 750 Palestinian residents.
Notera att våldsdådet utfördes innan staten "Israels" bildande.
Citera
2007-08-01, 15:02
Medlem
Bitahons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Jag är naturligtvis ytterst medveten om hur begreppet används. Jag vill bara få det bekräftat hur det missbrukas av dig och dina gelikar i er iver att frånsäga er ansvar över er antigentilism. Alltså måste man dra slusatsen att uttrycket används för att skydda en viss grupp människor.

Menar du att Mein Kampf och Luther inte ska få läsas? Du är alltså för förbud?

Nu var ju frågan om den nazistiska kopplingen du påstod fanns. Jag ser inte att du lyckats med det.

Mellan oss två nyblivna vänner, erkänn bara att du inte alls kände till ordet antisemitisms egentliga ursprung. Jag tänker inte reta dig för det.

Hur missbrukas begreppet av oss i vår iver att frånsäga oss vårt ansvar över vår antigentilism? Vad är antigentilism förresten? Vare sig SAOB eller SAOL har någon aning om vad ordet betyder och google svarar "Resultat 1 - 10 av ungefär 29 vid sökning efter antigentilism", varav länk nummer tre är till ett av dina egna inlägg på flashback! Jag begriper ingenting. Varför hittar du på ord? Du är en mycket märklig varelse.

Var har jag skrivit att Luther och Min kamp inte skall få läsas? Du är en finurligt fantasirik figur, BlizzardKing. Konstant skall det hittas på saker.

Den nazistiska kopplingen är följande:

a) Nazism innehåller det överväldigande elementet antisemitism.

b) Ahmed Rami ägnar den överväldigande tiden som han lägger ned på sitt hemsideprojekt åt antisemitism.

c) Kopplingen mellan a och b är antisemitism.

Det fungerar ungefär mellan konservativa och liberaler. Vi har då en koppling i det borgerliga elementet.
Citera
2007-08-01, 15:03
Medlem
Bitahons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
OK, vi börjar med Deir Yassin, även om det inte var den första massakern...

http://www.deiryassin.org/

Notera att våldsdådet utfördes innan staten "Israels" bildande.

Intressant. Du får gärna berätta mer om det någon gång. Notera att Eretz Israel fortfarande inte medvetet har dödat civila. Nästa tack.
Citera
2007-08-01, 15:52
Medlem
Citat:
Den nazistiska kopplingen är följande:

a) Nazism innehåller det överväldigande elementet antisemitism.

b) Ahmed Rami ägnar den överväldigande tiden som han lägger ned på sitt hemsideprojekt åt antisemitism.

c) Kopplingen mellan a och b är antisemitism.
Var är den nazistiska kopplingen?
Ohederlig (eller som jag börjar tro bara korkad?) logiker också, alltså...
Citera
2007-08-01, 15:54
Medlem
Bitahons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Var är den nazistiska kopplingen?
Ohederlig (eller som jag börjar tro bara korkad?) logiker också, alltså...

En koppling mellan Ahmed Rami och nazism är antisemitism. Känner du till fler kopplingar är du välkommen att presentera dem, gärna i punktform och gärna med härledning utifrån fakta. Det skall sannerligen bli mycket spännande att ta del av ytterligare kopplingar presenterade av dig.
Citera
2007-08-01, 15:55
Medlem
Citat:
En koppling mellan Ahmed Rami och nazism är antisemitism. Känner du till fler kopplingar är du välkommen att presentera dem, gärna i punktform och gärna med härledning utifrån fakta. Det skall sannerligen bli mycket spännande att ta del av den informationen.
Du menar att Luther var nazist? Häpnadsväckande
Citera
2007-08-01, 15:57
Medlem
Bitahons avatar
Citat:
Du menar att Luther var nazist? Häpnadsväckande

Nej, det gör jag inte. Hur kommer det sig att du har fått den uppfattningen? Har du läst det någonstans? Mycket spännande detta.
Citera
2007-08-01, 15:59
Medlem
Citat:
Nej, det gör jag inte. Hur kommer det sig att du har fått den uppfattningen? Har du läst det någonstans? Mycket spännande detta.
Nej du förstod inte det heller...
Citera
2007-08-01, 16:02
Medlem
Bitahons avatar
Citat:
Nej du förstod inte det heller...

Förstod vad IvanLendl? Var någonstans har jag skrivit att Martin Luther var nazist?
Citera
2007-08-01, 16:05
Medlem
Citat:
Förstod vad IvanLendl? Var någonstans har jag skrivit att Martin Luther var nazist?
Läs din "logiska slutsats" en gång till.
Citera
2007-08-01, 16:14
Medlem
Bitahons avatar
Citat:
Läs din "logiska slutsats" en gång till.

Jag har gjort det. Nu är det din tur att bevisa var någonstans jag har skrivit att Martin Luther är en nazist. Antingen faller du eller så faller jag här. Om det är som du verkar antyda, att jag missar något, så kommer det att visa sig att du har rätt. Annars har jag rätt, och då är det din tredje förlust. Upp till bevis nu unge man. Visa oss var jag har skrivit eller ens antytt att Martin Luther var en nazist. Lyckas du inte med det kräver jag en ursäkt av dig för ditt fula påhopp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in