Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Hahaha, "tyska judar", tror du att du kan skämta mig aprillo? Du bär dig åt som en typisk östeuropeisk rookiezhud, är ditt valspråk "hashmadat goyem" också?
Du ska ju naturligtvis exemplifiera var Rami har en antisemitisk världsåskådning, om du nu vill behålla en gnutta av din redan falnade trovärdighet.
Hur kan en arab överhuvudtaget vara antisemit när den största gruppen semiter är araber? En grupp du sannolikt inte ens tillhör. Du låtsas tillhöra en grupp megalomaner eftersom det gör en 'egocentrisk skitstövel märkvärdig'!
När du börjar titulera mig jude inser vän av ordning att du är underlägset irriterad, 'is TBE your middle name'.

Men antisemitism betyder inte hat riktat mot alla semitfolk, utan hat specifikt riktat mot judar. Läser du aldrig Svenska Akademiens Ordbok?
Citat:
Ursprungligen postat av SAOB
[af t. antisemit; jfr fr. antisémite; se ANTI-, prefix² 5, o. SEMIT; benämningen har utgått från Tyskland o. afser mindre att beteckna den ifrågavarande rörelsen ss. riktad mot den semitiska rasen öfver hufvud än att framhålla judarna, den semitiska folkstam med hvilken man i Tyskland (o. i allm. i Europa) företrädesvis kommit i beröring, ss. tillhörande en främmande folkras]
Trodde du verkligen att du skulle lyckas med ett sådant billigt retoriskt trick? Skärpning.
Angående Ahmed Rami och hans antisemitiska världsåskådning är den tyvärr i princip immanent. På hans hemsida kan vi ta del av Luthers
ytterst antisemitiska skrifter, Sion Vises Protokoll (den kändaste antisemitiska förfalskningen som någonsin författats), Adolf Hitlers antisemitiska verk
Mein Kampf, diverse klassiska antisemitiska konspirationsteorier om hur judar har all makt över världen samt - och här måste jag inflika med hur lågt och sorgligt det trots allt är - en orgie av antisemitiska
karikatyrer -allt detta naturligtvis helt i enlighet med god kutym i Nazityskland.
Och du menar att denna man inte har något emot det judiska folket? Det råkar bara vara ett sammanträffande att han publicerar detta arkiv av antisemitiska texter och karikatyrer på sin hemsida? Hur lågt tänker du sjunka egentligen? Har du inget debattsamvete alls?