2012-09-17, 16:06
Medlem
Min Windows7 installation har börjat bete sig lite lustigt.

Om jag gör en ny mapp i utforskaren så måste jag oftast högerklicka och välja uppdatera för att få se den nya mappen sen efter att jag döpt mappen till något annat än "ny mapp" så måste jag göra samma procedur igen för att mappen ska synas med sitt nya namn.

Sen tycker jag även att övrigt "ladd-tider" som när man startar program / öppnar dokument har blivit långsammare..

Har kollat med antivirus, spybot, malwarebytes antimalware och ccleaner och ingen hittar något.
Samt kört chkdsk och kollat att hårddisken inte behöver defragmenteras.

Har ni några tips på vad jag bör göra som nästa steg?
Citera
2012-09-17, 16:48
Medlem
Personligen hade jag installerat om systemet.
Citera
2012-09-17, 17:40
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av semit
Min Windows7 installation har börjat bete sig lite lustigt.

Om jag gör en ny mapp i utforskaren så måste jag oftast högerklicka och välja uppdatera för att få se den nya mappen sen efter att jag döpt mappen till något annat än "ny mapp" så måste jag göra samma procedur igen för att mappen ska synas med sitt nya namn.

Sen tycker jag även att övrigt "ladd-tider" som när man startar program / öppnar dokument har blivit långsammare..

Har kollat med antivirus, spybot, malwarebytes antimalware och ccleaner och ingen hittar något.
Samt kört chkdsk och kollat att hårddisken inte behöver defragmenteras.

Har ni några tips på vad jag bör göra som nästa steg?

Kan hända att du fått in något skit i datorn som dina program inte hittar, gör en ren ominstallation istället.
Citera
2014-06-02, 21:55
Medlem
Zawaqs avatar
BUMP!

Citat:
Ursprungligen postat av semit

Det här problemet har jag också. Någon som sitter på en lösning?
Citera
2014-06-03, 08:05
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zawaq
Det här problemet har jag också. Någon som sitter på en lösning?

Prova detta, men gör gärna en backup på registret innan du utför processen.

Klicka på "Start". Skriv "regedit" i sökrutan och tryck "Enter" för att öppna registret.

Sök i vänstra panelen i denna för "HKEY_LOCAL_MACHINE /System /CurrentControlSet /control /Uppdatera"-objektet. Klicka på objektet och sedan på "Uppdatera läge" på den högra panelen.

Klicka på "Ändra" för att öppna en "Edit"-fönstret. Ändra siffrorna i fönstret från "01" till "00. " Detta kommer att förändra uppdateringen i Windows Explorer från manuell uppdatering till automatisk uppdatering. Klicka på "OK" att tillämpa det.
Citera
2014-09-06, 02:39
Medlem
Zawaqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Prova detta, men gör gärna en backup på registret innan du utför processen.

Klicka på "Start". Skriv "regedit" i sökrutan och tryck "Enter" för att öppna registret.

Sök i vänstra panelen i denna för "HKEY_LOCAL_MACHINE /System /CurrentControlSet /control /Uppdatera"-objektet. Klicka på objektet och sedan på "Uppdatera läge" på den högra panelen.

Klicka på "Ändra" för att öppna en "Edit"-fönstret. Ändra siffrorna i fönstret från "01" till "00. " Detta kommer att förändra uppdateringen i Windows Explorer från manuell uppdatering till automatisk uppdatering. Klicka på "OK" att tillämpa det.

Hittar inte Uppdatera, update eller liknande. Har Windows 7 Pro SP1 på svenska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in