Citat:

Ursprungligen postat av deathpierceme

Stesolid 20mg vid behov för panikattacker, fungerar jättebra men tar bort udden av allt annat. Lider inte av detta längre överhuvudtaget.
Lyrica 900mg för generaliserat ångestsyndrom, klockren den här medicinen. Vill inte utföra massa dagliga uppgifter och vara zonkad, denna tar bara på motoriken. Knaprar ej den längre dock.
Zyprexa, serouqel, trilafon har jag ätit under vissa perioder också. Tar bort det mesta som en gång fanns i skallen. Fungerar jättebra i akuta fall, samma sak med benz.
Dessa är bara mediciner jag fått ordinerat för ångest, givetvis kan jag slänga i mig 4mg xanor och lulla runt och se det som någon självmedicinering men nej. En panna dolcontin och man är på banan om man nu ska välja "medicin".

Tack för svaret. Håller med om att Seroquel och bensodiazepiner är avtrubbande, som du uttrycker det - "tar bort det mesta som en gång fanns i skallen". Där slog du huvudet på spiken. 
Lyrica verkar jäkligt intressant, men läkarna börjar bli restriktiva med den. 
Och ja, opioider/opiater är bland det bästa som finns på jorden ibland.
	Citat:

Ursprungligen postat av Danni33

Cipralex 15 mg..känner inte ett skit, inga biverkningar heller... Vad ska jag göra nu? =/

SSRI är sjukt överskattat i min åsikt. Det hade sin trend under 90-talet, förmodligen mycket pga "kommersiella intressen". Att man får dem för depression bygger på "serotonin-hypotesen", att depression beror på ett underskott på serotonin. Behöver det inte alls göra. 
För mig fungerade mirtazapin och voxra mycket bättre än SSRI, provade två olika typer. Effexor hjälper många men om du är kille så kan det ge sexuella biverkningar.
Viktigast är att du tar hand om dig och fungerar inte Cipralex finns det som tur är många andra läkemedel.