• 1
  • 2
2012-09-16, 23:40
Medlem
Hirvis avatar
Det är intressant ibland när man tänker tillbaka och inser vilka konstiga saker man älskade som barn, som framstår så otroligt konstigt i efterhand.

Jag älskade som 10-åring (såpass sent alltså) att sätta mig under bordet och äta pita-bröd med vita bönor och låtsas vara indian.
Det fanns något elegant i att sitta där och tänka ihop scenarion på hur jag skulle besegra elaka John-Wayne's.

Jag hade en förkärlek för mysterier också efter att ha läst "fem-böckerna". Så jag manipulerade mina vänner att leta efter påhittade brott. Vi letade lik i kloaker, spionerade på folk och gjorde inbrott på ett bygge och letade efter bevis på att "byggarna" skulle tvätta pengar från en "juvel-kupp" och fly till Kanarieöarna. Vilket var den enda semesterorten jag visste.
Jag ljög och sa att jag hittade bevis på det, och att dom tänkte mörda min kompis för att dölja spåren.

Så han höll sig seriöst inne i flera veckor, och jag ansåg mig vara en hjälte som gick förbi hans port ibland och "höll ögonen öppna".
Citera
2012-09-16, 23:47
Medlem
När jag var säg, 5-7 år gammal älskade jag att sitta vid min mors gamla 50 kg tunga stereo och lyssna på Gary Moore med full volym i lurarna, något som jag kanske borde göra lite oftare. Fast kanske vid min egen stereo då...
Citera
2012-09-16, 23:47
Medlem
Borne27s avatar
Hela min uppväxt kollade jag på jackass, viva la bam osv på mtv. Med dem som förebilder gjorde man en del farliga saker varje dag. Kommer ihåg att det mest smärtsamma var när jag la mig i en tunna och rullade ner för en jävligt stor grusbacke eller den gången jag cyklade uppe på en stor busskur ner i en liten buske
Citera
2012-09-16, 23:48
Medlem
Att rita och måla.
Citera
2012-09-16, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cannnes
Att rita och måla.
Gärna i sådana där böcker där alla bilder bestod av svarta konturer som man skulle färglägga. Ofta föreställde de disney- och seriefigurer.
Citera
2012-09-16, 23:55
Medlem
Brukade "sno" pengar ur mina föräldrars plånböcker och sedan gömde jag mig under köksbordet. Jag tänkte vänta tills de märkte att pengarna saknades och sedan hoppa fram och skrika "TADAaa" eller nåt. Iallafall så fattade jag ju inte att det kunde ta 100år innan det märktes, så jag hann alltid få sådana skuldkänslor att jag la tbk pengarna och sprang gråtandes till mamma och bad om ursäkt för min dumhet. Tog nog aldrig mer än 20kr heller.

Sjuk man var.
Citera
2012-09-16, 23:59
Medlem
LondiniumsFenixs avatar
I mina unga år byggde jag ofta insekts-samhällen i ett tomt akvarium, mestadels myror såklart. Hade stackmyror och vanliga svarta småmyror, så fick dom bygga sina byar på varsin sida. Slutade ju alltid med att dom svarta blev dödade, antar att stackmyrorna var rasister.
Kunde hända att man slängde i en skalbagge eller dylikt, för att denna skulle agera kung i samhället. Fina minnen
Citera
2012-09-17, 00:00
Medlem
storspoven2ks avatar
Ritade egna serietidningar så pennan glödde. Blev en riktigt fet hög till slut
Citera
2012-09-17, 00:08
Medlem
MrsPresleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaz
Gärna i sådana där böcker där alla bilder bestod av svarta konturer som man skulle färglägga. Ofta föreställde de disney- och seriefigurer.
sånt tyckte ja med om :P va riktigt kul.
Citera
2012-09-17, 00:14
Medlem
Aquaracers avatar
Spiderman och Backstreet Boys.

Japp....
Citera
2012-09-17, 00:48
Bannlyst
Gömde mig bakom soffan (under en filt väldigt uppenbart) varje dag för att hoppa fram och skrika "BU!". När farsan sedan vant sig vid det lade man istället några kuddar under filten, gömde sig i garderoben istället och skrämde skiten ur honom .

Det och att kasta sten i sjön. Kunde stå i timmar och hiva iväg. Enkla nöjen...
Citera
2012-09-17, 01:28
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Fylla vatten i kondomer och langa på folk .Kastade av misstag en sådan kondom rakt i örat på farsan som inte blev glad.Vet ej vart jag hittade kondomerna men hade tillgång till flertalet ofta . Tror de var andra som försåg mig med dom .
Senast redigerad av ADHD-syndromet 2012-09-17 kl. 01:32.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in