2012-09-16, 18:47
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Är inte så insatt i de olika religionerna. Har inte så mycket tid eller lust att spendera heller. Men om man skulle välja någon bara för att, och kanske lägga någon minut då och då. Vilken tror ni passar bäst. Så man får störst chans till ett bra liv efter döden.
Citera
2012-09-16, 19:35
Medlem
cbatbhs avatar
Kristendomen är den lataste av alla religioner. Så länge du accepterar Jesus som Messias så får du komma till himmelen. Du blir också förlåten för allt du gör då Jesus redan har tagit på sig alla dina synder.
Citera
2012-09-16, 20:00
Medlem
deaners avatar
Om du behöver en gud att tro på för att du inte tror på dig själv ger det dig inget bättre liv efter döden.
Citera
2012-09-17, 09:10
Medlem
Haren8s avatar
Om jag va du skulle jag sätta mig ner och noggrant gå igenom dem tre stora religionerna. Sök kunskap från säkra källor och blanda inte in egna åsikter från andra människor, bedömningen av din kunskap ska vara rättvis och på rätt fakta. Jag kom fram till en religion som jag utan minsta lilla tvekan praktiserar idag.
Citera
2012-09-17, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haren8
Om jag va du skulle jag sätta mig ner och noggrant gå igenom dem tre stora religionerna. Sök kunskap från säkra källor och blanda inte in egna åsikter från andra människor, bedömningen av din kunskap ska vara rättvis och på rätt fakta. Jag kom fram till en religion som jag utan minsta lilla tvekan praktiserar idag.

De tre stora? Du menar kristendom, islam och hinduism? Varför skulle inte buddhism, taoism, judendom, konfucianism eller någon annan religion än de tre stora vara "bäst"?
Citera
2012-09-17, 22:43
Medlem
Haren8s avatar
Ingen religion går hand i hand med människans intilellekt förutom 1 religion, och det är den ärliga och raka sanningen.
Citera
2012-09-17, 22:51
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haren8
Ingen religion går hand i hand med människans intilellekt förutom 1 religion, och det är den ärliga och raka sanningen.

Insinuerar du att islam går hand med människans intilellekt så kanske du har en poäng. Men knappast med dess intellekt.

Faktum är väl att om vi tvingas anlägga en sannolik andlig soteriologisk förhoppning är väl en sorts socialdarwinism en mycket tänkbar kandidat.

Det är det som hela naturen präglas av. Om man nu vill läsa in ett värde i det.
Citera
2012-09-20, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Är inte så insatt i de olika religionerna. Har inte så mycket tid eller lust att spendera heller. Men om man skulle välja någon bara för att, och kanske lägga någon minut då och då. Vilken tror ni passar bäst. Så man får störst chans till ett bra liv efter döden.

Tror du det här är någon webbshop där du köper en religion ?

Jag skulle säga Islam. Följ endast koranen och använd dig av sunt förnuft i dom flesta situationer.
Citera
2012-09-20, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kamora
Tror du det här är någon webbshop där du köper en religion ?

Jag skulle säga Islam. Följ endast koranen och använd dig av sunt förnuft i dom flesta situationer.

Precis samma sak kan man säga om kristendomen.

Men det fina är att Jesus är den Strålande Morgonstjärnan, inte en profet.
Citera
2012-09-20, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pk2
Precis samma sak kan man säga om kristendomen.

Men det fina är att Jesus är den Strålande Morgonstjärnan, inte en profet.

Du behöver inte vara einstein för att förstå att kristendomen är långt ifrån den riktiga verkligheten.

Jesus var endast en profet och ingen stjärna.
Citera
2012-09-20, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kamora
Du behöver inte vara einstein för att förstå att kristendomen är långt ifrån den riktiga verkligheten.

Jesus var endast en profet och ingen stjärna.

Muhammed var kanske en profet, Jesus är Guds son enligt traditionen.
Och hittills har jag inte sett att man ska ändra på den uppfattningen.

Vad vet ni muslimer om verkligheten. Det är Kristus vi pratar om, dvs sanningen vägen
och livet.
Citera
2012-09-20, 01:55
Medlem
BrownEyedBoys avatar
Eftersom man inte kan tänka eller känna smärta i livet efter döden, (om det nu ens finns?) så kan man väl lika gärna ha ett dåligt liv efter döden?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in