2012-09-20, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pk2
Muhammed var kanske en profet, Jesus är Guds son enligt traditionen.
Och hittills har jag inte sett att man ska ändra på den uppfattningen.

Vad vet ni muslimer om verkligheten. Det är Kristus vi pratar om, dvs sanningen vägen
och livet.

Traditionen kan vara korrumperad. Jesus har aldrig nämnt sig själv som Guds son. Det är något som skapats av människor efter han försvann. Och kom inte med källor från Paulus eller någon annan mytoman.

Jesus var endast en profet. Snälla vad gör honom till Guds son ?
Citera
2012-09-20, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kamora
Traditionen kan vara korrumperad. Jesus har aldrig nämnt sig själv som Guds son. Det är något som skapats av människor efter han försvann. Och kom inte med källor från Paulus eller någon annan mytoman.

Jesus var endast en profet. Snälla vad gör honom till Guds son ?

Svaret finns i bibeln. Tex när Jesus frågade av Petrus om han visste vem han var.

Matt 16:16 Simon Petrus svarade: ”Du är Messias, den levande Gudens son.”

Detta svarade Simon Petrus till Jesus.
Citera
2012-09-20, 07:42
Medlem
Mortiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Är inte så insatt i de olika religionerna. Har inte så mycket tid eller lust att spendera heller. Men om man skulle välja någon bara för att, och kanske lägga någon minut då och då. Vilken tror ni passar bäst. Så man får störst chans till ett bra liv efter döden.

Johannesevangeliet skulle jag föredra son första läsning. Dock, några garantier för ett efterliv kan aldrig ges av Bibeln enligt mig, du kan bara tro och inneha förhoppningar, att det kan förhålla sig så.
Citera
2012-09-20, 08:31
Medlem
sannkunskaps avatar
Du behöver inte välja någon religion, du är redan evig. Det du skulle kunna välja däremot är att försöka göra kärleksfulla val i varje situation, i varje möte. .
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in