2012-09-16, 11:31
  #1
Medlem
Kanske har behandlats tidigare, försökte söka men hittade inget direkt som besvarade.

Funderar på att köpa manchesterbyxor och chinos ifrån HM över nätet. Sett till materialinnehållet tycker jag att det verkar vara bra grejer, 97-100% bomull i allt.

1. Hur är passformen och storlekarna? har 32/32 i Acne och kör nu Roc-jeansen. Behöver inte nödvändigtvis vara så tighta men gärna åt det hållet och inte 501 eller tights, hur sitter de med smal passform?

2. Priset är ju klockrent, 250-300 kr. Men får man även vad man betalar för? har aldrig handlat på HM innan.. Men en grej jag tycker är ovärt är att lägga större summor på chinos/tygbyxor.. överhuvudtaget icke-jeans då jag har betalat 1000-1500 kr för denna typ av byxor och tyckt att dessa har saggat ihop ändå. Kommer förfallet direkt eller är det bara en fördom?
Citera
2012-09-16, 11:45
  #2
Medlem
Varför åker du inte bara till HM och testar ett par braller där?
OnT Passformen är helt ok, har för mig att deras "chinos" braller är inte utav samma känsla/kvalite som övriga. Är inte säker.
Citera
2012-09-16, 12:31
  #3
Medlem
Köp inte. Byxorna känns ungefär som plast. Efter två tvättningar är byxorna förstörda.
Citera
2012-09-16, 12:46
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perho
Varför åker du inte bara till HM och testar ett par braller där?
OnT Passformen är helt ok, har för mig att deras "chinos" braller är inte utav samma känsla/kvalite som övriga. Är inte säker.

Vet ju inte vad som händer med de efter 2-3 gångers användning för att jag prövar i 10 minuter.. Kanske skulle varit tydligare med det. Trodde rubriken om kvalite sa det Tack för svaret.

Scheutz, har du erfarenhet från flertalet byxor eller är det några speciella du har haft?
Citera
2012-09-16, 13:04
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qazwsxedc
Vet ju inte vad som händer med de efter 2-3 gångers användning för att jag prövar i 10 minuter.. Kanske skulle varit tydligare med det. Trodde rubriken om kvalite sa det Tack för svaret.

Scheutz, har du erfarenhet från flertalet byxor eller är det några speciella du har haft?
Ja, jag har erfarenhet av ett flertal byxor av varierande märken. Och HM:s byxor är inte av hög kvalitet, vilket torde vara uppenbart när man tittar på prislappen.
Citera
2012-09-16, 13:14
  #6
Medlem
Hehe syftade på HM.. jo man får vad man betalar för ofta.. men som sagt tycker jag att tygbyxor över lag är rätt dåliga oavsett märke.. de enda jag haft som någorlunda hållit, inte tappat färgen och haft passformen kvar är ett par Gant Rugger. Därav är jag rätt osugen på att betala några högre summor.. men 250-300 kr är mycket pengar om skiten rasar ihop efter några dagars användande..
Citera
2012-09-16, 13:32
  #7
Medlem
Antagligen som det mesta från H&M, undermålig.
Citera
2012-09-16, 14:03
  #8
Medlem
Känns som ett lotteri när man köper kläder ifrån H&M. Oftast får man det man betalar för. Har inga chinos, jeans eller andra byxor därifrån, men någon enstaka tröja har jag köpt. Vissa har börjat "noppra" sig direkt, medan andra har klarat sig bra.
Citera
2012-09-16, 19:18
  #9
Medlem
Beerzuuls avatar
Har några vanliga chinos i 100% bomull som hållit helt okej kvalité. De par med några procents konstmaterial däremot går knappt att få på sig för att de är så tighta när de är nytvättade men i slutet på dagen hänger de överallt.
Citera
2012-09-17, 15:45
  #10
Medlem
Chinos är ute.
Citera
2012-09-17, 16:04
  #11
Medlem
The-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrhopper
Chinos är ute.

Chinos är en klassiker som alltid fungerar.
Citera
2012-09-17, 17:16
  #12
Medlem
ffups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrhopper
Chinos är ute.

Dummaste jag hört.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in