2012-09-15, 02:11
Medlem
Har ett jävla problem som verkar vara omöjligt att lösa, har googlat runt i över två timmar utan reslutat. Köpte nyligen ett nytt headset, Razer Electra som både mikrofonen och hörlurarna går via samma sladd så använder mig av en splitter. När jag pratar med någon på skype så hörs min musik om jag spelar det, om jag skjuter på exempelvis Battlefield så hörs detta också, tydligt. Jag har helt seriöst testat alla förslag som har korsat min väg, stängt av alla andra uppspelningsenheter och inspelningsenheter förutom headsetet och mikrofonen. Stängt av Stereo Mix och letat efter nya uppdateringar till mitt ljudkort. Utan framgångar.

Är det någon kunnig själ som vet vad jag ska göra? Mitt förra headset var ett Steelseries V2 som fungerade felfritt, dessvärre blev det glappt. Jag tog sönder det förut ikväll i frustration att försöka plocka isär micken men sladden gick tyvärr sönder. Jag ska se om jag kan löda ihop det imorgon. Men förhoppningsvis finns det en annan lösning på mitt problem, någon?!
Citera
2012-09-15, 09:00
Medlem
Mr.Gagas avatar
Hej jag har haft samma problem som dig,det visar sig att det var ljudinställningarna som var fel på.

i mitt fall var det realteck hd sound effect mananger som jag haft lite dåliga inställningar på.

titta på dina ljudhanterare.
Citera
2012-09-15, 09:36
Medlem
FDYs avatar
Testa att stänga av stereo mix
Citera
2012-09-15, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Gaga
Hej jag har haft samma problem som dig,det visar sig att det var ljudinställningarna som var fel på.

i mitt fall var det realteck hd sound effect mananger som jag haft lite dåliga inställningar på.

titta på dina ljudhanterare.

Kommer du ihåg vad du ändrade? Jag har varit där inne och pillat utan resultat.

Citat:
Ursprungligen postat av FDY
Testa att stänga av stereo mix

Redan gjort.
Citera
2012-09-15, 16:35
Medlem
Bump.
Citera
2012-09-15, 17:42
Medlem
Fick det att fungera nu!
Citera
2012-09-15, 17:56
Medlem
FDYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogsander
Fick det att fungera nu!
Berätta hur du gjorde, så att andra med samma problem kan lösa det också. Flashback hamnar ganska högt på google sökningar
Citera
2012-09-15, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FDY
Berätta hur du gjorde, så att andra med samma problem kan lösa det också. Flashback hamnar ganska högt på google sökningar

Absolut. Det ska tydligen finnas flera sätt att lösa detta problem på. Det vanligaste ska tydligen vara.

Kontrollpanelen > Maskinvara och Ljud > Ljud > Inspelning > Avaktivera Stereo Mix

Har du problem med Skype öppnar du skype.

Skype > Tools > Options > Audio Settings > Se till så att du har rätt "Microphone" och "Speakers" ifyllda. Klicka sedan på "Show advanced options" och ta bort allt förutom i mitt fall, Mikrofon (Realtek High Defination Audio) under kategorin Microphone och under kategorin Speakers tar du bort allt förutom Högtalare (Realtek High Defination Audio).

Hur jag löste det var genom Realtek HD-ljudkonfiguration.

Realtek HD-ljudkonfiguration > Avancerade enhetsinställningar > Klicka bort "Tysta den bakre utgångsenheten, när en hörlursenhet ansluts framtill" > Klicka sedan på "Få front- och bakre utgångsenheter att spela upp två olika ljudströmmar samtidigt" > Klicka sedan bort "Utdata Mic In/Line in till frontpanelen" OCH "Utdata Mic In/Line in till baksidepanelen".

Fungerar inte detta testa även att uppdatera dina drivrutiner till ljudkortet ev. moderkortet om du har ett inbyggt ljudkort i moderkortet.

Hoppas detta hjälpte!
Citera
2012-10-09, 20:26
Medlem
Jag köpte nyligen ett par razer electra men jag fick ingen audio splitter
och när jag väl söker för att köpa en så hittar jag inte någonting??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in