Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-09-16, 15:51
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alvaro
Vafan 4 dejter och inte kär än? Är hon the icequeen eller? Alla jag känner blir alltid kära efter minst 3 dejter!.......

Är du seriös eller? Ingen i hela världen blir kär efter 4 dejter. Visst det finns sagor om blixtförälskelse men även då brukar det ofta vara en efterkonstruktion. Kärlek tar tid, fortsätta dejta och försök för fan inte pressa ut några känslor från henne.

Det enklaste sättet att bli av med en kvinna är att erkänna för tidigt att du har känslor för henne.

Det enklaste sättet att få en kvinna är att låtsas som om du tycker hon är schyst och så, men det finns ju många vackra kvinnor, varför skulle du vilja ha henne? Kvinnor behöver en utmaning.

Jag har inte sagt att jag har känslor för henne eller pressat ut något från henne. Hon sa bara den dagen då vi hade bestämt för att träffas igen att hon var lite osäker på om hon ville träffas och så fråga jag varför och hon sa att hon inte var kär och kände mer att jag blev som en kompis för henne.

Kan även säga till er alla att det är lite lugnare nu. Första dagen när jag fick reda på detta var det kaos, panik och kände mig ensam, men jag mår bättre nu.

Sen tycker jag det är jävligt onödigt med påhopp. Bara för att man är 20 kg överviktig behöver man ju inte trycka upp i ens ansikte att DU ÄR TJOCK! Jag har gjort en stor förändring i mitt liv och är på väg till något mycket bättre. Det är väl det som är viktigast?

Sen så ångrar jag att jag sökte tröst här. Det är inte så jävla lätt när man inte har någon att prata med. Men nu vet jag tills nästa gång att det bara är ett gäng testosterongrabbar som hänger på relationsakuten som är här för att trycka ner andra för att må lite bättre själv.
Citera
2012-09-16, 16:18
  #14
Medlem
Snaikstus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psyrius
Sen så ångrar jag att jag sökte tröst här. Det är inte så jävla lätt när man inte har någon att prata med. Men nu vet jag tills nästa gång att det bara är ett gäng testosterongrabbar som hänger på relationsakuten som är här för att trycka ner andra för att må lite bättre själv.
Trist barndom? Fortsätt träna och jobba med dig själv så ska du se att du mår bättre. Självförtroende är något som man kan öva upp, men mår du innerst inne dåligt så hjälper det inte om du enbart packar på dig 150 kg muskler, du måste vårda insidan lite också.

Om allting går åt helvete så kan du alltid göra som så många andra och luta dig mot alkoholens yra.
Citera
2012-09-16, 21:02
  #15
Medlem
du är precis som jag. och jag vet vad vi gör för fel: vi hänger upp vårt välmående på någon annan. låt ingen annan få dig att må dåligt (enkelt va?), lär dig att tycka om dig själv och trivas som ensam och singel. först då kan det börja fungera med någon annan. för om inte vi respekterar oss själva, vem ska då göra det?
Citera
2012-09-16, 21:08
  #16
Medlem
smets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImJustSayin
Du har dejtat henne 4 gånger och mår dåligt när hon säger att hon inte är kär?
Dessutom ska du gråta och börja klaga över allt annat som inte funkar i ditt liv.

Gå ut och ha kul, sluta gnälla över småsaker och man the fuck up.

Helt rätt! Skaffa lite polare också, du verkar behöva någon att ta några bärs och spela tv-spel med. Små problem kan lätt ta över när man inte får något perspektiv på saker och ting
Citera
2012-09-16, 23:09
  #17
Medlem
Geomeisters avatar
Att hon använde orden "jag är inte kär" (eller vad hon nu sa) var väldigt klumpigt ordval av henne. Hon tyckte väl säkert du verkade OK, men "avbröt" innan det gått för långt (då hon tydligen inte "kände något"). Det är alltid mer schyst att avstyra sånt här så tidigt som möjligt om man inte känner något. Tänk dig om ni varit ihop i 4 månader och sedan få höra "jag är inte kär" och sedan avbryta allt. Det är värre!

Du väger nu 20 kg för mycket.. Så du vägar någonstans mellan 90-100 KG (då normalvikt för en kille är 70-80 KG) korrekt? Det är ganska mycket, men jag känner flera killar som vägt det eller kanske mer och skaffar tjejer (ONS och liknande) eller inte har större problem att hitta partner.

Det är som någon tidigare påpekat.. Det handlar om det "mentala". Det är gäller att vara realistisk, men samtidigt inte fokusera på det. Väger du, hypotetiskt sätt, 110 kg är du tjock (inte mullig), men går du runt och blir tårögd varje gång du hör ordet "tjock" eller tror att du bara väger 85 kg (dvs. att du agerar som att du inte alls har vetskapen om att du är stor) så ger du ut fel signaler.

Jag har en bekant som är rätt stor och alltid varit det. Han tränar, men tränar för att kunna "äta skit" utan att gå upp i vikt och givetvis skaffa lite muskler. Gör han rätt? Ja, enligt honom så. Många tycker nog han borde gå ner en del, men han tränar, äter det han vill och har inga problem att skaffa tjejer... Vart är problemet? Bara hos andra!

Fortsätt träna på också.. Om du gått ner 20 (+) kg har du varit duktig !
__________________
Senast redigerad av Geomeister 2012-09-16 kl. 23:11.
Citera
2012-09-17, 00:05
  #18
Medlem
TheBITs avatar
Det senaste halvåret har jag varit på säkert 15-20 dejter, men jag hittar aldrig någon. Det måste vara något fel på mig.

Med hur många olika tjejer? 20 dejter på ett halvår är ju nästan en i veckan, det är väl inte så ensamt?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback