Stekte upp ett paket bacon igår, cirka 3 månader efter utgångsdatumet. Det smakade riktigt dåligt och flottet blev helt gult. Fick slänga efter en tugga.
Det hade legat i kyl 1-2 veckor sen frös jag in det några dagar innan det gick ut. Men har det legat djupfryst hela tiden smakar det säkert bättre.
Äh, det är fan ingen fara. Herregud, jag åt nyss gammal bacon med gammal matlagningsgrädde och än står jag på benen. Bacon är rökt och saltat så sådant kött håller ett bra tag. Dessutom så sätter man utgångsdatumen mycket tidigare än vad de egentligen skulle hållt just för att man inte vill riskera att någon ska bli sjuk. Så länge skiten luktar okej bör det inte vara någon större fara.
Jag åt "jägarbacon" som gick ut för en månad sen igår. Legat i kylen hela tiden. Lite extra rökt vilket säkert är bra för hållbarheten. Såg normalt ut. Luktade normalt och smakade normalt. Mår fortfarande bra.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!