2012-09-14, 21:49
Medlem
qbertys avatar
Windows 7 startar inte efter att jag uppdaterade drivers med MSI moderkorts-upptaterings-program. Live updater 5 heter det. Vet inte riktigt vad som lades till, men jag valde att ta med THXpro drivers/program, efter omstart så hinner den komma till boot logo men startas om och får upp meddelande om att den behöver repareras. Har testat detta utan lyckade resultat, även prövat göra system restore.

Letade runt lite på windows hemsida å följde en guide där man stänger av uppstartsnycklar men vet inte om jag gör rätt. I loggen så står det SUCCESS på alla nycklar till slutet på loggen. Alla är knutna till winpeshl.exe.

Vad ska jag hitta på? Testade att gå in i UEFI å göra live update 5 där, kanske kan testa radera THX där om nu det är problemet men hur gör man det isåfall?

Hoppas någon förstår sig på läget.
Citera
2012-09-14, 21:56
Medlem
Gorillabass avatar
Uppdaterade du möjligtvis BIOS också? Kan vara att något blev fel där och pga det startar den inte.
Citera
2012-09-14, 21:59
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Hårdvara -> Windows

//Mod
Citera
2012-09-14, 22:05
Medlem
qbertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorillabas
Uppdaterade du möjligtvis BIOS också? Kan vara att något blev fel där och pga det startar den inte.

Det tror jag inte men är inte helt 100..

Datorn loopar liksom vid boot logo; hittade denna guide å följde exakt http://www.sevenforums.com/tutorials...-recovery.html

Fungerade inte det heller.

EDIT: Skulle testa bootrec /fixmbr å sedan /fixboot men då fick jag "element not found"

Ska jag köra den enkla vägen med att göra clean install? Har lagt över filer på sekundär HDD.

Knepigt att det skulle bli såhär med ett moderkortsprogram för att updatera drivers...

Lärt mig en tydlig läxa i alla fall; rör inget om allt fungerar! Haha...
Senast redigerad av qberty 2012-09-14 kl. 22:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in