2012-09-14, 21:49
Medlem
qbertys avatar
Windows 7 startar inte efter att jag uppdaterade drivers med MSI moderkorts-upptaterings-program. Live updater 5 heter det. Vet inte riktigt vad som lades till, men jag valde att ta med THXpro drivers/program, efter omstart s hinner den komma till boot logo men startas om och fr upp meddelande om att den behver repareras. Har testat detta utan lyckade resultat, ven prvat gra system restore.

Letade runt lite p windows hemsida fljde en guide dr man stnger av uppstartsnycklar men vet inte om jag gr rtt. I loggen s str det SUCCESS p alla nycklar till slutet p loggen. Alla r knutna till winpeshl.exe.

Vad ska jag hitta p? Testade att g in i UEFI gra live update 5 dr, kanske kan testa radera THX dr om nu det r problemet men hur gr man det isfall?

Hoppas ngon frstr sig p lget.
Citera
2012-09-14, 21:56
Medlem
Gorillabass avatar
Uppdaterade du mjligtvis BIOS ocks? Kan vara att ngot blev fel dr och pga det startar den inte.
Citera
2012-09-14, 21:59
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Trd -> Hrdvara -> Windows

//Mod
Citera
2012-09-14, 22:05
Medlem
qbertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorillabas
Uppdaterade du mjligtvis BIOS ocks? Kan vara att ngot blev fel dr och pga det startar den inte.

Det tror jag inte men r inte helt 100..

Datorn loopar liksom vid boot logo; hittade denna guide fljde exakt http://www.sevenforums.com/tutorials...-recovery.html

Fungerade inte det heller.

EDIT: Skulle testa bootrec /fixmbr sedan /fixboot men d fick jag "element not found"

Ska jag kra den enkla vgen med att gra clean install? Har lagt ver filer p sekundr HDD.

Knepigt att det skulle bli shr med ett moderkortsprogram fr att updatera drivers...

Lrt mig en tydlig lxa i alla fall; rr inget om allt fungerar! Haha...
Senast redigerad av qberty 2012-09-14 kl. 22:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in