2012-12-20, 22:03
Medlem
Uncle Dukes avatar
Bra avsnitt! Anders Lundin var, lite oväntat, en av programmets höjdpunkter! Svårt att leva på den tiden och vara tvungen att dricka ölost istället för kaffe
Jag hade velat se mer av äckliga kaffesurrogat, men jag är ändå nöjd med avsnittet.
Synd att serien är slut, jag sällar mig till Lottas och Eriks demonstrationståg för en andra säsong.
Citera
2012-12-20, 22:04
Medlem
Reggaemans avatar
Haha var Lotta allvarlig när Henrik kom på middag?
Hon såg ju helt speedad ut när han klev in genom dörren

För övrigt så är Erik Haag så jävla skön genom hela serien, skojar och skämtar bort allt haha
Senast redigerad av Reggaeman 2012-12-20 kl. 22:28.
Citera
2012-12-20, 22:15
Medlem
Reddots avatar
Vad hette techno musiken som spelades i slutet, när de var på kungsgatan om jag minns rätt.
Citera
2012-12-20, 22:18
Medlem
EdBlakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reddot
Vad hette techno musiken som spelades i slutet, när de var på kungsgatan om jag minns rätt.
N.A.S.A. - Futurecop!

Finns med i spotifylistan från svt.se.
Citera
2012-12-20, 22:19
Medlem
Reddots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdBlake
N.A.S.A. - Futurecop!

Danke
Citera
2012-12-20, 22:42
Medlem
25Decembers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdBlake
N.A.S.A. - Futurecop!

Länka listan!
Citera
2012-12-20, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kyrpator
Noterar för övrigt att när man ska behandla sjuttiotalet nu för tiden så frågar man helst inte folk som var med då - några av oss är ännu i livet, och bara delvis senila - man kallar i stället in en yngre person som har "forskat" på området. I avsnittet om sjuttiotalet fick vi veta inte bara att det här med bananer var nytt och exotiskt, utan också att det var "väldigt vanligt" att man åt burkpotatis till vardags, och att vi åt i genomsnitt sjuttio gram kött i veckan. Det var svårt att få tag på färskvaror, hette det, eftersom det inte förekom transporter i någon större utsträckning på den tiden. Jisses.

Håller med...

En massa felaktig information, överdrifter och förenklingar i det här programmet.

Ta bara en sådan sak som den finländska saken i kvällens avsnitt när Erik pratade om de finska krigsbarnen. Ganska historielöst att framställa det som att barnen och värdfamiljerna inte förstod varandra när det endast gällde den andelen av barnen som kom från finsktalande familjer. Många av barnen som kom var nämligen finlandssvenska (dvs hade svenska som modersmål).
Citera
2012-12-20, 23:36
Medlem
Headwiress avatar
Lotta är fan skön
Citera
2012-12-21, 01:24
Medlem
H.R.Khlestakovs avatar
Tycker Erik Haag lyfte serien mycket, både idag och i tidigare avsnitt. Vad var det han sa om Lotta apropå det där danslyftet? "Hon ser nätt ut men det var som att hålla en tung klump eller en elefantbaby i famnen" eller nåt i den stilen?

Och det där med skåpsupandet som nån anmärkte innan.

I sjuttiotals-avsnittet tycker jag hans höjdpunkt var när han agerade svartsjuk make, typ när han kikade in ifrån balkongen på Lotta som satt och flörtade hej vilt och agerade lösaktig hippie-brutta.

Och avsnittet där han sökte upp Alex Schulman för en fäktningsduell (!) iförd peruk, krås-skjorta och hela faderullan, sjukt kul.
Citera
2012-12-21, 07:07
Medlem
wizzmans avatar
Fan vad jag garvade när den finska ungen ville gå på dass och dom trodde hon var hungrig.
Citera
2012-12-21, 10:46
Medlem
Yazmans avatar
Otroligt bra underhållning! Mer sånt här SVT!
Citera
2012-12-21, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wizzman
Fan vad jag garvade när den finska ungen ville gå på dass och dom trodde hon var hungrig.

Obetalbar scen. hela programserien har en härlig skojig humoristisk vinkel. Haag är störtskön lirare som Lotta kompletterar helt underbart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in