2025-09-06, 14:48
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Har inte läst tråden, men sexmissbrukare vad är det för jävla hittepåord?

Förr i tiden kallade man det för vad det hette: Kåtbock
Exakt! Kåtbock är diagnosen..
Citera
2025-09-06, 15:28
Avstängd
LuiLuis avatar
[quote=RollonHomie|92882132]
Jag antar att hon ser det som ett missbruk, sväljer förödmjukelsen och väljer att förlåta. Sen kan man ha olika syn på om det är svaghet eller styrka.

Wollter själv tycker jag kändes väldigt bekväm med att vara förlåten av sin fru. Nästan som att missbruksstämpeln skyddar honom från att känna den skam han egentligen borde göra. Det var ett litet felsteg som skedde 80 gånger, men han har ju på papper att han är en missbrukare så då är allt lugnt.

Exakt!
Att dessutom inbilla sig att, om man är ”medberoende” så är det en mycket mer tjusig och inte minst, mycket mer förlåtande än att bara vara sunkigt ”bedragen”. Det låter fancy men lurar få.

Nu kommer snart bögen Jonas ”Fab” Hallberg ut med sin biografi i bokform, där även han berättar om sitt sexmissbruk då han var tvungen att knulla fyra olika män om dagen…
Sexmissbrukare verkar växa hej vilt som svampar i backen..

Jaa, stackars karlar som lider svårt av denna störning s.k ”sexmissbruk” men det låter lite finare än att lida av att bara vara en simpel otrogen kåtbock.

För HUR skulle det se ut?
Citera
2025-09-06, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleolina
Fattar inte att så många skriver om hur snygg och attraktiv han är. Man SER ju på honom vilken slusk han är! Spelar ingen roll om han har regelbundna drag. Slirig, sliskig, omoralisk. Ryser av blotta ansynen av honom. Innan detta uppdagades för allmänheten genom att paret tyckte det var en bra sak att göra offentligt tyckte jag bara han såg sliskig och liderlig ut, nu som sagt var: ryser. Vilket svin. Tänk att bedra sin fru över 60 gånger och hon har förståelse. Undrar vilka de kvinnor är som efter detta har sex med honom. Innan, vid one night stands, är det ju fullt möjligt att de inte visste vem han var, även inom kultursvängen, och och att han är gift, nu har han outat sig både som gift och serieotrogen. Hur någon nånsin kan se något attraktivt i hans uppenbarelse efter detta förvånar mig. Hederlighet och att vara basic schysst är väl ändå en grundegenskap för attraktivitet.
Kroknäsan med de pliriga ögonen är en horbock på nästan samma vis som hans farfars bror Sven Wollter var det. Den senare förökade sig dock med fyra olika kvinnor (fem barn som man vet av). Det får vi hoppas denne inte har gjort.
Citera
2025-09-06, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Exakt! Kåtbock är diagnosen..
Kåtbock som inte behöver ta ansvar för sina sexuella impulser. Då frugan dragit på sig silkesvantarna och tröstat sig med att maken är en missbrukare.
Inte den hänsynslösa, egoistiska kåtbock som skiter fullständigt i både fru och familj bara för ett (åttio-nittio) skjut.
Citera
2025-09-06, 16:38
Medlem
ziggarillens avatar
Jag fattar inte hur Julia kunde få adresser och skicka brev till 90 påsatta damer? Hade han skrivit upp deras namn och telefonnummer? Så sjukt allting och Julia har kastat bort många sköna år av sitt liv på Kåtbocken. Nu ska hon också slösa bort resten och naivt tro att han är botad. Båda kan gott ha det och att sälja ut sitt eget skitliv i bokform gör det ännu mer bisarrt. Vet i fan vad det är för fel på folk? Är det någon som har en diagnos så är det Julia. Kanske beror den på elallergi?
Senast redigerad av ziggarillen 2025-09-06 kl. 16:41.
Citera
2025-09-06, 16:41
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjuttiotre
Kåtbock som inte behöver ta ansvar för sina sexuella impulser. Då frugan dragit på sig silkesvantarna och tröstat sig med att maken är en missbrukare.
Inte den hänsynslösa, egoistiska kåtbock som skiter fullständigt i både fru och familj bara för ett (åttio-nittio) skjut.

Som han räknat, säkert 700-800 under sitt vuxna liv. Stensjukt och äckligt.
Citera
2025-09-06, 16:44
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Som han räknat, säkert 700-800 under sitt vuxna liv. Stensjukt och äckligt.
Så tänker jag också. Eller har han med sig kulramen vid varje raggning? Om en missbrukare(kåtbock) säger 80-90 kan man minst fyrdubbla. Likadant som med alkisar när någon frågar hur många glas dom har druckit. Alltid 2.
Senast redigerad av ziggarillen 2025-09-06 kl. 16:50.
Citera
2025-09-06, 17:41
Medlem
Kaellkritiks avatar
31:33 in i programmet säger C att det är som ”ett svart hål i mig”
Antingen är det pudelns kärna, eller ett direkt direkt citat från en annan offentlig man med låg sexuell moral…
Citera
2025-09-06, 17:59
Medlem
ziggarillens avatar
Jag tror att Christopher var rejält upphetsad i studion. Snygga Isabella blev nog för mycket för kåtbocken och han såg onekligen lite brunstig ut. Ögonlocken hängde mer än vanligt.
Citera
2025-09-06, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Jag fattar inte hur Julia kunde få adresser och skicka brev till 90 påsatta damer? Hade han skrivit upp deras namn och telefonnummer? Så sjukt allting och Julia har kastat bort många sköna år av sitt liv på Kåtbocken. Nu ska hon också slösa bort resten och naivt tro att han är botad. Båda kan gott ha det och att sälja ut sitt eget skitliv i bokform gör det ännu mer bisarrt. Vet i fan vad det är för fel på folk? Är det någon som har en diagnos så är det Julia. Kanske beror den på elallergi?
Tycker hela intervjun i Skavksn var väldigt märklig. Tyckte kan inte fick några direktsända svar på saker o h ting utan kändes mest som marknadsföring av boken. Och varför Julia har behov av att kontakta kvinnorna - till vilken nytta??
Sen förstår jag inte heller vad man vill med detta? Blotta för hela världen vad man blivit utsatt för, what for? Skådespelare gillar vill uppmärksamheten och dessutom tjäna en extra slant.
Hon sjönk i mina ögon.
Citera
2025-09-06, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regnessem
Du menar att sex bara är penetration, ut och in?
Du tror inte det även kan vara förspel, kicken av nya kinks, kicken av att ha ONS osv. Att det inte handlar om att få utlösning. Jag har ingen erfarenhet men kan gissa!

Ingen aning. Men då är det ju inte ”sexmissbruk” per definition, då är det snarare ”flirtmissbruk” eller ”uppmärksamhetskicksmissbruk” eller så. Men men, jag tror inte en sekund på sliten och särskilt inte efter att nu ha sett Skavlan. Sex är sex. Då kan det lika gärna vara med sin egen fru. Alkoholister måste ha alkohol, inte ny sorts alkohol varje kväll.
Citera
2025-09-06, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbuBakrAlBagDaddy
Olika människor kan ha väldigt olika syn på otrohet. När jag var i Japan såg kvinnorna där det t.ex. inte som otrohet så länge deras respektive inte hade känslor för den andra kvinnan. Otroheten bestod alltså inte i det fysiska utan krävde något emotionellt enligt dem. Wollters fru kanske har en liknande syn.

Finns väldigt många väldigt snygga och åtråvärda karlar som säkert kan få hur många kvinnor som helst men väljer att vara trogna. Handlar om värderingar.

Nä - om hon hade den synen på otrohet hade hon inte varit ”medberoende” eller skrivit boken. Då hade ju allt varit frid och fröjd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in