2025-09-06, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleolina
Hederlighet och att vara basic schysst är väl ändå en grundegenskap för attraktivitet.

Bevisligen finns det minst 80 kvinnor som inte delar den uppfattningen
Citera
2025-09-06, 12:05
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guillemot

De 80 kvinnorna visste väl också att detta var deras chans att få ligga med en så attraktiv man - gift eller inte.

Jag hävdar envist, att det är mannens attraktivitet (i det här fallet) som ställer till det. Jag har själv sett sådant hända på en arbetsplats där det fanns en extremt snygg man - han såg ut som Gregory Peck (en stor filmstjärna i mitten av 1900-talet, för er som inte vet), eller till och med ännu snyggare för att han hade en mer vältränad kropp än GP. Det var som att alla kvinnor tappade sina normala uppföranderegler...

Jag gissar att det är något genetiskt, någon funktion djupt inne i våra hjärnor som alltid är ute efter top-drawer genes. Och den funktionen sitter ju där även om kvinnan använt storhjärnan till att skaffa sig preventivmedel.
Citera
2025-09-06, 12:06
Medlem
cleolinas avatar
Citat:
Som sagt var: inte säkert att de kände till vem han var och om de visste det, att han var gift. Men nu har han ju verkligen tiggt om och fått uppmärksamhet, vad det verkar mer än han fick som skådis.
Men visst, finns människor till allt, kvinnor som själva är otrogna kanske inte har något emot en serieotrogen man. Även om man bortser från den moraliska aspekten (svårt för mig att bortse från) är det så… äckligt. Fysiskt. Könssjukdomar existerar liksom. I plural.
Men ja, du har högst troligen rätt: han lär ju hitta ytterligare 100 fler villiga kvinnor och lär knappast kureras av att skriva en bok.
Citera
2025-09-06, 12:15
Medlem
Citat:
Som sagt var: inte säkert att de kände till vem han var och om de visste det, att han var gift. Men nu har han ju verkligen tiggt om och fått uppmärksamhet, vad det verkar mer än han fick som skådis.
Men visst, finns människor till allt, kvinnor som själva är otrogna kanske inte har något emot en serieotrogen man. Även om man bortser från den moraliska aspekten (svårt för mig att bortse från) är det så… äckligt. Fysiskt. Könssjukdomar existerar liksom. I plural.
Men ja, du har högst troligen rätt: han lär ju hitta ytterligare 100 fler villiga kvinnor och lär knappast kureras av att skriva en bok.

Borde skrivit minst 81 kvinnor eftersom även hans fru tycker att eventuella positiva egenskaper hos honom är viktigare än ”hederlighet och basic schyst”
Citera
2025-09-06, 12:16
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Starkt att hålla sig kvar i förhållandet?? Tvärtom. En av dom svagaste kvinnor jag skådat. Du skrev ju själv att du avslutar förhållande efter en enda otrohet. Samma här. Inte en chans att jag skulle kunna fortsätta med en sån person. Tack och adjö!
Jag antar att hon ser det som ett missbruk, sväljer förödmjukelsen och väljer att förlåta. Sen kan man ha olika syn på om det är svaghet eller styrka.

Wollter själv tycker jag kändes väldigt bekväm med att vara förlåten av sin fru. Nästan som att missbruksstämpeln skyddar honom från att känna den skam han egentligen borde göra. Det var ett litet felsteg som skedde 80 gånger, men han har ju på papper att han är en missbrukare så då är allt lugnt.

Om jag var i Wollters skor så hade jag varit evigt tacksam om min fru kunde förlåta mig och känt att jag för alltid stod i evig skuld. Vet inte ens om jag hade kunnat hålla mig kvar i ett förhållande där jag svikit någon så. Jag hade skämts ihjäl mig för resten av livet.
Senast redigerad av RollonHomie 2025-09-06 kl. 12:21.
Citera
2025-09-06, 12:24
Medlem
cleolinas avatar
Citat:
Borde skrivit minst 81 kvinnor eftersom även hans fru tycker att eventuella positiva egenskaper hos honom är viktigare än ”hederlighet och basic schyst”
Ja, men då så! Då behöver han ju inte ens försöka komma över sitt så kallade missbruk, om frun prioriterar annat och andra egenskaper är viktigare än att man i en relation kan lita på varandra och att ens partner inte har sex med andra upprepade gånger. Mycket väsen för ingenting, de ställt till med då.
Jag tycker fortfarande att han är ett riktigt sliskigt, sluskigt äckel både på moralisk och fysisk nivå men självklart berör otrohet bara familj(erna). Men nu gick de själva ut i offentligheten med det så då får de nog finna sig i att folk har åsikter om det.
Citera
2025-09-06, 12:30
Medlem
Citat:
Ja, men då så! Då behöver han ju inte ens försöka komma över sitt så kallade missbruk, om frun prioriterar annat och andra egenskaper är viktigare än att man i en relation kan lita på varandra och att ens partner inte har sex med andra upprepade gånger. Mycket väsen för ingenting, de ställt till med då.
Jag tycker fortfarande att han är ett riktigt sliskigt, sluskigt äckel både på moralisk och fysisk nivå men självklart berör otrohet bara familj(erna). Men nu gick de själva ut i offentligheten med det så då får de nog finna sig i att folk har åsikter om det.

Handlar säkert mycket om en grift för att tjäna pengar på boken. Ja, frun legitimerar ju beteendet genom att stanna i relationen
Citera
2025-09-06, 13:21
Medlem
All uppmärksamhet även negativ triggar dessa skådespelare. De skådespelar även på sin fritid o det ger bra avkastning även i pengar
Citera
2025-09-06, 13:21
Medlem
Boken i sig är ju hennes hämnd tänker jag. Mannen får löpa gatlopp.

Även om de båda säger officiellt att detta gör de för att hjälpa andra.
Citera
2025-09-06, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Jag antar att hon ser det som ett missbruk, sväljer förödmjukelsen och väljer att förlåta.

Om jag var i Wollters skor så hade jag varit evigt tacksam om min fru kunde förlåta mig och känt att jag för alltid stod i evig skuld. Vet inte ens om jag hade kunnat hålla mig kvar i ett förhållande där jag svikit någon så. Jag hade skämts ihjäl mig för resten av livet.

Skamkänslor och dåligt samvete verkar då inte vara något som han lidit desto mer av. Frågan är om det är slut med otrohetsaffärerna nu. Är han attraktiv, möjligen tycker kvinnor det. Tycker mest han ger ett lite osäkert och fåraktigt intryck.
Citera
2025-09-06, 14:06
Medlem
AbuBakrAlBagDaddys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
Det är inte starkt att stanna, det är svagt och enkelt. Det starka är att lämna, stå upp för sig själv, visa sina barn att det inte är ok att behandla andra så. Som någon annan skrev, visa mig ett exempel på en förstående man som skulle stanna kvar om hans fru var otrogen ca 100 gånger? Det existerar inte. Varför är det alltid kvinnor som förlåter och förstår? Pinsam är hon.

Olika människor kan ha väldigt olika syn på otrohet. När jag var i Japan såg kvinnorna där det t.ex. inte som otrohet så länge deras respektive inte hade känslor för den andra kvinnan. Otroheten bestod alltså inte i det fysiska utan krävde något emotionellt enligt dem. Wollters fru kanske har en liknande syn.

Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Julia förstår nog innerst inne att detta är ett pris som man får betala, om man ska leva med en supersnygg och -attraktiv karl. Man kommer inte att få ha honom för sig själv, inte helt i alla fall inte förrän efter 60 någon gång. Vill man vara på den säkra sidan att få ha sin man helt för sig själv, så måste man välja en man som är så oattraktiv att garanterat ingen annan kvinna vill ha honom. Och sedan finns ju då allting däremellan: där mannen är tillräckligt snygg och man kanske får ha honom i fred, men inte säkert.

Finns väldigt många väldigt snygga och åtråvärda karlar som säkert kan få hur många kvinnor som helst men väljer att vara trogna. Handlar om värderingar.
Citera
2025-09-06, 14:37
Medlem
trickydicks avatar
Har inte läst tråden, men sexmissbrukare vad är det för jävla hittepåord?

Förr i tiden kallade man det för vad det hette: Kåtbock
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in