2025-09-09, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjuttiotre
Någon av dem hade fotat honom. Kanske naken?
Förmodligen blev det väl någon form av utpressning. Det var först då han tyckte det var dags att berätta för frugan. Dvs han berättade inte av fri vilja.

Ja han hade blivit fotad när han var med 3st tjejer i en lägenhet. Dock var det med hans telefon så inte någon utpressning.

Där emot när han satt på tåget hem och tittade på fotona så fick C en insikt i vad han höll på med.
Citera
2025-09-09, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Ja han hade blivit fotad när han var med 3st tjejer i en lägenhet. Dock var det med hans telefon så inte någon utpressning.

Där emot när han satt på tåget hem och tittade på fotona så fick C en insikt i vad han höll på med.

Just den biten känns lite konstlad, nästan uppdiktad. Digitalkamera, står det i boken. Detta ska ha varit 2009. 90 kvinnor utan ett enda metoo-skvaller om honom?
Citera
2025-09-09, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Just den biten känns lite konstlad, nästan uppdiktad. Digitalkamera, står det i boken. Detta ska ha varit 2009. 90 kvinnor utan ett enda metoo-skvaller om honom?

Tycker att det är konstigt att det inte hörts ett pip om detta beteende. 80-90 gånger har C vänstrat och ALLA kvinnor är tysta, har dom blivit mutade?
Citera
2025-09-09, 15:40
Medlem
Citat:
Tycker att det är konstigt att det inte hörts ett pip om detta beteende. 80-90 gånger har C vänstrat och ALLA kvinnor är tysta, har dom blivit mutade?

Är väl diffust kring antalet kvinnor, kan vara begränsat til 3-5 st och lät som att det var i början av karriären dvs inte lika medial som idag, vilket kan ha underlättat hemlighetsmakeriet.
Senast redigerad av Wawawi 2025-09-09 kl. 16:18.
Citera
2025-09-09, 19:15
Medlem
Citat:

Kvinnorna kanske också var upptagna, vem vet? Eller så var det så länge sedan att de arkiverat händelsen.
Citera
2025-09-09, 20:48
Medlem
marcarolos avatar
Får alkoholistvibbar av honom.
”Välkommen till vårt äktenskap 2” blir storyn om hur alkoholen tog över allt mer när han minskade på otroheten.
Citera
2025-09-09, 21:29
Medlem
cleolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfrommage
Är du säker? Jag tycker att det står tydligt att det var Wollter det handlar om.

"Och kanske finns det fler offer här som ingen hittills pratat om. Om kvinnorna Wollter legat med får vi inte veta så mycket, utom att det skett 80 eller 90 gånger. Klart Wollter mått dåligt. Men jag som minns ödeläggelsen på min gamla arbetsplats, minns gråten i korridoren efter hans framfart, jag är inte helt säker på vem som mått sämst, Wollter själv eller de kvinnor som han snabbt passerade, på väg till nästa." https://www.dn.se/sverige/alex-schul...tigt-beteende/
Han syftar ju på den man han skriver om precis ovan. Alex såg hur ledsna kvinnorna blev efter att ha blivit utnyttjade av mannen på jobbet och menar att liksom då kanske det även kan finnas fler offer än bara Wollter och Dufvenius: alla de kvinnor som trodde sig ha något speciellt med Wollter men bara var ett ligg bland hundratals. Han skriver ju även:

Citat:
Jag kom hur som helst att tänka på den här sexgalningen när jag fick syn på en annan i tv häromdagen, för där satt han, skådespelaren Christopher Wollter
Dvs mannen han får syn på är en annan än den man som mannen han just ser i tv-rutan får honom att associera till (som var en gammal arbetskamrat).
Citera
2025-09-09, 21:47
Medlem
Citat:

Det finns ju massor av karlar som har knullat runt tack vare sitt kändisskap. Det innebär ju inte att de har betett sig illa mot kvinnorna, våldfört sig på dem eller utnyttjat dem.

Metoo var väl mest mot kvinnor som blivit utnyttjade på olika sexuella sätt?

Det finns väl inget som hindrar att CW har varit en charmig gentleman mot var och en av kvinnorna och att de har haft frivilligt sex?
Citera
2025-09-09, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jomen det är säkert så. En skitsnygg kändis tar för sig bland kvinnorna, som vilken man som helst som hade möjligheten skulle ha gjort, och sedan när han blev påkommen och ville hitta tillbaka till frun så var det "sexmissbruk"?

Påkommen? Wollter valde att berätta för hustrun när han kommit till en punkt när han fått nog. Enligt vad jag hörde i Skavlan-programmet och vad jag läst i intervjun i DN etc. Boken har jag dock inte läst. Framgår en annan version där?
Citera
2025-09-09, 23:05
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Påkommen? Wollter valde att berätta för hustrun när han kommit till en punkt när han fått nog. Enligt vad jag hörde i Skavlan-programmet och vad jag läst i intervjun i DN etc. Boken har jag dock inte läst. Framgår en annan version där?

Nej, jag har inte läst boken. Jag förutsatte bara att detta inte är något som man erkänner frivilligt. Vad frun inte vet har hon ju inte ont av.
Citera
2025-09-09, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Så hemskt. Jag tycker verkligen synd om Julia, Otroligt att hon fortfarande står på benen. Men det är kanske mängden kvinnor som gör att det blir så "opersonligt" mitt i allt? För man kan ju inte ha stora känslor för 80-90 personer..

Fast hur elakt är det inte att göra nåt sånt mot sin fru/partner? Det är riktigt risigt.

Sexmissbruk? Jag tänker att det verkar maniskt istället. Att inte ha kontroll eller vilja ha kontroll över sina impulser. Ett konstant uppåttjack. Dessutom risk för könssjukdomar? Eller risk för graviditeter?

Hur som helst. Den här mannen borde kunna undervisa andra män i hur man förför kvinnor. och hettar upp stämningen i förhållanden.. Han verkar ju ha superkoll på det spelet. Bevisligen. Det blir kanske nästa bok.

"Impulsiv sexuell beteendestörning" är den nu gällande diagnosen.
Citera
2025-09-09, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torulv
Jag tycker nog att kvinnorna som dragit in Wollter i detta bär stor skuld och kommer billigt undan. Nån såg ju t.o.m. hans ring! Tror mycket att frugan förlät när hon insåg att han lockats till övertrampen och inte var drivande. Vem orkar (och lyckas) ragga upp 90 damer om han i princip inte utsatts för en fälla. För övrigt gav paret ett trevligt och sunt uttryck och skrattade bort fadäsen. Frågan som borde ställas är: Vilken normal kvinna med moral lurar eller utpressar (hot?) en gift rekorderlig karl till hor???

Oj vilket lustigt inlägg. Kvinnan som såg Wollter smussla av sig ringen drog sig - enligt vad jag hört och läst - ur det hela (har dock inte kommit åt att låna boken ännu).
Fälla! Om du levat som singelkvinna ett tag hade du råkat ur för hur många gifta män som helst i olika åldrar som stött på dig. Har svårt att tro att just jag är exceptionellt attraktiv.

Lurar!?? UTPRESSAR ??? Rekorderlig...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in