2012-09-14, 10:24
Medlem
GiMs avatar
Någon här som har koll på hur bra Exceed i Stockholm är på att förvalta pengar?
Jag funderar på att låta dem förvalta pengar som jag i dag har på en storbank.
Jag är ute efter någon som långsiktigt kan förvalta mina pengar och jag hoppas på en 4-5% ränta under låt oss säga en 10års period.
Är Exceed rätt ställe för mig då?

All input uppskattas.
Citera
2012-09-14, 11:11
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiM
Någon här som har koll på hur bra Exceed i Stockholm är på att förvalta pengar?
Jag funderar på att låta dem förvalta pengar som jag i dag har på en storbank.
Jag är ute efter någon som långsiktigt kan förvalta mina pengar och jag hoppas på en 4-5% ränta under låt oss säga en 10års period.
Är Exceed rätt ställe för mig då?

All input uppskattas.
Kan diskuteras riktiga krängare, men om de är direkt oseriösa vill jag inte uttala mig om. Dock så styrs rådgivarnas ersättning av hur mycket intäkter man drar in och det kan leda till att man säljer lite mer kostsamma produkter.
Tror dock att Cerberus är värre.
Citera
2012-09-14, 18:06
Medlem
Jag har varit på ett säljmöte med Exceed. Det var först en presentation på 1 timme. Tyckte den var hyffsat bra. Man får några tankeställare även som "insatt". Problemet är som redan nämnts att dom får olika mycket betalt av olika produkter och kan därmed frestas att rekommendera de produkter med bäst provision.

Dom visade även lite grafer över utvecklingen på de "bästa" och "sämsta" fonderna i en viss kategori och använde det som argument för att det var viktigt att välja rätt. De flesta vet väl att det är lätt att vara efterklok vid det här laget. Förstår inte riktigt att dom vill skitna ner sig med sånt.

Efter presentationen bjöds det på middag och en värdinna gick runt och bokade tid för personligt möte. Jag bad att få tänka över saken och det accepterades utan tjat.

Allt hölls på ett centralt hotell.
Citera
2012-09-14, 19:30
Medlem
TripleXLs avatar
Låter intressant. Dom flesta bolag kan bränna sig namn för typ 5000kr i vinst NU och tappa en långsiktig kund på typ 10år.

Så jävla kortsiktigt allting ska vara.

Jag blir lite nyfiken på dessa herrar.

Tiller, verkade de uppträda som en sekt eller var det någorlunda vettiga enligt det du såg ?
Citera
2012-09-14, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TripleXL
Jag blir lite nyfiken på dessa herrar.

Tiller, verkade de uppträda som en sekt eller var det någorlunda vettiga enligt det du såg ?

Absolut ingen sekt. Dom är någorlunda vettiga men har man en lågavgiftsstrategi är det inget alternativ. Det är ingen slump att dom rekommenderar fonder, certifikat och strukturerade produkter. Själv gick jag mest pga av gratis mat.
Citera
2012-09-14, 20:45
Medlem
TripleXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tiller
Absolut ingen sekt. Dom är någorlunda vettiga men har man en lågavgiftsstrategi är det inget alternativ. Det är ingen slump att dom rekommenderar fonder, certifikat och strukturerade produkter. Själv gick jag mest pga av gratis mat.

Aha, tackar för infon.

Hm, måste undersöka dom lite närmare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in