Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-09-13, 22:50
  #1
Medlem
Jag har betalningsanmärkning och undrar hur jag kan bli av med denna? Kan jag köpa mig fri? Jag har inga ekonomiska problem.

Kan jag på något sätt bli bortplockad från systemet? Och är det annorlunda om jag hade känt någon som jobbar där och kunde hjälpa mig?

Är så jävla irriterad över att allt kostar mig mycket mer än om jag inte hade haft betalningsamnärkning, jävligt lustigt system att straffa någon med! Jag klarar mig fint ekonomiskt, men de som inte kan hjälpa sin situation, ska ytterliggare straffas med merkostnader! Självklart är det ju inte roligare att betala mer än vad man behöver.

Jag vill kunna leva fritt! Jag har 2 år kvar, men detta stör mig mer och mer!

Jag kan inte ta lån, vet aldrig om jag behöver det i framtiden. Ett nytt abonnemang är ju bara att glömma, kontantkort går iof fint, sen som jag skrev så kostar det en massa onödigt än om jag hade haft abonnemang.

Vill inte bara sitta här och vänta! Vart kan jag vända mig?
__________________
Senast redigerad av Klimax00 2012-09-13 kl. 22:55. Anledning: Uppdatering
Citera
2012-09-13, 23:04
  #2
Medlem
micaeles avatar
Ingenstans. Du kan inte bli av med den, vem du än hittar och vad du än erbjuder. Enda sättet att bli av med en betalningsanmärkning är att överklaga kronofogdens beslut till tingsrätt (och över), men det förutsättar att du har bevisen på din sida och att misstag begicks när du fick anmärkningen.
Citera
2012-09-13, 23:08
  #3
Avstängd
barkborrens avatar
Nej det går inte du är fan inte i Ryssland eller ännu värre Polen
Citera
2012-09-13, 23:18
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkborren
Nej det går inte du är fan inte i Ryssland eller ännu värre Polen
Du fattar ju vad jag menar!

Att bara sitta här och VÄÄNTA gör mig fan tokig!

Det med att överklaga är ju bara att glöma, det jag ju jag som tabbade mig. Men tycker "straffet" är lite väl hårt!
Jag menar, det finns ju de som har mindre inkomst, betalar räkningarna senare än mig. Och jag blir ändå straffad för något som hände hösten 2011. Tre år är vell lite väl mkt, ett år tycker jag hade räckt.
Citera
2012-09-13, 23:20
  #5
Avstängd
barkborrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klimax00
Du fattar ju vad jag menar!

Att bara sitta här och VÄÄNTA gör mig fan tokig!

Det med att överklaga är ju bara att glöma, det jag ju jag som tabbade mig. Men tycker "straffet" är lite väl hårt!
Jag menar, det finns ju de som har mindre inkomst, betalar räkningarna senare än mig. Och jag blir ändå straffad för något som hände hösten 2011. Tre år är vell lite väl mkt, ett år tycker jag hade räckt.
Ta ditt straff som en man.
Citera
2012-09-13, 23:21
  #6
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klimax00
Det med att överklaga är ju bara att glöma, det jag ju jag som tabbade mig. Men tycker "straffet" är lite väl hårt!
Jag menar, det finns ju de som har mindre inkomst, betalar räkningarna senare än mig. Och jag blir ändå straffad för något som hände hösten 2011. Tre år är vell lite väl mkt, ett år tycker jag hade räckt.
Så är det, hårt att sitta med anmärkningen och bara lida i tre år på att den ska verka ut. Men det är vad som gäller och hur finansvärlden vill straffa dig som missar en betalning för länge.
Jag har suttit i samma sits som dig och vet hur det känns. 2000-2003, om jag inte missminner mig. Dock led jag inte så mycket utav den, då det mesta gick att lösa ändå. Köpte en TV (27" tjock var det senaste!) på avbetalning under den tiden och fick sitta i telefon, hos återförsäljaren, med finansbolaget för att förklara min anmärkning och hur bra jag tjänade för att kunna betala ändå.

Men det var då. Kanske hårdare tider nu.
Citera
2012-09-13, 23:21
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkborren
Ta ditt straff som en man.
Om jag är kvinna då
Citera
2012-09-13, 23:24
  #8
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klimax00
Om jag är kvinna då
Då har du ju världens verktyg mellan benen som med rätt användande får folk omkring att villigt lösa dina bekymmer medans du väntar på att de tre åren ska gå.
Citera
2012-09-13, 23:26
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Så är det, hårt att sitta med anmärkningen och bara lida i tre år på att den ska verka ut. Men det är vad som gäller och hur finansvärlden vill straffa dig som missar en betalning för länge.
Jag har suttit i samma sits som dig och vet hur det känns. 2000-2003, om jag inte missminner mig. Dock led jag inte så mycket utav den, då det mesta gick att lösa ändå. Köpte en TV (27" tjock var det senaste!) på avbetalning under den tiden och fick sitta i telefon, hos återförsäljaren, med finansbolaget för att förklara min anmärkning och hur bra jag tjänade för att kunna betala ändå.

Men det var då. Kanske hårdare tider nu.

Det med avbetalning har jag dålig koll på, Har inte tänkt på det. Någon annan som vet?
Jo visst händer det att jag får förklara mig, men då har jag oxå pengar på kortet så jag kan betala med en gång, om de vill ha det så.
Citera
2012-09-14, 00:44
  #10
Medlem
Pratade med en polare. Han har betalningsanmärkning och fick nytt abonnemang i våras. Något företag ringde upp honom och "tog på sig ansvaret" att han skulle betala. Allt har fungerat bra hittills.
Han hade iofs ett företag abonnemanget stod på.
Kan ett alternativ vara att starta ett företag?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback